Maailman paras lasagne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

melle

Aktiivinen jäsen
21.07.2004
1 291
2
36
..eli himo tuli lasagneen ja nimenomaan muhevan mehevään. Jos viikonloppuna hikoilis keittiössä ja tekis moista. Lasagnea en ole tehnyt vuosiin ihan alusta loppuun eli juustokastikkeita myöten.

Eli nyt ne omat vinkit kehiin tomaattikastiketta ja juustokastiketta varten.

Kasviksia ajattelin heittää tomaattikastikkeeseen jauhelihan kaveriks ja juustokastikkeen tehdä reilulla juustolla. Mitä juustoa suosittelette? Voisiko kokeilla mozzarellaraastetta ja emmentalraastetta...

teen yleensä valmiista lasagnepaketista. Viimeksi laitoin jauhelihan tilalle broilerisuikaleita. Sulatejuustoa laitoin myös lisäksi sekaan. Tuli TODELLA hyvää!!!

paistan jauhelihan, ja maustan. laitan purkillisen tomaattimurskaa ja valkosipulia sekä porkkana raastetta. joskus myös tonnikalaa. juustokastikkeen teen normaalisti, mut paljon jotain voimakkaan makuista juustoa..

Lasagnepaketin kyljessä tosiaan on hyvä ohje.

Ja siihen kun vielä lisää siihen jauheliha-tomaattikastikkeeseenkin tuorejuustos (esim. valkosipuliCremeBonjouria) ja laittaa tuhdisti juustoa juustokastikkeeseenkin, on tulos herrrkullinen. :p

(tuli nälkä, teen minäkin lasagnea siis tänään) :ashamed:

minä teen sen alusta loppuun asti näin:

kattilaan pari purkkia tomaattimurskaa, tai nyt kotimaisen tomaatin kautena noin puoltoista kiloa kaltattuja tomaatteja. lisään kasvislientä, hienoksi raastettua porkkanaa, pari hienoksi pilkottua varsisellerin vartta ja annan pulputtaa hiljaisella lämmöllä noin pari tuntia, välillä nestettä lisäillen. maustan tomaattikastikkeen vielä mustapippurilla ja mahdollisesti yrteillä (tuoreilla tai kuivatuilla, mitä nyt sattuu löytymään). tähän tomaattikastikkeeseen oon sitte oman mielen mukaan laittanu joko paistettua broileria, paistettua jauhelihaa tai tonnikalaa/lohta (kylmäsavu tai lämminsavu tai tuore) tai vaikka mereneläviä.

sitte teen ns. bechamel-juustokastikkeen: maitoa litra, jauhoja, öljyä (en käytä voita ruoanlaitossa), teen näistä kastikkeen, lisään kaks kananmunankeltuaista ja sekoitan (keltuaiset ei saa kokkeloitua), lisään muskottipähkinää tai valkopippuria, suolaa ja reilusti juustoraastetta.

oliko tarpeeksi yksityiskohtainen ;)

ai niin, ja tulee niin järjettömän hyvää!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus harmaana:
minä teen sen alusta loppuun asti näin:

kattilaan pari purkkia tomaattimurskaa, tai nyt kotimaisen tomaatin kautena noin puoltoista kiloa kaltattuja tomaatteja. lisään kasvislientä, hienoksi raastettua porkkanaa, pari hienoksi pilkottua varsisellerin vartta ja annan pulputtaa hiljaisella lämmöllä noin pari tuntia, välillä nestettä lisäillen. maustan tomaattikastikkeen vielä mustapippurilla ja mahdollisesti yrteillä (tuoreilla tai kuivatuilla, mitä nyt sattuu löytymään). tähän tomaattikastikkeeseen oon sitte oman mielen mukaan laittanu joko paistettua broileria, paistettua jauhelihaa tai tonnikalaa/lohta (kylmäsavu tai lämminsavu tai tuore) tai vaikka mereneläviä.

sitte teen ns. bechamel-juustokastikkeen: maitoa litra, jauhoja, öljyä (en käytä voita ruoanlaitossa), teen näistä kastikkeen, lisään kaks kananmunankeltuaista ja sekoitan (keltuaiset ei saa kokkeloitua), lisään muskottipähkinää tai valkopippuria, suolaa ja reilusti juustoraastetta.

niin, ja monesti teen kasvislasagnea jolloin lisään tomaattikastikkeeseen pinaattia, oliiveja ja paprikaa, monesti laitan myöskin fetaa. ja useasti teen lasagnen tuorelasagnelevyistä, joskus teen ne itse ja joskus ostan valmiina. tulee muuten aivan mielettömän paljon parempi kun niistä kuivista levyistä tehtynä

oliko tarpeeksi yksityiskohtainen ;)

ai niin, ja tulee niin järjettömän hyvää!!!!

:p

ohops, tuli jotenki tolle tummalle taustalle molemmat tekstit... mä en osaa tätä uutta systeemiä! |O

Yhteistyössä