Mä tapan sut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mondeo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mondeo

Vieras
...PAM!! Keskimmäinen 2.5- vuotias juoksee ohi isompaa tavoitellen, sohii ilmaa etusormellaan ja räiskii. "Sä kuolit nyt!!"

Ja mua kylmää.

Meille rantautui siis sittenkin nämä pyssyleikit, vaikka emme ole hankkineet eikä kodistamme löysy yhtäkään leikkipyssyä eikä taistelu- ukkoa. Emmekä hanki, eikä onneksi lähipiirikään ole niitä ostanut, kun tietävät mielipiteemme. Ko. lelut eivät mielestämme ensinnäkään kehitä lasta millään lailla ja toiseksi lapselle tulee todella vääristynyt kuva ihmisen kuolemisesta ja vahingoittamisesta.

Ja sitten saan lukea lehdestä, kuinka 3- ja 4-vuotiaat ovat leikkineet oikealla aseella!!! Ja - se sattuikin vahingossa laukeamaan ja osui iäkkääseen naisihmiseen, joka on nyt sairaalahoidossa...

"PAM!! Nyt mä tapan sut!!!"

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
no ihan normaalia leikkiä. ei siitä lapsesta kuule tule tappajaa sen ennemmin kuin siitä joka siellä nurkassa kyhnöttää. lapset on lapsia. leikki on leikkiä. älä ota niin vakavasti

Peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja yssi:
meillä opastettiin lasta sanomaan,mä nukutan sut hetkeksi noiden leikkien yhteydessä

tästä se vasta kiero kuva lapselle tuleekin. Mitä jos se mahdollisesti oikean aseen käsiinsä saatuaan (vahingossa!) ajattelee taas noin? Sen jälkeen vaan ei niin herätäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Pyssyleikit kuuluu pikkupoikien kehitykseen siinä missä prinsessaleikit tyttöjen. Ei saisi kieltää, tietyssä määrin voi rajoittaa. Eihän 2-3v edes tiedä mitä kuolema/tappo on, kunhan sanoo niin.

Lukekaa Jari Sinkkosta :)

Kerrankin samaa mieltä Liliin kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyssyleikit kuuluu pikkupoikien kehitykseen siinä missä prinsessaleikit tyttöjen. Ei saisi kieltää, tietyssä määrin voi rajoittaa. Eihän 2-3v edes tiedä mitä kuolema/tappo on, kunhan sanoo niin.

Ärh.

nuo on ihan normaaleja leikkejä. jos et osta leikkipyssyä, lapset ampuu vaikka sormillaan. lapsille voi selittää asioita, ei kieltäminen mitään auta. joskus olen lukenut ettei noita leikkejä edes saisi kieltää.

Me ei olla kans pyssyjä osteltu.
Mutta kummadyi ne pyssyt poikaa puoleensa vetää. Jos jollakin on vaikka ulkona vesipyssy mukana niin haluaa sitä lainata ja leikkiä.
Niimpä ollaan tultusiihen tulokseen että käydään vielä tässä ennen kesän loppua hakeen pojalle ihan oma vesipyssy jolla leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ärh.

:D

Yhteistyössä