Maailman paras kesäruoka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maamikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maamikki

Vieras
On täytetyt kesäkurpitsat.
Elikkäs pitää halkaista kesäkurpitsat kahtia ja kovertaa niistä pois se
pehmeä höttö sisältä.
Sit joku täyte mikä maistuu kellekin.
Itse ruskistan jauhelihan ja maustan sen tosi voimakkaasti.
Laitan jauhelihan kesäkurpitsoiden päälle (jotka uuninpellillä)
ja siihen päälle vielä fetaa, punasipulia, jalapenoa ja juustoraastetta.

Sit uuniin 200 astetta ja joku 20min ehken, kun juusto alkaa ruskettua.

Ja oikeesti; kesäkurpitsa itsessään on hyvin mauton ja se imee sit suolan ja mausteet, joten niitä pitää laittaa TOSI PALJON.

Mutta, nam...

Meidän paras kesäruoka on tee-se-itse-salaatti, joka kootaan aineryhmittäin laakealla vadille ja kukin ottaa mitä mielii omalle lautaselleen. Sen kanssa sämpylöitä tai patonkia tai suolaista piirakkaa. Myös halstarikalaa on usein.

Ihan paras ja helppo kesäsfka on leikkelelautanen: Uusia perunoita, savukalaa, silliä, keitettyjä munia, salaattia, lihahyytelöä yms. Hyvää ja kaikki ottaa sitä mikä kullekin maistuu :p

Paras on varmaan meidän eka kesäruoka
Uudet perunat keitetty tillivedessä
naputusvesi: kerma-varsisipuli-keitetty muna seos
silli
vihreä salaatti (salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, feta-oliiviöljy)

(grillattu snelmannin grillikylki jos sattuu grillaus ilmat)

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Grillatut: bataatti, halloumjuusto, maissit ja keitetyt uudet perunat voikastikkeella :p

Miten sinä tuon bataatin teet?
Uusien grillivinkkien toivossa....

kuorin bataatin, leikkaan noin puolen sentin paksuisia siivuja. öljyän pinnan molemmin puolin maustan suolalla ja pippurilla.

samoin voi tehdä pannulla. runsaassa voissa paistaa ja päälle suolaa ja pippuria.... ai hitsi kun se on namia... :p

Grillatut: bataatti, halloumjuusto, maissit ja keitetyt uudet perunat voikastikkeella :p

Ai tuo halloumjuusto on ihan huippua. Se sopii tosi hyvin vartaisiin!!

ai hitto, en olekaan vartaisiin kokeillut. kiitos vinkistä, pitänee piakkoin testata... :p mä olen vaan paistanut sellaisenaan esim pihvin kaveriksi...

Uusista kotimaisista tomaateista ja uudesta sipulista tehty salaatti :p jonkun grillihöskän kyydittäjänä.

Uudet perunat (omasta maasta) on myös hyviä sillin kanssa ja mummon salaattia viereen.

Miten sinä tuon bataatin teet?
Uusien grillivinkkien toivossa....

kuorin bataatin, leikkaan noin puolen sentin paksuisia siivuja. öljyän pinnan molemmin puolin maustan suolalla ja pippurilla.

samoin voi tehdä pannulla. runsaassa voissa paistaa ja päälle suolaa ja pippuria.... ai hitsi kun se on namia... :p

Pitääpä kokeilla. Kiitti vinkistä.

Yhteistyössä