Mää oon niin paskaäiti!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
En ehkä paskin, mut melkein.

Lapsen nukuttaminen ei onnistu lainkaan ja menetän hermoni ihan totaalisesti. Olen ihan kuin ne television lapsityrannien perheen kädettömät äidit. Esikoisen kanssa asiat hoitu kuin hyvän vanhempien-käsikirjan mukaan, mut EI ENÄÄ tämän toisen lapsen kans.

Muutenkaan en saa tätä toista lastani tottelemaan tai uskomaan mitään sanomisiani. Kyseessä on vajaa kaksi vuotias, joten pahamieli on kun pieni saa kiukkuisia sanoja ja katseita joka ilta osakseen.

Olipas helpottava saada kirjoittaa asiasta ja hyviä nukuttamis kikkoja saa antaa. Illan rauhoittaminen, iltapesut, iltasadut, iltalaulut, sylittelyt on siis käytössä. Jokin uusi ja ihmeellinen nukutustapa olisi tervetullut.

et ole, sä olet PARAS äiti sun lapsille, ne varmasti rakastaa sua.

Jos sitä syliä siinä illansuussa aikasemmin kokeilis niin että ei enää kovin läheisyyttä siinä nukkumaan mennessä

Ei noin pienen vielä tarvitsekaan totella, ihmisiä niistäkin silti kasvaa :D Neuvoisin olemaan menettämättä hermoja, asennoidu niin että tuo pikku ******* ei saa minua pahalle tuulelle vaikka kuinka yrittäis :whistle: Lapsi nukkuu sitten kun väsyttää, älä turhaan kanna siitä huolta.

Lapset on erilaisia,vaikka sisaruksia olisivatkin. Sussa ei varmasti ole mitään vikaa ja ihan varmaan ne nukkumaan menotkin aikanaan helpottaa. Millanen päivärytmi teillä on ja paljonko nukutaan päiväunia? Mitä lapset, tai tämä nuorin lapsi syö? Aattelin et jos syö paljon sokeripitosta ruokaa niin sekin voi sitä ylivilkkautta aiheuttaa. Meillä on hiukan yli 2v esikoinen ja on todella uhmakas ja ei usko sitten mitään,saa moneen kertaan komentaa ja näyttää et ihan OIKEESTI on toteltava.Tulee kyllä huudettuakin ja tiuskittua välillä aika paljon. Tuntuu et tietää tasan tarkkaan mistä naruista vetää et saa mut suuttumaan (en voi olla huomioimatta ja komentamatta jos kiusaa koiria tms) Muihin ei niin vakaviin asioihin saattaa huomioimattomuus auttaa...kun huomioo on myös se negatiivinen huomio ja sitähän noi lapset sillä temppuilulla monesti hakee. Nukkuun meno meillä on aina ollut helppoa, me syödään iltapala ja samalla katsellaan lastenohjelmia.Sitten iskän kanssa hammaspesu ja vessakäynti ja minä luen iltasadun tai kaksi. Sitten jään hetkeks huoneeseen kun valot on sammutettu,välillä oon niin kauan että nukahtaa, mut jos pikkuveli itkee ja hoidan illan yksin, niin joudun lähteen aikasemmin mutta kyllä esikoinen silti nukkumaan jää. Meillä herätään aamulla n:Klo 07.00-08.00 päiväunille menee päivästä riippuen 12-14 välillä ja nukkuu n2h ja sit illalla menee nukkumaan n Klo:21.00.

Ei oo nyt vinkkejä tarjota, mut vertaistukea. Meilläki esikoinen onnistuttu "kouluttamaan" tosi tottelevaiseks jopa ilman mitää kummempia kurinpitotoimia, ku taas tää pienempi on niin... ARGH.

Ihania molemmat, mut voi hyvänen aika. Mitä mä teen väärin?

Kiitos näistä vinkeistä.Tuota ruokapuolta en ole ajatellutkaan. Tänään söi jogurtin ja nykyään muutenkin iltapuuro jäänyt lähes kokonaan. Tulee annettua viiliä, viilistä, jogurttia ja muroja, leivän ja hedelmien kera. Tämä täytyy kokeilla.

Tosin lapsi on kuukauden ajan nukkunut isojen lasten sängyssä ja tämä on saanut nukuttamisongelman aikaan. Tästä jatketaan.

Kiitos kaikille! :)

Mä näen lasta tällä hetkellä muutaman tunnin iltaisin ja musta tuntuu että se huutaa kurkku suorana koko sen ajan kun ollaan samaan aikaan hereillä. Eikä se mene enää nukkumaankaan ajoissa eikä mitään järkevää päivärytmiä ole.

Että sellasta meille, et ole ainoa josta tuntuu vähän pahalta.

Yhteistyössä