+++MAALISKUUSSA PLUSSAAVAT, huhtikuuta suunnittelevat+++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huoh tätä vuotelua.. :/

kp 26 alkoi tiputtelu (tai holahteli kirkasta verta aamuisin/aamupäivällä ja sit loppu) ja sitä jatkui pari päivää, menkat alkoi ja luteaalivaihe oli 9päivää. Sit sen 4päivää vuoti normaalisti. Kp 5 (eli eilen) tuli enää aamusta ja sit kuppi oli koko päivän puhdas kun illalla otin pois. Ja sit illalla taas alko kirkas vuoto.. Nyt sit tuhruttaa taasen ja välillä tulee kirkasta pyyhittäessä. Samoin tais mennä viime tai sitä edellisellä kierrolla.

Ana Tuo on niin ärsyttävän rasittavaa!!!! :kieh: Ja kuin monen lääkärin ja gynen suusta onkaan kuultu lausunto: Alkoholi, huumeet ja tupakka aiheuttavat hedelmättömyyttä! MIKSI SITTEN LIKI KAIKKI NARKIT, ALKOHOLISTIT JA NE JOTKA TUPAKOI KOKO RASKAUDEN AJAN SAAVAT LAPSIA SILLEEN ETTEI TARTTE KU ISTUA MIEHEN VIERESSÄ????? Ja sit ne lapsiparat on huostassa ja pahimmassa tapauksessa muuten jätetty ilman hoitoa ja sit tehään taas lisää!!! Kysyn vaan! :stick: Aavistuksen omainen ristiriita!! Ite en oo käyttäny koskaan huumeita, alkoholia juon harvoin jos sillonkaan....tupakoin, kyllä, mut korkeintaan sen 5 tupakkaa päivässä, välillä en yhtään! Ja mikä tulos: EI LAPSIA!! :( Tästä olisi helppo kyllä lopettaa, mut.......no, ei sille mitään selitystä ole, pitäisi vaan jättää ne viisikin pois! Välillä tilanne vaan vaatii tupakkaa! Ja aamut, ne on pahimpia.... -.-

MUITA PÖSSYTTELIJÖITÄ?? KIMPPALOPETETAANKO? :D

Tulipa sanottua! :D

Sf Ihan mielettömän ärsyttävää tuo sun vuoto! :O Mulla ehkä olis seonnu jo pää! :D Jaksuja!!! :hug: :heart:

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

perjantai 9.3.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys
MaybeSomeday........44/28-35......25v......2.lapsi.....yk4
Rakkauspakkaus83...43/36-38.......28v......2.lapsi.....yk5
Vogue......................32/29............25v......2. lapsi....yk2
aliisa10....................29/30-36.........28v......2.lapsi.....yk2
Anastacija.................27/26-29........28v.....1.lapsi.....yv1,5
Keltakukka...............18/22-27..........28v.....1.lapsi......yk8
jenni_noora..............18/28.............27v......1.lapsi......yk2
macy gray................15/30-34.........31v......2.lapsi...yk27(OI8)
ÄitiliiniX5..................15/28-30.........29v......6.lapsi.....yk4
Sunflower11.............9/24-35...................3.lapsi....yk16
Ansku83..................8/31.............28v.......1.lapsi......yk13
Tähtitaimi.................7/28-35........35v.......2.lapsi....yk7
MolliMelooni.............6/30-35.........33v.....2.lapsi.....yv5
Rulla-Katriina............6/28-30........33v.......2.lapsi.....yk4

PIINAILIJAT
Anastacija........dpo12
aliisa10............dpo12
jenni_noora......dpo4

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012

Maaliskuu

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
Ranskis......17.1................2.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Ansku: No mulla on jo pää niin seonnut etten jaksa enää piitata :laugh: Katotaan onko gynellä jotain sanomista siihen sit.. Toivottavasti on.

On se kyl väärin et kaikki mahdolliset lisääntyy tosta vaan. Jos (ja kun) huumeet, alkoholi, tupakka vähentää hedelmällisyyttä niin saiskohan ne sit koko ajan vauvoja jos ei käyttäis...
Ite en polta, alkoholia käytän toooosi vähän (silloin ku molempia aloin odottamaan niin join enempi, siis ennen raskauksia, en raskauksien aikana), huumeita en tietenkään ollenkaan..

Tsemppiä tupakoinnin lopettajille tai sitä miettiville :)

Sf No parempi olis olla jotai sanottavaa sillä! :D Mähän viime keväänä lopetin jo kerran...meni sillon jopa pari kk ihan hyvin! Sit iski pieni v**utus sen pitkän kierron kanssa ni menin ja ratkesin! :kieh: Jos kokeilis nyt uudelleen! :D

Mä olen turtunut aika pitkälti koko ympäristön sikiämiseen (onneksi, sillä mun ystävät ja siskot ovat sikahedelmällistä sakkia), mutta täytyy myöntää etten pystyisi välttämättä enää työskentelemään esim lastenkodissa. Siellä tuli välillä ihan ilman omia lapsettomuusahdistuksiakin niin puhdasta raivoa holtittomia vanhempia kohtaan, että nykyään ei ehkä pystyisi enää toimimaan täysin ammatillisesti...

Tsemppiä Ansku röökin kanssa. Mä olen ollut polttamatta nyt kahdeksan vuotta, ja polttaminen mullakin loppui tuollaiseen hiipumiseen. Ei mihinkään kertarysäykseen vaan siihen, että lopulta en muistanut enää edes päivittäin polttaa ja alkoi tuntumaan aika turhalta. Sittemmin olen onnistunut aloittamaan passiivisen tupakoinnin. Tykkään tupakan savusta ja tuoksusta, joten hengailen aina tauoilla tupakkakatoksessa...

SF:lle pitkiä hermoja vuodon kanssa. Varmasti ärsyttävää.

muoks. Oma napa vielä: Tänään alkaa clomit taas ja varasin viikon päähän kontrolliajan. Tästä tää alkaa taas pyörimään, tylsää.

Viimeksi muokattu:
Ovistikuissa pelkkää palloa, joten huomenna varmaan kontrollin jälkeen sitten haen Pregnylin. Saa nähdä onko minkä verran tapahtunut edistystä. Lähtöttilanne femareiden ja yhden pistoksen jälkeen oli huono, joten olen jo luopunut toivosta tämän kierron osalta. Innostuminen on toki mahdollista hyvien uutisten myötä, mutta en oikein jaksa uskoa limiksen kirineen kasvua tarpeeksi.

Tsemppiä tupakoinnin vähentelyyn ja lopetteluun! Itse polttelen viikonloppuisin vähän, mutta huvikseen en enää sauhuilla käy. Välillä menee 2-3 viikkoa, etten polta yhtään. Näin on hyvä, joten ajattelin mennä saman fiilisperiaatteen mukaan raskauteen asti. En siis ota paineita täyssavuttomuudesta, mutta plussan tultua en kyllä enää polttele.

Mulla menee alkoholin käyttö vähän kausittain. Välillä käytän todella vähän, välillä tissuttelen joka viikonloppu hieman. Humalaan juon harvoin, mutta tissutellessakin määrät ovat hyvinkin kohtuullisia. Uni tulee ennen kuin ehdin kovin montaa juoda. :D Yleensä nautiskelen yhden tai kaksi siideriä tai olutta ja sitten haluankin jo nukkumaan. Huumeisiin en ole koskaan koskenut. Ärsyttää kyllä, että alkoa ja tupakkaa, ehkä huumeitakin runsaasti käyttävillä raskautuminen käy helposti. Se ei ole kenenkään kannalta reilua. :(

Hei vaan!Pitäny jo aikaseimmin tulla tänne päivittää...oon nyt siis "irtisanoutunut"tästä vauvanteko hommasta eli mut voi poistaa listalta(mitäpä sitä iteään kiusaamaan ja kun mulla kumminkin on jo lapsia)...Mä keskityn painopudotukseen ja nautin isoista tytöistäni=)

Hyvää kevään jatkoa ja plussaatkaahan ahkerasti!

Ansku: Muistelinkin, että lakkoilit jossain välissä.

Kelläs se jaka/polvileikkaus oli noin vuosi sitten?
Tosiaan sillä toisella nikillä aijemmin kirjottelin..

Minähän olen nyt ollut noin 1,5 vuotta polttamatta. Alkuun vähensin huimasti ja sitten vain jätin kokonaan pois. Eli pikkuhiljaa minäkin sen sain lopetettua.
Minä en juurikaan juo. Saatan joskus pari ottaa, mutta oikein mikään juoma ei maistu. Silloin tällöin otan humalan jos on joku juhla, esim. tammikuussa oli kauppakeskuksen juhla. Mutta mulle tulee niin kauhea krapula, että humalat jää erittäin harvoiksi kerroiksi. Ja en käytä huumeita, teininä kyllä testasin (en siis vetämällä vetänyt) ja sen takia tunnen sitten tuota porukkaa.

Mutta vaikuttaa kyllä siltä, että ihan sama mitä teen tai jätän tekemättä, se raskaus ei silti ala. Ens viikolla miehen pitäs viedä näytteet. Heh :D Sitä jännittää se hirveesti. Jospa sitten saatas tietää missä vika on. Äly kyllä menee, jos kärsitäänkin selittämättömästä lapsettomuudesta.

Viimeksi muokattu:
Ana Mullahan se oli sekin! :D

iltatähti-80 Hyvää ja mukavaa kevään odotusta sinne! Jospa se nyt ottais ja yllättäis, pieni tulollaan kuitenkin! =)

Sf No oikeestaan, tavallaan tiiän tunteen tuon vuodon suhteen ku tarkemmin ajattelee...mulla vaan oli se et sitä ei tullu! :D Aavistuksen hajos pää! :D

Neljäs 2 tabun satsi clomeja tänään ja maanantaina olis sitte folliultra! Mä lupasin seota jos ne ei oo taaskaan auttanu! Tosin kai ne autto kyl edellisessäki kierrossa ku se ovis kerta tuli! :D Mut jos nyt olis jo gynen kantiltaki hyvä...Sit jos ei ni metuja vissii pitäis ruveta napostelee seuraavassa kierrossa! :| Pitääki siit pregnylistä sit kysästä, jos ei muuten puhetta ole.

Ansku: Mitä sulta leikattiin? Multa tähystettiin polvi muutama kuukausi sitten, kun oli kierrukka mennyt. Nyt odottelen malttamattomana, että se parantuisi lopullisesti. Vieläkin kipuilee hieman. Millinkahan se loppuu..?

).( Oloja ei ole suuntaan eikä toiseen. Mutta epäilen että täti tulee viimestään viikonloppuna, niin kuin ff ennustaa.

Ana Mul oli rusto irronnu reisiluusta, menny kaksinkerroin ja siihe oli kasvanu luupatti! Mul oli jonku kuukauden päivät se kipiä sillee ettei voinu ilma keppejä pööpöillä! Ja 2000 leikattii edellisen kerra (sama polvi) ku 1996 meni lumpio ekan kerra sijoiltaa ja sitä sit korjailtii ja oli iha kunnon leikkaus se! Siin meni sen pari kk enne ku tokeni! Sit tää viimisin, lääkäri käski alottaa heti ilman keppejä kävelyn ku pystyy, no menin sit "jälkitarkastuksee" sinne 3 viikkoo tähystyksen jälkee ni se oli iha ihmeissää ku käytin viel keppejä! Sanoin et kun ei vaan pidä päällä ni vaikee se on kävellä ilmankaa! Siit meni sit viel viikon verra et pystyin jättää kepit pois! :D Ei nyt varmaa selventäny taas tää selitys yhtää, mut kumminki! xD Mut suurin kipu kesti suunnillee viikon, sit se heltis pikkuhiljaa!

Hyvää Naistenpäivää itse kullekin kuumeilijalle!

Ansku Minä tupakoin myös - enkä ihan vähän menee varmaan 10 tupakkia päivässä kun pitää saada tauko töistä. Lopetin itse kk ennen kun esikoinen oli aluillaan ja sitä kesti 8 vuotta. Sitten eron jälkeen hapotuksessa aloitin uudelleen (ja voi veljet että oli pahaa) ja jatkoin vaan (tyhmä minä, tyhmä!)

Nyt lopettaminen ei olekaan enää niin itsestäänselvyys. Viikonloppuna menee hyvinkin ettei tee mieli rampata alakertaan tupakalle, mutta töissä - ei vaan pysty! Kun positiivinen raskaustesti tulisi niin tupakanpoltto loppuu heti. Mikään ei oo ällöttävämpää kuin sauhutteleva odottava äiti (anteeksi - tää on vaan mun mielipide)

Täällä kp 5 ja sitä ovista odotellessa vielä viikko - aaargh!

Rulla Olen niiin samaa mieltä sun kanssa! Tästä on nyt aikaa useampi vuosi jo, mut olin kaverin mukana ja seurana kun toisen lapsensa synnytys käynnistettiin. Tarkoitus oli, että isä tulee sitten tositoimiin mukaan, mutta ei sitten ehtinytkään! Joten pääsin kummipoikani syntymää todistamaan! Se oli kyllä hienoa! =) Mutta, siinä päivän mittaan odotellessamme sanoin sitten, että jospa sitä menisi käymään tupakalla, tuun kohta takas! Kaveri tähän: Mä lähden mukaan vähä kävelemään! No, ei siinä vielä mitään, senkusta vaan ni joskos se synnytyskin siitä nopeutuisi! Päästiin sairaalan tupakkapaikalle ni tämäpä tempasee ja laittaa itekin tupakaksi! Oli siis muutenkin polttanut koko raskauden ajan! Voitte varmaan vaan kuvitella kuin kovin mua hävetti! IKINÄ ei oo ollu niin kovaa häpeää päällä kuin silloin, muija mahapystyssä vetää röökiä, yhtään ei ohikulkijat kattonu, ei!! Muistan vielä senkin, etten voinu polttaa ite edes sitä tupakkaa kokonaan, n. puoleen väliin ja oli pakko heittää se pois et pääsis siitä tilanteesta äkkiä vaan veks ja takas sisälle! Siinä kohtaa tulin vaan entistä vakuuttuneemmaks et sit kun joskus ite oon raskaana ni tupakka jää! Ja niin se vajaa puolivuotta sen jälkeen jäikin, kun sain sen haalean, mutta hyvin punaisen viivan siihen r-testiin! Joka tosin meni muutaman viikon päästä kesken ja tupakointi alkoi sitten uudestaan! Ei vaan olis pitäny jatkaa! :ashamed:

Hyvää naistenpäivää!
Ja Jenni_Nooralle tervetuloa!:wave:

).( Nyt en tiedä miten päin olla ja miten suhtautua verikokeiden tulokseen. T4V oli 18,3 ja TSH 3,4. Prolaktiini oli 282. Tuolloin oli kp7

Siis arvot on hyvät, on viitearvojen sisällä molemmat. TK-lääkärin mielestä siis erinomaiset. MUTTA, jos näiltä palstoilta lukee, niin suositeltavaa olisi että tuo TSH olisi 1-2 raskautta yrittävillä. Tiedä sitten, kun varmasti on huonommillakin arvoilla naiset raskautunut.
Tuo koe oli otettu vuoden vaihteessa. Jännäilen mitä viime viikon koe kertoo. Mietin just odottaako poliaikaa (mikä olisi parin viikon päästä) vai soittasinko jo sinne ja kyselisin tuloksia.

Muoks. Siis kaikki tulokset on viitearvoissa ja hyvänä TK-lekurin mielestä

Viimeksi muokattu:
Ana Niinpä! Samaa mieltä kyllä olin tuon asian kanssa, mut gynet sano et kun T4V on kunnossa ni sillon ei pitäs olla mitään hätää! No, mene ja tiedä, mut kai se sit niin on ku ammattilaiset sanoo! Mun arvot oli TSH 2,65 ja T4V 16 ja just tuon 16 perusteella kaikki ok! Myönnän, et mulla on vielä hieman epäuskoinen olo tuohon siltikin! Kai se on vaan uskottava! =) Ja tosiaan siks ihmettein oonko kujalla, kun jotenki luulin et sulle oli sanottu ettei se oo hyvä tms.....eile vissii vähä väsyny! :D
Mä en jaksanu oottaa polille asti et saan kuulla tulokset, joten soitin tk:hon! :D

Viimeksi muokattu:
Anastacija Ihan vaan pikaisesti täältä huutelen, että erikoislääkärin mukaan TSH pitäis olla alle 2, jos haaveilee raskautuvansa... Meille siis sanottiin näin, ja tulostakin kyllä tuli heti kun arvot saatiin alas.

Yhteistyössä