Mä tyrmistyin ihan täysin Partyliten nykymenosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä olen ollu 3 vuotta Kotigastronomissa ja ei mitään painostusta mihinkään suuntaan ollu ikinä ja voin luvata ja vannoa, että jos mun tiimiin lähtee niin ei tule olemaan jatkossakaan! Ja jos täysipäiväisesti tekee, niin takuulla pääsee kunnon palkoille. Myyntikate on kuitenkin minimissään 20% ja parhaillaan 40% luokkaa ja jos myy hyvin (omat/ryhmän ostot minimissään 500 e/kk eli jo 3 kutsut kuussa niin pääsee tuohon melko varmasti!), niin saa bonusta, joka maksetaan suoraan rahana tilille. Mitään krääsää ei tule kaappeihin pyörimään, kampanjapalkinnotkin on ihan hyvää tavaraa ja aina on mahdollisuus valita myös lahjakortti. Itse oon kuitennu jo useemmalla satkulla S-ryhmän lahjakortteja tänäkin vuonna. Voin suositella! ;) Yyveellä voin kertoa lisääkin jos jotakuta kiinnostaa...

Mitenhän arvasinkin, et tähän tulee näitä oman firman mainostajia mukaan? Ei niitä mausteitakaan niin hullun hyvin mene kaupaksi ja näissäkin voitot nousee sinne ylemmäksi aivan yhtälailla kuin muissakin verkostoissa.

Oletko tutustunut Kotigastronomiin? Myyntikate on tasan sama kaikille. On sama, oletko ollut mukana kuukauden vai 10 vuotta ja tilaatko kerralla 50 tai 500 eurolla, saat myynnistäsi saman rahan käteen. Bonukset menee kahdessa portaassa, eli jälleenmyyjälle/ryhmänjohtajalle 4-8% ja tiiminjohtajalle 8-16%. KUKAAN ei voi elellä pelkästään bonuksilla, kaikkien pitää tehdä myös itse (bonusta ei makseta esim. tiiminjohtajalle jos itsellä ei ostoja) ja kovasta työstä palkitaan työn tekijä. Koko yritys on täysin kotimainen ja bonuksia ei makseta viidessäkymmenessä portaassa verkoston huipulle, maksimissaan 3 portaassa.

Itse olen aikanaan ollut mukana ties missä ja tämä on ainoa jota voin suositella ihan kaikille! Ja tosiaan mausteet myy hieman eri tavalla kuin kynttilät. Ihmisen on pakko syödä, kynttilät on aina turhake, luksusta ja sisustusjuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja pl:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
huutonetti on pullollaan partylitea ;)

Mullekin on vähän kertynyt ja huutikseenkin oon välillä laittanut ja myynyt edullisesti. Enää en esittelyjä ole pitänyt. Vielähän nuita on yks kaappi pullollaan ylimääräisiä, et ei kukaan tarttis? :)

laita sinne huutikseen niin eiköhän ne mene kaupaksi :)

Ja tosiaan mausteet myy hieman eri tavalla kuin kynttilät. Ihmisen on pakko syödä, kynttilät on aina turhake, luksusta ja sisustusjuttua.

no meillä ei tosiaan käytetä mausteita juuri lainkaan, jos käytetään niin vain mulle ja miehelle. käytän vuodessa niihin ehkä 5-10e. saa olla aika paljon asiakkaita et jää itselle kohtuullinen osuus, vai mitä ne teidän mausteet maksaa?
kynttilät ei mun mielestä ole yhtään turhake, ei toki välttämätönkään.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Ja tosiaan mausteet myy hieman eri tavalla kuin kynttilät. Ihmisen on pakko syödä, kynttilät on aina turhake, luksusta ja sisustusjuttua.

no meillä ei tosiaan käytetä mausteita juuri lainkaan, jos käytetään niin vain mulle ja miehelle. käytän vuodessa niihin ehkä 5-10e. saa olla aika paljon asiakkaita et jää itselle kohtuullinen osuus, vai mitä ne teidän mausteet maksaa?
kynttilät ei mun mielestä ole yhtään turhake, ei toki välttämätönkään.

Suurin osa ihmisistä käyttää paljon enemmän mausteisiin rahaa vuodessa ja monet mun asiakkaat ostaa muutakin kuin perus-mausteita. Suurin osa valikoimasta on muuta kuin mausteita... Pata-aineksia, teetä, kahvia, keittiötarvikkeita, dippejä, kuivarouheita, leivontatarvikkeita. Mun asiakkaiden keskiostos on ehkä 30 euron tienoilla, mutta suurin osa tilaa useamman kerran vuodessa ja tosiaan paras kertatilaus yhdelle asiakkaalle oli 280 euroa. Laittoi koko maustekaapin kerralla kuntoon. Monet tilaa myös lahjaksi. Kun on asiakkuus valmiina ja tuotteet tuttuja, niin sitten noita on ostettu tupaantulijaisiin, kihla- ja häälahjaksi, muistamiseksi lasten opettajille ja päiväkodin täteille, läksijäislahjaksi työkavereille, joulukortin asemasta/lisäksi tutuille joille haluaa laittaa vähän enemmän kuin pelkän kortin mutta ei halua ostaa kallista lahjaa...

Alkuperäinen kirjoittaja muuallakin:
Oriflamessa on ihan sama painostus; tee tulosta, lisäälisäälisää, joka vuosi tuloksen pitisi kasvaa 30%, eihän se ole mitenkään mahdollista! Ja voitot vaan nousee ylemmille tasoille. Ihan älytöntä painostusta ja sit mainostetaan, et juu tuu mukaan, ihan vapaaehtoisuuden pohjalta toimitaan! Niinpä niin, joopa joo.

Eipä ole koskaan näiden vuosien aikana painostettu moiseen.
Ehkä onkin sitten osunut kohdalle fiksu "pomo"

Suurin osa ihmisistä käyttää paljon enemmän mausteisiin rahaa vuodessa ja monet mun asiakkaat ostaa muutakin kuin perus-mausteita. Suurin osa valikoimasta on muuta kuin mausteita... Pata-aineksia, teetä, kahvia, keittiötarvikkeita, dippejä, kuivarouheita, leivontatarvikkeita. Mun asiakkaiden keskiostos on ehkä 30 euron tienoilla, mutta suurin osa tilaa useamman kerran vuodessa ja tosiaan paras kertatilaus yhdelle asiakkaalle oli 280 euroa. Laittoi koko maustekaapin kerralla kuntoon. Monet tilaa myös lahjaksi. Kun on asiakkuus valmiina ja tuotteet tuttuja, niin sitten noita on ostettu tupaantulijaisiin, kihla- ja häälahjaksi, muistamiseksi lasten opettajille ja päiväkodin täteille, läksijäislahjaksi työkavereille, joulukortin asemasta/lisäksi tutuille joille haluaa laittaa vähän enemmän kuin pelkän kortin mutta ei halua ostaa kallista lahjaa...

partylite-tuotteitakin ostetaan paljon lahjaksi :D
btw, mitä teillä maksaa kahvi- ja teepaketit (paljonko pakkauksessa on sisältöä) :)

:D Se varmaan riippuu siitä kuka on ryhmänjohtaja. Minua ei oo kukaan kertaakaan painostanu mihinkään, onneksi. Nyt tässä kesän pitäny taukoa.. Ja kukin pistäkööt rahansa sellaiseen, mistä pitää. Mie en ymmärrä tota kilpailua partyliten ja oriflamen ja gastronomin välillä, kun kaikki tekee erilaisia tuotteita, jokaisella jotain hyvää ja kauppa varmasti käy kaikilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
:D Se varmaan riippuu siitä kuka on ryhmänjohtaja. Minua ei oo kukaan kertaakaan painostanu mihinkään, onneksi. Nyt tässä kesän pitäny taukoa.. Ja kukin pistäkööt rahansa sellaiseen, mistä pitää. Mie en ymmärrä tota kilpailua partyliten ja oriflamen ja gastronomin välillä, kun kaikki tekee erilaisia tuotteita, jokaisella jotain hyvää ja kauppa varmasti käy kaikilla :)

En minäkään ymmärrä.
Jokainen valitkoon kaupattavan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

noku meilläkin oli aivan ihana ryhmänjohtaja, todella rakastettava ihminen... on yhä. linjanjohtajan kans ollu ilmeisesti liikaa tekemisissä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äkkiä alkaa asiakkaat oleen vähissä kun kyllästyvät siihen tuputtamiseen hekin.

Ja me emännät myös.
Minun piti saada 20% POONUSTA OLI ISO MYYNTI.
Mutta en löytänyt mitään mitä ostaisin uudesta enkä vanhasta kuvastosta.
Niin piti ostaa täydellä hinnalla ja vieraani sai 50% halvenmalla oli juuri tarjousessa kyseinen tuote mitä halusin.
Olen kysellyt asiasta Partylite toimistolta ja vastaus on ei.Meillä on kansain väliset säännöt ja niiden mukaan toimitaan.
Olen pitänyt paljon kutsuja tavaraa on kaikki täynnä ei kertakaikiaan mahdu mihinkään.
Nyt loppui tämä huijaus miksi ei voi saada suoraan rahana etuutta.
Ja aina pakollinen osto pakko tarjous tuotteitten ostoa ajatellen et saa ostaa jos ei ole pohjalla normaali hintaista tuotetta.
Tuotteet on kauniita mutta tämä osto meininki ei ole mielyttävä .
Siinä meni kahvitukseen ne voitot .
Minulla oli ihana asiallinen tuotteiten esittelijä hänenkin mielestä kärsin vääryyttä kyseisessä asiassa.
Meidän emätien pitäisi vähän pitää puoliamme eikä hyväksyä kaikkea mitä meille esitetään.
Loppuisi esittelyt vähäksi aikaa eiköhän muutosta tulisi

SIIS KUTSUT KAIKKI VÄHÄKSI AIKAA SEIS JA UUDET TUULET PUHALTAMAAN.

Olen toiminut itsenäisenä PartyLite konsulttina 3v ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Teen tätä ihan sivuhommana tai se on minulle enemmän harrastus. Ei painostusta ja ihan hyvät palkkiot olen saanut. Suosittelen lämpimästi.

Minun päällikkö on myös hirveä, mutta silti rakastuan myydä niitä :) ei myyntini ole kuin sata-pari kuussa, mutta saan ainakin itse silloin helpoiten tuotteita. Ja partylitessä konsultti saa 25% joka ei kamalasti lämmitä mutta kynttilät kyllä :D Teen tätä vain tapaakseni ihmisiä. Ja olen aloittanut huhtikuussa mutta nyt vasta yitän aloittaa kunnolla myymään.

Bisnes on bisnestä harrastus harrastusta. tee selväksi haluatko tehdä osa-aikatöitä vai huvitella. Oon ollu on/off partylitessä yli 6 vuotta muissa suoramyyntiyrityksissä myös tätä ennen. Pientä painostusta täytyykin pitää yllä (oli tekemisissä sitten minkä tahansa tuottoa tekevän yrityksen kanssa) linjajohtajien ja päälliköiden taholta, jotta tavoitteita saa läpi. Kukaan ei kuitenkaan panosta aikaansa ja energiaansa turhanpäiten, mikäli itse haluat tehdä vähemmän ja sanot sen suoraan. Itse sain juuri neljännen lapseni ja tein eniten myyntiä tässä kuussa varmaan ikinä, kun yritin pinnistää oman tavoitteeni läpi ennen synnytystä ja ihan omasta valinnastani. Ootte hei aikuisia, pystytte tekemään omia päätöksiä. Asenne on kohdallaan silloin, kun tekee myyntihommia itseään ja perhettään varten, ei muiden mieliksi. Ihanaa kevättä kaikille!

Mulla kanssa yksi konsu valitti aikoinaan Partylitestä, että tulee kaikenmaailman maksuja kokoajan lisää niitten konsuille, ettei jaksa sitä enää.

Siis nykyinen Avon-konsulttini ;)
Ite en painosta konsuja, tilaavat tai ovat tilaamatta, mutta palkitsen kyllä omasta pussitani, jos joku tekee tulosta ja joka toinen kerta arpaonni päättää voittajan, tulosta tai ei.

Asmi välillä laittelee mulle viestejä, mutta ne on enimmäkseen ihan tietoa, välillä tietty jotain potkimisjuttujakin, heh, mutta ei pahoja ja ei ne mua haittaa.

Ite pidän välillä, kerran kaks vuoteen Tupperit/Partylitet jne ja tietty käyn ite pitämässä Avon-kutsuja.

Olen toininut n 15 vuotta konsulttina Partylitessa ja kyllästyin jo alussa siihen kovaan painostukseen. Tein vuosia tosi kovaa työtä ja tulosta, mutta TARVITSET Y-TUNNUKSEN JO ENNENKUIN ALOITAT, kaikki myynti on veronalaista. Mutta veroa ei juuri ole tarvinnut maksaa kun veroilmoitukseen käy vähennyksinä kaikki krääsä,matkakulut jne. Ne tekee yllättävän paljon vuodessa. Mutta totuus on että ystävät haihtuu jos painostat niitä emänniksi t. tulemaan kutsuille ja vielä ostamaan. Ei tämä homma kaikille käy, mutta tiedän kyllä useamman jotka ovat lopettaneet vakituisen työn ja tekevät kovaa työtä leipänsä eteen Partyn pomoina. Siinähän noustaan portaittain kuten monessa muussa puljussa ja saat alkaa odottaa jossakin vaiheessa osuutta alaistesi myynnistä. Nyt alkaa olla asiakkaat vähissa, eivät pidä enää tuotteista, pitävät kalliina ja tuoksuja heikkoina. Ja saahan noista monista kaupoista jo yhtä hyviä ja parempiakin tuoksuja ja tuotteita ja PALJON HALVEMMALLA!! Tuotteet ovatrehellisesti sanoen ylihinnoitettuja. Ja täällä Hämeessäkin alkaa jokainen olla käynyt kutsuilla joten minäkin kiusaan sukulaisia ja ystäviä että saan itse ostettua tuotteita halvemmalla. Olen lopettelemassa koko hommaa pikapuoliin joten onnea niille jotka vielä aloittavat myynnin tai emännöinnin.

[QUOTE="Maija";24952950]Olen toininut n 15 vuotta konsulttina Partylitessa ja kyllästyin jo alussa siihen kovaan painostukseen. Olen lopettelemassa koko hommaa pikapuoliin joten onnea niille jotka vielä aloittavat myynnin tai emännöinnin.[/QUOTE]

No miksi ihmeessä oon jatkanu tota 15 vuotta...

Olisi aika päivittää tieto tuosta partyliten työsä,sitä ei mitenkään tuputeta eikä pakoteta tekemään,jos näin on ollut niin se on ollut sitten ylemmän päälikön,eli ryhmänpäälikön,toimesta.Tuollainen negatiivinen asenne tätä kivaa hommaa kohtaan on kurjaa luettavaa,tosin tieto on vanhaa.Aloitin viimevuonna konsultintyön eli 2011 eikä minua ole kukaan painostanut mitenkään,kyllä se on itsestään kiinni kuinka paljon aikaansa haluaa tähän hommaan käyttää.
12.1.2012

partylite-tuotteitakin ostetaan paljon lahjaksi :D
btw, mitä teillä maksaa kahvi- ja teepaketit (paljonko pakkauksessa on sisältöä) :)
Ot.. Minusta on vähän väärin että konsultit painostaa asiakkaitaan etenkin joulun alla ostamaan kalliita somisteitaan ym. kuitenkaan sanomatta sitä tosi seikkaa ettei niissä voi polttaa kuin heidän omia kynttilöitä joten nämä somisteet on ns. krääsää koska jos lahjan saaja ei käytä partyliteä vaan ostaa tavis kynttilöitä halvemmalla kaupasta.
Yhden tällaisen kirotun somisteen lahjan saanut ja lahjan antajalle olikin ylläytys että se olikin nyt kertakäyttökrääsää koska en käytä itse partylite tuotteita vaan ostan ne päivittäistavara kaupasta.Lahjan antaja ei siis tiennyt ettei niissä saa muita kynttilöitä polttaa.
Vaikkakin tykkään kynttilöistä en voisi kuvitella meneväni partylite kutsuille ostamaan jotakin sekunda krääsää ja kalliita kynttilöitä siksi että olen saanut jotakin lahjaksi.
Mielummin olen juntti ja suosin tavis tuikkukynttilöitä marketeita kuin iittalan tuikkukuppejakin :D Niissä voi huoletta polttaa minkä valmistajan kynttilöitä vain.

Miksi ei voisi?

Tavallinen tuikkukynttilä on kuumempi kuin partyliten oma tuikku.
Tiedä sitten mikä siinäkään on ideana? Meillä ainakin anntaan kaikkien kynttilöiden palaa eikä niitä heilutella jos siihen luulee perustavansa juttunsa.Mutta kuitenkin se saattaa hajoittaa somisteen kun siihen laitetaan tällainen kuumempi kynttilä.

Yhteistyössä