mää en jaksa kohta enään:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(

Vieras
meille tuli vauva kuukausi sitten. sitten meillä on reilu 2v lapsi kans... kun pääsin vauvan kans sairaalsat kotiin niin tuo 2v on ihan kauhee..se herää yöllä märiseen ihan täysillä äitiä ja ei anna mun ruokkia vauvaa,haluaa olla täysin mun ja isän vieressä on todella mustis ja herää siis noin kymmenen kertaa ja sill epitää abtaa tuttipullo...ja lisäksi on vauva ja se valvottaa... asutaan vielä kerrostalossa missä asuu pahimmat kyylät ym..ei uskalla kauheesti antaa lasteb yöllä huutaa kun ne on heti rapussa kuuntelemassa:( miten tän asian järjestelis kaikista parhaiten'? ite oon tyhmä kun annan 2vlle periksi mutta huuto olisi kahta kauheampaa jos en anna.. en jaksa kohta...:( pitäskö miehen hoitaa vauva ja minun tuota kaksi vuotiasta vai?? anteeksi sekava teksti mut oon väsyny:(

Otatte sen kaksivuotiaan myös viereenne. Sinä nukut vauvan ja isomman lapsen välissä ja samalla imetät vauvaa, pidät isompaa lähellä ja kaikki nukutte, that's it.

Meillä oltiin aikanaan ihan samassa tilanteessa. Pitää muistaa, kuinka suuri järkytys pienelle lapselle kuitenkin on se pikkusisaruksen syntymä. Mun mielestä ei ole tyhmää antaa periksi kun se yölläkin haluaa osansa huomiosta. Ei se mitään tahallista kiusantekoa ole. Kymmenen herätystä yöllä on kyllä hirmusesti. Voiskos sen tuttipullon jättää pois, mutta tarjota läheisyyttä? Minkälaiset teidän nukkumisjärjestelyt on nyt?

[QUOTE="Helmi S";25627779]Näin meilläkin tehtiin, mutta jotta se olis mitenkään miellyttävää ja hyvää nukkumista, pitäis olla pari metriä leveä sänky.[/QUOTE]

Mies voi nukkua vaikka sohvalla tai vierashuoneessa jonkin aikaa että tilanne rauhoittuu!

yks vaihtoehto mikä tulee mieleen että nukkuisitte kaikki suosiolla samassa huoneessa, esikoisen sänky teidän sängyn viereen vikka isän puolelle ja vauva sitten teidän väliin tai omaan sänkyynsä tai missä nyt nukkuukaan
toinen vaihtoehto ois että isä menee esikoisen kanssa samaan huoneeseen, esim patjalle lattialle ja sä nukut vauvan kanssa vanhempien sängyssä.
tuossa tilanteessa tekisin mitä tahansa kunhan vaan sais nukkua.. meillä nukutttiin alkuun myös silleen että vauva oli mun toisella puolella niin että sängyn laidalla oli tuoleja ettei päässyt vahingossa tippumaan ja esikoinen toisella puolella(mun ja mun miehen välissä). meillä tosin tuota alkukankeutta kesti vaan kuukauden sen jälkeen esikoinen alko nukkua. kova paikka teillä..

päivällä koita saada molemmat lapset mahtumaan syliin kerralla, meillä esikoinen oli välillä sylissä vaikka imetin vauvaa. aika hankalaa, mutta kunhan esikoinen tajus että hänellä on aina paikka sylissä, enkä missään tilanteessa kieltänyt syliin tulemasta niin ei se siinä kauaa viihtyny..

päivällä kun saat vauvan nukkumaan niin ajattele aina ensimmäiseksi sitä esikoista, pyykit ja muut voi odottaa. mee makoileen lattialle lapsen leikkien viereen ja osallistu sen verran kuin jaksat, saat siinä ehkä itse vähän levättyä. meillä lapset tulee lattialla ollessani kainaloon tai kiipeilee päälläni ja saa siinä sitä läheisyyttä ilman sen kummempaa yrittämistä.

Meidän kaksi vanhinta, kun olivat pieniä (ikäeroa 1,9 vuotta), niin meillä oli sängyt seinästä seinään makkarissa. Meidän parisänky keskellä ja molemmille lapsille sängyt kiinni meidän sängyssä. Pinnasänkyä ei ollut, vaan jatkettava sänky molemmilla. Siitä ei tarvinnut yöllä, kun ite vähän kääntyä ja nostaa vauva syömään. Mieheni nukkui vanhemman puolella. Se oli tosi hyvä järjestely, kun sillä lailla saatiin lähes kaikki kunnon yöunet! Kannattaa laittaa niitä sänkyjä riittävästi, että mahdutte kaikki samaan huoneeseen ja että jokaisella mahdollisuus nukkuakin.

Pieni on ihmeissään ja tarvitsee huomiota. Samalla kun imetät ota vaikka sohvalle viereen ja silttele lue kirjaa. Huomio vauvasta huolimatta esikoista menee kyllä ohitse. Kun saa tarvitsemansa huomion oppii huomaan ettämonhan se äiti vielä turvana niinkuin ennenkin.

Yhteistyössä