Mä teen varmasti ihan väärin mutta muutakaan en enään keksiny :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Kun annan nyt toistapäivää neidille (kohta 11kk) soseet vellipullosta sekoitettuna maitoon :ashamed:

Neiti ei ole oikeen mitään syöny melkein kahteen viikkoon, mitään mikä annetaan lusikalla suuhun ei oo kelvannu... tai nojoo... vitamiinit on suostunu ottamaan.

Pullosta annettuna menee helposti.

Jos noin menee, niin älä murehdi... pieni tauko lusikkailussa voi tehdä hyvää, ehkä neiti sen sitten parin viikon päästä taas hyväksyy. Oletko koittanut hörppyyttää mukin reunasta? Meillä kun ei tuttipullo kelvannut, niin kaikki juotava meni hörppyyttämällä 7 kk iästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Yks mun tuttu antoi noin ruokaa kuukausia, kuulemma helpompaa... :wave:

Mut kuukausia. :o :/ :xmas:

Joo no mä meinasin muutaman päivän antaa ja sit taas kokeilla josko taas menis lusikalla.

=)

No niin mä meinasinkin. :D =)

Mut toi tutun "helpompaa", kun ei tarvi lusikalla sotkee, oli jotenkin ärsyttävää... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Yks mun tuttu antoi noin ruokaa kuukausia, kuulemma helpompaa... :wave:

Mut kuukausia. :o :/ :xmas:

Joo no mä meinasin muutaman päivän antaa ja sit taas kokeilla josko taas menis lusikalla.

=)

No niin mä meinasinkin. :D =)

Mut toi tutun "helpompaa", kun ei tarvi lusikalla sotkee, oli jotenkin ärsyttävää... :ashamed:

No semmonen on musta jo lapsen kehityksen ja oppimisen kannalta huono juttu

:/

Kaikki keinot on sallittuja (paitsi pakottaminen), että saa lapset syömään edes jotain... Meillä esikoinen on ollut vuosikaudet "kausi-syöjä", eli väliin syö kuin hevonen, väliin ei niin mitään. Kuopuksen kanssa en ole niin stressiä ottanutkaan, syö jos syö ja monesti oon antanu syödä sitä mitä haluaa (esim jukurttia koko päivän), kun ei muuten söis yhtään mitään! Toisina päivinä se sitten söiskin ihan kaikkee. Lapset, ne lapset...

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Olisko hampaita tulossa? Molemmat lapset lakkoili syömisen suhteen ainakin meillä silloin kun oli uusia hampaita tulossa.

No ei ole näkyvissä yhtään että olis tulossa.
Mietin kans että kun mein kämppä on koko kesän niin pirun kuuma että jos se vaikuttais...

Eikö edes kylmä ruoka kelpaa: perunamuussi kylmänä, jäätelö, jääkaappikylmä hedelmäsose? Auttaako se, että annat hänellekin lusikan?

Minusta et kyllä tee mitään väärää, pääasia että lapsi jotain syö/juo.

älä huoli , mun neiti ei syöny ekaan 1,5vuoteen mitään ruokaa lusikalla... Paitsi jugurttia n. puol purkillista kerta koitos. Maitoa vaan joi. Kyllä se oppii... kaikki ei ole vaan niin hyviä/helppoja syömään.

No siis neiti välillä syönyt hyvinkin lusikalla että siis osaa kyllä jo.
Ei suostu syömään kylmää eikä lämmintä.
No jotain jätskiä mitä on joskus maistatettu niin varmasti menis, mut ei mitkään hedelmäsoseet kyllä mene.

Voisko kuuma hiostava keli vaikuttaa lasten syömisiin? Siis ymmärrän pienten lusikkalakonkin, mutta meillä ei nää isommatkaan oikein syö mitään nyt kuumalla. Kui söis ihan ite jos antaisit semmoisia mitä pitää järsiä, eikä vedä henkeen? Ja juotavaa? Ja minä olen niin pöhkö että taitasin antaa sitä jätskiäkin. Tuleehan se aika millon tahtoo suolasempaa, ehkä.. :D

Yhteistyössä