@framboise Hyvä, että lääkityksestä on sentäs ollut puhetta! Samaa olen lukenut ettei ole todistettu hyötyä aiemmilla viikoilla aloitetusta, mutta jostain syystä neuvolalääkäri ajatteli aloittaa minulle jo nyt, ja itse mietin et tuskin aikaisesta aloituksesta haittaakaan on. KYS on meidän sairaala eli Kuopiossa.
En tiedä, vaikuttaako lähetteeseeni ja seurantaan, kun selvittelin ns. varotoimia jo aiemmin ennenkuin edes yritys aloitettiin. Silloin sain jo äitipolin kautta ohjetta tuohon ASA-lääkitykseen & verenpainelääkitykseen sitten, kun raskaudun ja mm. trombosyytit eli veren hyytymistekijät (tms?) tutkittiin neuvolan toimesta ennakkoon viime vuonna & siellä ei poikkeavaa.
Polikäynti lääkärille ja nt-ultra on meillä 1.9, joten saa nähdä mitä silloin sitten seurannasta tuumaavat. Voi olla, että rakenneultraa ennen ei ole muuta kuin verenpaineseuranta + neuvola, mutta voi olla ultrakin. Kasvukontrollit sitten ainakin rakenneultran jälkeen ja olikohan ne 4vk välein. Silloin polikäynnillä selviää lisää sitten ja sitä jännityksellä odotamme