Maailman huonoin äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luuseri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luuseri

Vieras
Olen minä! Olen raskausdiabeetikko ja tässä on nyt jo kolme päivää mennyt syödessä ihan mitä sattuu :'( Tänäänkin pullaa ja rieskaa ja vaikka mitä... Tappaa mut kai pitäisi kun ei minkäänlaista itsekuria... Paastoarvot yli 6 ollut jo kaksi päivää :'(

Äläpä nyt. :) Anna itselles anteeksi ja jatka eteenpäin paremmalla kurilla. :)

Tapahtuuko tuota sokeriin ym sortumista useamminki?
Eli onko jotain riippuvuutta päässy syntymään..? (Semmonenkin kun on mahollista, kokemusta on valitettavasti...)

Vauvallehan se riskialtteinta on joset kykene pitään ittees ruodussa.
Pahimmillaan syntyy aivovaurioisena kun sokerit on päin helvettiä.
Että mässäile rauhassa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Vauvallehan se riskialtteinta on joset kykene pitään ittees ruodussa.
Pahimmillaan syntyy aivovaurioisena kun sokerit on päin helvettiä.
Että mässäile rauhassa vaan.

Niinhän minä juuri sanoinkin, että olen maailman huonoin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Äläpä nyt. :) Anna itselles anteeksi ja jatka eteenpäin paremmalla kurilla. :)

Tapahtuuko tuota sokeriin ym sortumista useamminki?
Eli onko jotain riippuvuutta päässy syntymään..? (Semmonenkin kun on mahollista, kokemusta on valitettavasti...)

Kerran viikossa suunnilleen sorrun... Ensimmäisen raskauden söin sokeria lähes koko ajan, ei tehty sokerirasitusta joten en tiedä oliko radia silloin. Poika painoi 4.2kg syntyessään.

Tiedän kyllä olevani jollain tasolla sokeririippuvainen, mutta normaalisti pystyn vähähiilarisella ruokavaliolla pysymään sokerista erossa, mutta näin raskausaikana ei tunnu mikään toimivan :'(

Ahdistaa niin lujaa tämä kun pelkään, että vauva kärsii tästä kovastikin ja kasvaa aivan liian isoksi... Nyt on jo ihan jättimaha :'(

Mullakin oli raskausdiabetes enkä mä pysynyt yhtään siinä mun dieetissä. Arvot pysyi samassa söin sitten mitä vaan. Ja lapsi ei ollut mikään sokerivauva todellakaan.

Eikä tämä nyt tarkoittanut, että tee sinä samoin :D

no sulla ihan eri asia jos sokerit ei nouse liian korkealle, itselläni tosiaan sokeripäivien jälkeen muutaman päivän paastoarvo yli 6, joten ei ole todellakaan hyvä juttu

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no sulla ihan eri asia jos sokerit ei nouse liian korkealle, itselläni tosiaan sokeripäivien jälkeen muutaman päivän paastoarvo yli 6, joten ei ole todellakaan hyvä juttu

niin tee hyvä nainen asialle jotain! Ja jos et edes yritä niin jep, olet kyllä todella edesvastuuton äiti.

Jos ton mulle tarkoitit niin mun paastoarvo oli AINA liian korkea. Siihen ei vaan vaikuttanut mikään. Söin sitten sen dieetin mukaan tai en. Muut arvot oli ok, mutta se paastoarvo aina liian korkea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos ton mulle tarkoitit niin mun paastoarvo oli AINA liian korkea. Siihen ei vaan vaikuttanut mikään. Söin sitten sen dieetin mukaan tai en. Muut arvot oli ok, mutta se paastoarvo aina liian korkea.

ok, käsitin sitten väärin. itselläni kun pysyy vhh-ruokavaliolla paastoarvo kurissa ja nousee vain jos syön sokeria. jouduitko sitten insuliinille?

Kyllä, nyt ei yritykset enää auta vaan nyt on aika toimia. Sun on pakko lääkärillesi tunnustaa heikkoutesi ja saat ehkees insuliinin vauvan takia. Tuo syyllisyys on juuri se joka sinut ennenpitkää ajaa oikealle raiteelle. Älä tuomitse itseäsi mutta on kyllä itsetutkinnan paikka, toimi niinkuin vastuuntuntoinen aikuinen niin hyvä tulee. Tsemppiä!!!

Täähän menee samaan sarjaan tuon ylipaino-aloituksen kanssa. Ylipainoinen on masentunut eikä voi itselleen mitään, sille vaan ei voi mitään.
Tottakai kaikkien riippuvuuksien lopettaminen on vaikeaa, tietenkin. Ekassa raskaudessa en pystynyt lopettamaan kokonaan röökaamista ennen vauvan syntymää, syntymään lopetin. Tokassa lopetin samantien ja sen koommin en ole polttanut.
Jos minä pystyn pääsemään riippuvuudestani eroon, uskon että kuka tahansa pystyy.

en tiedä miten tämä sokeririippuvuus voi ollakin näin vaikea. Tupakoinnista olen päässyt eroon, päihderiippuvuudesta olen päässyt eroon, olen onnistunut laihduttamaan 30kg.... Ja pystyin tosiaan pysymään sokeristakin erossa muuten, mutta en raskausaikana. Hitto mikä luuseri!

helkkari soikoon, että mua ärsyttää tällaset avaukset. Tällä palstalla on oikeesti huonoja äitejä (niinkuin minä) ja todellakin är-syt-tää, kun joku tulee väittää itteensä maailman huonoimmaksi äidiksi, kun on syöny kaks karkkia liikaa. Tekis mieli sanoa muutama kirosana ja haistattelu, mutta jätän nyt väliin.

Ja kun sitä sädekehän kiillotusta kuitenkin kaipaat, niin hitto soikoon, tällaisten asioitten takia KUKAAN ei ole maailman huonoin äiti. ja tiedät sen varmasti itsekin aika helkkarin hyvin.

parempaa huomista kaikille!! On maailman luonnollisin asia, ettei itsekuri ole aina maailman parasta tasoa.

ITTe toivon= löydät tsemppajaan!! ja kyllä sä tosta vielä nouset---->>itte en usko et tuhoo on vielä tapahtunut Voit pelastaa tilanteen------->> voimia tiukkaan paikkaan= aattele sitä pikkusta nyyttiä jonka kätees saat vielä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Täähän menee samaan sarjaan tuon ylipaino-aloituksen kanssa. Ylipainoinen on masentunut eikä voi itselleen mitään, sille vaan ei voi mitään.
Tottakai kaikkien riippuvuuksien lopettaminen on vaikeaa, tietenkin. Ekassa raskaudessa en pystynyt lopettamaan kokonaan röökaamista ennen vauvan syntymää, syntymään lopetin. Tokassa lopetin samantien ja sen koommin en ole polttanut.
Jos minä pystyn pääsemään riippuvuudestani eroon, uskon että kuka tahansa pystyy.

Ylipainoinen ei ole läheskään aina masentunut!! Päinvastoin, masentunut ihminen laihtuu, koska ruoka ei maistu. Meni vähän ohi aiheen, mutta kuitenkin.

Yhteistyössä