Maailman surullisin tarina pienestä koiran ulkoiluttajasta (kopioitu )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
Tänä viikonloppuna kerron hyvin surullisen tositarinan pienestä koiranulkoiluttajasta. Me kaikki elämme arkea tässä kaiken kiireen keskellä emmekä ehdi pysähtyä katsomaan ympärillemme. Lähimmäiset voivat useinkin olla avun tarpeessa, mutta me emme huomaa arjen ollessa niin kiireinen. Itsekin tiedän eläväni liian vauhdikkaasti. Sitä ei ehdi pysähtyä ja havainnoida ympäristöään tarpeeksi. Mutta minkäs teet, kun elämän tahti on niin hektinen. Kerron nyt tositarinan nuoruudestani, joka aikoinaan pysäytti minut kunnolla… Silti taas on arki lipsahtanut hektiseksi ja mietin huomaisinko nyt vastaavassa tilanteessa lähimmäiseni hädän.

Olin nuori ja asuin vielä kotona turvallisessa lapsuuden kodissani. Minulla oli neljä koiraa. Pelasin jääkiekkoa ja elin elämää tohinalla silloin kuten nytkin. Ulkoilutin koiriani aina melko myöhään, kun arjen kiireet olivat ohi. Melkein aina kotikatuni nurkalla seisoi pieni poika, jolla oli suuri suursnautseri.

En pysähtynyt miettimään, miksi poika oli siinä kovallakin pakkasella? Pojan koira oli melko tuima, mutta koska se oli uros se sieti minun briard narttujani. Pojan koiraa ei voinut pitää vapaana, koska se oli hieman arvaamaton. Päästin koirani vapaaksi puistossa ja annoin niiden telmiä. Usein viereeni käveli tämä sama pieni poika, jolla oli maailman suurimmat surulliset silmät. Siinä poika seisoi hieman alakuloisena ja kyseli koiristani. Välillä hän kertoi omasta koirastaan, jota salaa pelkäsin. Suuri silmäisen pojan koiran silmissä oli aina epäluuloinen katse.

Olin itsekin tuolloin vasta teini-ikäinen, enkä ikinä pysähtynyt miettimään, miksi pojan silmät olivat niin surulliset ja miksi hän aina oli koiransa kanssa ulkona. Marraskuun rännän keskellä siinä seisoi poika katulampun alla värjöttelemässä hihnan päässä koira, jota hän rakasti suunnattoman paljon. Tuo tuima koira rakasti omistajaansa silmin näkemättömän paljon. Koira olisi koska tahansa antanut henkensä pojan puolesta ja niin se sittemmin antoikin….

Kului vuosia ja en koskaan pysähtynyt arjen kiireen keskellä miettimään, miksi poika oli niin usein ulkona koiransa kanssa. Poika oli herkkä ja kiltti. Pojan koira säilyi samanlaisena. Se katsoi kaikkia ohi käveleviä ihmisinä mahdollisena uhkana. Koira oli herkeämättä varuillaan ja valmiina puolustamaan pientä omistajaansa, joka tuli jo teini-ikään itsekkin. Suurilla silmillä tämä poika katseli maailmaa ja kyseli aina koiristani ja elämästä.

Muistan lukion viimeisellä luokalla, miten kirjoitusten aikaan mietin, joskus mitä pojalla on hätänä. Suuri silmäinen poika ja tuima koira asuivat kivassa omakotitalossa kotimme lähellä samalla hyvällä ja turvallisella keskustan lähellä olevalla omakotialueella. Olessani abi menin koirineni ulos tosi myöhään ja oli keväinen pakkasyö. Taivaalla loisti tähdet ja tähtien alla suurisilmäinen poika taas oli puistossa koiransa kanssa. Muistan miten minun piti kysyä, onko joku hätänä? Sitten en kuitenkaan uskaltanut. Ajattelin ettei asia kuulu minulle…. Jatkoin koirieni ulkoilutusta ja minulle tuli surillinen olo. Halasin briard Mellaani ja sydämessäni tiesin jonkin olevan vialla. Minua alkoi itkettää talvisen taivaan alla, mutta jatkoin matkaa arjen keskellä.

Kirjoitin ylioppilaaksi ja kesällä oli pääsykokeet. Pääsin yliopistoon ja muutin briardeineni pois kotoa. Syksyllä kävin kotona ensi kertaa ja vein taas illalla koirani puistoon. Siellä syksyn värikkäiden lehtien keskellä seisoi tuttu näky. Suuri silmäinen poika oli siellä koiransa kanssa ja hän ilahtui suuresti meidät nähdessään. Koira katsoi pientä teini-ikäistä omistajaansa yhtä palvovasti kuin ennenkin. Poika tuntui entistä surullisemmalta, minuun sattui. Jatkoin kuitenkin pian matkaani ja sydämmessä syvällä tiesin jonkin olevan vialla. Minä en tehnyt mitän kuten ei kukaan muukaan.

Palasin taas opiskelemaan ja äitini soitti minulle itkuisena. Pieni suuri silmäinen poika oli tapettu ja pojan mukana oli tapettu hänen omistajaansa suunnattomasti palvova suuri koiransa. Molemmat olivat pois yhtenä kauniina päivänä ja heidät oli murhattu. Teon tekijä oli pojan oma isä. Minä itkin suunattomasti ja tunsin itseni niin tyhmäksi. Siinä samassa kaikki loksahti paikalleen. Nyt tiesin miksi suuri silmäinen poika oli niin usein illalla yksin koiransa kanssa ulkona seisoskelemassa. Nyt tiesin miksi koira oli niin epäluuloinen ja miksi se vahti rakasta omistajaansa koko sydämmestään. Nyt oli vain liian myöhäistä.

Muistakaa siis pitää silmänne auki arjen kiireen keskellä ja auttakaa lähimmäisiä, jos teillä on aavistus jonkin asian olevan vinossa.

Surullisen tarinan myötä toivon kaikille mukavaa viikonloppua.

Kyllä niin kyyneleet tuli silmiin tätä lukiessa

samanlaisia tapauksia näkee kylällä, yhä useammin. lapset pelkäävät olla kotona, tai ne ajetaan ulkoiluttaan koiriansa keskellä yötä, pois jaloista. koira on paras ystävä, mitä lapsi voi saada. niin monet tarinat olen kuullut, ihmisiltä joilla on ollut koira pienenä, kyllä raavaalta mieheltä pääsee itku kun puhuu omasta rekustaan.

[QUOTE="meku";23446501]samanlaisia tapauksia näkee kylällä, yhä useammin. lapset pelkäävät olla kotona, tai ne ajetaan ulkoiluttaan koiriansa keskellä yötä, pois jaloista. koira on paras ystävä, mitä lapsi voi saada. niin monet tarinat olen kuullut, ihmisiltä joilla on ollut koira pienenä, kyllä raavaalta mieheltä pääsee itku kun puhuu omasta rekustaan.[/QUOTE]

Toi on valitettava totuus :(

:( Todella surullinen tarina... Nykymaailmassa kun kaikki tuppaavat helposti huolehtimaan vain omista asioistaan... Kun meillä vaan on kaikki hyvin, kai nuo pärjää, ei puututa ettei tule hankaluuksia jne...

Silmät saa olla auki, ja lapsilla voi olla mitä suurinta pahoinvointia, vaikka ulkoiset puitteet loistaisivat ja materiaa ympärillä riittäisi!

Olen itse likimain tuollaisen tarinan kaltaisen kohtalon kokenut, Isä, kultaseppä, ulkoisesti kaikki hyvin mutta kotona selvinpäin väkivaltainen, sain 10vnä huostaanotetun kaltoin kohdellun Saksanpaimenkoiran jonka tosin isäni hankki minulle Eläinsuojelija Anja Eerikäiseltä mutta se suojeli minua mm. isältäni jatkossa, kait sen sydän petti 1.5v päästä Stressistä kun joutui katselemaan isäni vihaa/kateutta omaa poikaansa kohtaan. Kaikki mitä tein hänen valitsemissa urheiluissa ei riittänyt ja minua ei kuunneltu ikinä, sain toisen sakemannin perään isovanhemmiltani mutta koska kotona välit oli mitä olit siitä tuli lähinnä arka ja luonnevikainen agressiivinen koira. Itse aloitin varhain kamppailulajit jotta voisin edes äitiä puollustaa isän nyrkeiltä ja olin 17v kun ensimmäisen kerran nyrkit otin käyttöön mennessäni isän ja äitin väliin kun äiti oli jo peisty lattiaan, tuloksena itsellä molemmat silmät mustana ja isä putkaan, mutta 2v sen jälkeen isä jo yritti tulla päälle leipäveitsi kädessä. Kun pieksin hampaat suusta hän teki asiasta rikosilmoituksen ja rikoskierteeni oli valmis, olin leimattu taparikollinen poliisien mielestä aina kun isäni soitti kotiriidan tuloksena poliiseille kun tunsi olonsa uhatuksi. Olin 21v kun muutin pois kotoa, opinnot jäi Yliopistossa kesken ja menin töihin, löysin naisen joka tosin uskoi isääni eikä uskaltanut luottaa minuun niin paljoa että olis kuunnellut minua että haluan katkaista siteet isääni, hänen mielestä perheet kuuluu yhteen mutta joka joulu oli pelkkää riitaa koska exä ei halunnut sanoa vahnemmilleni että ei ole toivottuja jouluaattona kylään, lapsetkin eron jälkeen totesi ekasta omasta joulustaan eron jälkeen että ekan kerran odottaa joulua koska isäni ja minä emme ole riitelemässä. Se satutti minua koska minä en riidellä halunnut ja olin useasti exällekkin sen kertonut että haluan isän vaikutuksesta pysyvästi eroon. Noh pysyvä erohan siitä tosiaan tuli mutta ei kuten halusin vaan perheelleni lopulta että kiitos vaan kaikki ketkä ette kuunnellet. Tästä on 1.5v aikaa kun isä heilui edessäni Mora kädessä sohien rintalastan ja sentin päässä kasvoista viimeisen kerran, totesin siihen ja päätin samalla että tämä on viimeinen riita kävin miten kävi ja sanoin että; "sydän on tuossa anna menna jos on miestä!" Ei ollut ja viimeisen ; "hän on minut tehnyt, hän saa minut tappaakkin"->taas poliisijuttu ja tun tui että taas minusta tehdään väkisin syyllinen ja isä käyttää lakia väärin ja olen hänen mukaan muka syyllinen kaikkeen.Tapahtumalle oli todistajat, isän vuokralaiset jotka ei uskaltanut nähdä mitään. Noh juttu raukesi näytön puutteessa vaikka halusin tämän jutun ratkottavaksi kävi kuin kävi, joten kiitos viranomaisillekkin!
Sen koommin ei olla oltu yhteyksissä paitsi isäni koitti taas juristin välityksellä vaatia jotain perättömiä kun koitti ilmeisesti saada poikansa huomion... Vamraa on että hänelle ei muistotilaisuutta tule jos minulta kysytään.

On Lottovoitto syntyä Suomeenko?
Terv Mika 43v joka salannut kaikki tietonsa isän takia ja kärsinyt 40+v narsisti isästään.

Korjaus:
Ei ollut ja viimeisen pisara tuli täyteen minulla täyteen hänen sanoessa aivan psykoosissa ; "hän on minut tehnyt, hän saa minut tappaakkin"->

Ja kun luin tarinan tuli pakko kertoa omakin tarina ettei tällaisia tule enempää.

Edelleen
Mika 43v eli kaksoispoika vm 1967

En sentään kuollut mutta olisi voinut olla tarina minusta ja koirastani.

Rakkaan koirani joka puolusti minua, tappoi isäni kirveellä.

Muutin seuraavana päivänä kotoa 15v. enkä ole sen jälkeen sille miehelle puhunut.

Oikeastaan odotan että hän kuolisi vihdoin alkoholiin mutta mikäpä pahan tappaisi?

yritän täs tehä tarinaa ja kopioira, mutta EI PYSTY!!!!
Kopioin yhen tarinan ja se ei mahtunu ja kopioin Aina vain pienemmän, mutta ei pystyny! x.x
Sitte kopioin pelkän "K" kirjaimen...
Microsoft Works sano, että se on liika iso!!!! JUST JOO!

Yhteistyössä