Maalarit huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tela

Vieras
Kysymys teille: oletteko kokeilleet maalata tuolla Tunto hieno/karhealla?
Aika kallista taitaa olla, mutta uteliaisuuttani kysyn että onnistuiko lopputulos ja millainen se oli? (kuva olis kova sana)

Olitko tyytyväinen lopputulokseen?

En voi auttaa asiassa, mutta jos joku voisi minuakin auttaa... Mitä eri tapoja saada huoneen yksi seinä näyttämään erilaiselta, elävämmältä, vaikka maalaisi koko huoneen samalla värillä? Minkälainen kuviointi siitä tulee, kun jotkut puhuu, että laittavat muovipussin telan päälle maalatessa?? kuvia?? Huoneemme ovat liian pieniä, että niissä voisi käyttää eri värejä eri seinillä...

Me maalattiin sillä taika-maalilla ja olen ymmärtänyt että tuo tunto ois vähän samanlaista? Toi taika-maali oli ainakin aivan karseeta kamaa eikä todellakaan onnistunut ihan simppelisti.
Onneks mies on maalari ja sai pelastettua seinän!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Me maalattiin sillä taika-maalilla ja olen ymmärtänyt että tuo tunto ois vähän samanlaista? Toi taika-maali oli ainakin aivan karseeta kamaa eikä todellakaan onnistunut ihan simppelisti.

Kiitos kommentista, en varmaan uskalla sit kokeilla tuota tuntoa kun en mikään maalari ole :(
Oliko tuo taika kallista?

Alkuperäinen kirjoittaja Tela:

Kiitos kommentista, en varmaan uskalla sit kokeilla tuota tuntoa kun en mikään maalari ole :(

Olika se aika hulppeen hintaista; about 30-40?/prk ja purkki oli todella pieni!
Seinästä tuli todella karsee, mutta onneksi mies sai sen paikattua, mutta maalin hinta kyllä raivostutti!

Olika se aika hulppeen hintaista; about 30-40?/prk ja purkki oli todella pieni!
Seinästä tuli todella karsee, mutta onneksi mies sai sen paikattua, mutta maalin hinta kyllä raivostutti!

No varmasti raivostutti! Olipas kallista kyllä... mutta kiitos sulle! :)

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
oon ajatellu tota taika maalia laittaa meilla, mika siina oli huonoa. niinku etta voisin harkita viel uudellaan...

Seinästä tuli sellainen TODELLA kultainen ja kiiltävä, vähän kuin joku Bombeija tms.Maali meni nopeasti ns. paakuksi tai tahmeaksi ja joka ikinen telan veto näkyy seinässä eli täytyy olla todella tarkka maalatessa.
Ite en amatöörinä lähtis tekemään ja miehenkin työmaalla olivat todenneet etteivät enää taika-maalilla maalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Taika ja Tunto on kaks eri asiaa. Tunnossa on "hiekkaa" mukana.

Juu, eikös se ole niinkun karkeampaa tavaraa kuin tuo taika? Onkos sulla kokemusta tunnosta :) ?

Siis Taika on ihan tavllinen maali, tosin itse sitä kovin suurille pinnoille lähtisi laittamaan, kun suurin purkkikokokin on vain 3 litraa.

http://www.tikkurila.fi/index.phtml?C=1503&product_id=128&s=383

Tuntoa en ole käyttänyt, mutta tuskin se tavallisesta maalista eroaa.

Kannattaa katsoa kaupassa värikarttoja kun valitsee niin ei tule kirkkaan kullan värisiä.. Meillä onnistui erittäin hyvin taikalla maalattu seinä, kaksi kerrosta se vaati ja kaksi maalaajaa pitää olla, toinen telaa ja toinen kuvioi heti perästä. Lopputulos on kyllä aivan ihana, juuri sellainen kun piti. Seuraavaksi taitaa vuorossa olla meillä Tunto Hienon kokeilu, siitä kokemuksia olisi kiva tietää :)

Itse haluaisin kanssa tunto hienoa kokeilla, missä hinnoissa se on?

Tuosta taika-maalista sen verran että se onkin kai lähinnä tarkoitettu pienille alueille eikä koko seinään, paitsi ehkä "tavalliseen" maaliin sekoitettuna. Me teimme seinille pieniä sabluunakuvioita hopeanvärisellä taika-maalilla ja on todella hienon näköinen vaaleassa seinässä :)

Kokemuksia on Tikkurilan kevytrakeesta, joka on samantyylistä kuin tunto hieno. Ihan helppoa levittää ja saa helposti hienon pinnan vaikka pohja olisikin hieman epätasainen. Tuntoa ja kevytraetta levitetään telalla seinälle ja sitten se viimeistellään halutulla tavalla (pensseli, harja, kuviointitela, muovilasta ym. ). Itse telasimme yhdelle seinälle taika lasyyria (ei maalia, taikamaali on peittävää, lasyyrissä lopputulokseen vaikuttaa pohjamaalin väri joka kuultaa lasyyrin läpi). Lasyyri on hyvin vesimäistä ja sen takia vaikeaa levittää mutta todella lyhytnukkaisella telalla ja vähän ainetta kerrallaan se ei lähde valumaan ja jälki on hienoa. Varsinkin kevytrakeen/tunto hienon hiekkainen pinta koristeltuna taikalasyyrin tuomalla kimalteella saa seinän näyttämään hyvässä valaistuksessa kuin auringossa kimaltelevalta hiekkarannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piki:
Itse haluaisin kanssa tunto hienoa kokeilla, missä hinnoissa se on?

Tuosta taika-maalista sen verran että se onkin kai lähinnä tarkoitettu pienille alueille eikä koko seinään, paitsi ehkä "tavalliseen" maaliin sekoitettuna. Me teimme seinille pieniä sabluunakuvioita hopeanvärisellä taika-maalilla ja on todella hienon näköinen vaaleassa seinässä :)

Tunto hieno maksaa n. 90 euroa/9l . Sillä tekee varmaankin keskimäärin n. 15-20m2, riippuu paljon kuinka paljon sitä käyttää ja miten pinnan muotoilee.

Vetonitilla voi maalata ja vaikka remonttilaastilla... Melkein samaa kamaa. Mutta värin joutunee levittämään remonttilaastin päälle erikseen, ellei sekoita suoraan maaliin. Paljon halvempaa ja eksperimentaalisempaa. :D :saint:

Lasyyri on helppo levittää, se ei ole taroitettukaan tasaiseksi. Sen voi levittää esim. sienellä, siveltimellä, telalla, säämiskällä jne. Taika-peittävä maalikaan ei ole järin peittävää, kolme kerrosta alkaa juuri ja juuri peittää.

Pakko nyt kyllä sanoa että tunto ei TODELLAKAAN ole samanlaista kun taika tai normi maali. Siskoni luokse tehtiin tuollainen http://www.digipaper.fi/paints/4841/index.php?pgnumb=17 Ilmavaa eleganssia seinä (väreinä viininpuna-violetti) ja oli ihan mielettömän hieno! Ainut miinus puoli on että on tosi hankalaa poistaa joten kannattaa miettiä tarkkaan millaisen seinän haluaa...Meillä odottaa varastossa 9l purkki ja siitä pitäisi jotain keksiä

jos haluaa jotain yksinkertaista mutta erottuvaa,me ostettiin ihan kuviointimaalia ja kuviointitela (muovi pussi telan päällä ajaa saman asian..).laitettiin liilahtavalla maalilla koko huone suoraan valkoiselle pohjalle..maalaus oli helppoa!tuli hieno itämainen tunnelma!
pohjan voi myös tietty maalata samalla vaaleammalla sävyllä niin kuviosta ei tule niin erottuva..miten tykkää!

Hei !
Liekö nyt oikea paikka, mutta tiedättekö ketään , kuka tekisi maalaamalla/ grafitilla seinälle suoraan motiivin maalaamalla -Tarkoitan siis isokoa maalattua/speyattua kuvaa suoraan seinään -Tai linkkiä mistä moisten taitureiden perään voisi kysellä ?

Johanna

Itse olen maalannut keittiöstä yhden seinän taika maalilla ja olohuoneesta yhden seinän. Tuli molemmista juuri sellaiset kuin pitikin ellei paremmat:) enkä ole ennen tehnyt maalaus hommia ja onnistui kyllä hyvin. Yhteen seinään meillä riitti taika maalista se 0,9 litran purkki ja maalattiin kaksi kerrosta ja maalia jäi vielä ylikin!! Joten loput käytimme sabluunalla kuvoiden tekoon... 0,9 litran purkki maksaa 30 euroa.

Tunto-maalia saat halvemmalla kun ostat tavallista seinätasotetta kaupasta 25kg säkin (lisäät siihen veden) ja siihen sekoitat haluamasi väristä maalia 20% suhteessa tasoitteen määrään.

Itse olen maalannut keittiöstä yhden seinän taika maalilla ja olohuoneesta yhden seinän. Tuli molemmista juuri sellaiset kuin pitikin ellei paremmat:) enkä ole ennen tehnyt maalaus hommia ja onnistui kyllä hyvin. Yhteen seinään meillä riitti taika maalista se 0,9 litran purkki ja maalattiin kaksi kerrosta ja maalia jäi vielä ylikin!! Joten loput käytimme sabluunalla kuvoiden tekoon... 0,9 litran purkki maksaa 30 euroa.

Miksi maksaa noin paljon?
https://www.netrauta.fi/portal/sisustaminen/sisamaalit/erikoismaalit

Hei!
Tikkurilan Taika lehtisessä on tarkat ohjeet ja välineet joilla maali kannattaa laittaa seinälle,pieni koe maalaus levylle kannattaa tehdä, niin tulee tuntuma maaliin,kyllä onnistuu vähemmän maalanneeltakin! Harmony pohjamaalin väri lähelle Taika maalia niin lopputulos hyvä! Ei kannata sooloilla. Itse tein kultamaalilla ja lasyyrillä ja hieno tuli,,
Teppana=)

Yhteistyössä