**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Emmimemmille ja miehelle paljon onnea! Tulkaahan kertomaan kuulumisia kun jaksatte :)

Kylkiluut on ihan hellänä kun kohtu painaa :( Napa on pullahtanut ja napakoru näyttää oikein nätiltä :D

Joulupäivänä poksu kympit sitte ja viimeistä neljännestä viedään! :) Joulu meni rauhallisissa merkeissä.. Täällä myös ilmeni poikkeavaa rauhallisuutta vauvalla aattona.. Meni se päivä kyllä aika hössöttäessä kun meillä syötiin kummin ja mummin ja ukin kanssa :)

Nyt haluttais shoppailemaan mutta eipä anna kunto periksi :( Supistusherkkänä edelleen... Taidan joutua tyytymään ruokamarkettiin..

Eeeva ja Äppä 30+2 (!!!!!!)

Täysi 30 posahti tänään.

Kuvan lataaminen ei selvästikään ole heleppoa...ghrr..yritetääs kymmenennen kerran jos onnistais.....

Koodi:
http://picasaweb.google.com/fazerina82/27122008MASSUKUVAT?authkey=3l_OS5HeCtc#5284410737252832434

Heipä hei!

Ihan aluks suuren suuret onnittelut emmimmemmille!! :heart: Taas sitä tajuaa kuinka lähellä synnytys meillä onkaan... Toivottavasti kaikki on hyvin ennenaikaisesta synnytyksestä huolimatta. Tulethan emmi kertomaan kuulumisia kun kerkiät ja jaksat.

Meillä meni joulu oikein mukavasti. Pukki oli antelias ja oli muutenkin oikein rauhaisaa. Mieheltä sain lahjaksi kalevala-korun ja sähköhammasharjan. Poika sai hirveen määrän leluja ja vaatteita ja vauvakin sai muutaman bodyn. Saatiin myös rahaa uusien vaunujen ostoa varten ja ajateltiinkin tänään vielä mennä katteleen vaunuja, kun tuli mainos et lastentarvikkeessa on ale. Ollaan päätetty ostaa emmaljungan yhdistelmät ja lisäks halvalla jostain käytetyt tuplarattaat. Tuo esikoinen kun on kumminkin keväällä vielä siinä iässä et tarvii esim. kaupunkireissuilla istua rattaissa.

Kivunlievityksestä vielä sen verran et oon samaa mieltä kun ärrieri. Vaikka kuinka olis päättänyt että haluaa luomusynnytyksen, niin siinä pedillä maatessa kovien kipujen ja tuskien kans mieli muuttuu hyvinkin helposti ja ottaa kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä saa. ´

En oo varma osaanko ja saanko aikaseks (=laiska) :laugh: laittaa rv 30 kuvaa... Mutta maha mulla on aika pieni. Moni ei töissä vieläkään tiedä et oon raskaana ja musta se on huvittavaa kun viikkoja on kuitenkin kasassa jo noin paljon. Isäkin sanoi mulle tuossa jouluna että mulla on paljon pienempi maha nyt kun ekaa odottaessa. Ja eihän mulle ole niitä kilojakaan tullut kuin sen yksi. :p

fazerina meillä oli miehellä ekassa raskaudessa kans sympatiaraskaus. :laugh: Mies lihoi lähemmäs 10 kiloa mun raskauden aikana, mut nyt ne on lähtenyt pois, eikä ole tässä tokassa raskaudessa tullut takaisin. =)

marza ja masuvauva 27+6

Jostakin tuli ihmeellinen siivousvimma ja olenkin tässä pessyt äitiyspakkauksen vaatteita ihan urakalla. Kolme tai neljä koneellista siitä tulee kun pesee ohjeen mukaan. Pääsempähän testaamaan tuon uuden koneen "lastenvaatteet"-ohjelmaa ja painon mukaista veden kulutusta ja pesuaikaa. Huvit ne on mullakin! :D Uutena vuonna sitten siivoan kaapit ja rakennetaan se vauvanurkkaus tuonne makkariin. Pääsee sitäkin sitten näpräämään. Olin viikko sitten ajatellut jo näitä asoita tehdä "tässä vuodevaihteen jälkeen", mutta tuo emmimemmin vauvan syntymä sai vauhtia suunnitelmiin. Totta se on, ei sitä koskaan tiedä milloin lähtö sairaalaan tulee. Parempi olla reilusti etuajassa kuin pistää mies sitten töihin sairaalasta käsin. =)

Illalla siskon luo iltaa istumaan ja herkuttelemaan juustoilla ja piirakoilla. :p

onnea emmimemmille ja hänen perheseen :heart: :flower: :hug:

Minä täs sanoin miehelleni että jos en kohta ala ottaa rauhallisesti niin synnytän kohta.
3 pv putkeen olen ollu emäntä, siivonut laittanut ruokaa ja ollu drinkkin tekijä.

Mieskin sanoi että nyt otan rauhallisesti että voidaan lähteä uudenvuoden aattona kaveriten luo.
Nyt menen takasin huilimaan.

Minäki yritän tuolle äijälle sanoa että viihyttäs esikoista vaan ei varmasti.. ehkä jonku 5min kerrallaan jaksaa keskittyä siihen ja sitte taas on poika äitiä tylsyydessä huutamassa.. Veis edes ulos sen käymään niin ei minun tarvis vaan ei! Kävin ruokakaupassa ja siksi supistelee taas.. Ei voinu sinnekkää lähteä kaveriksi..

Mulla on alusta asti ollu semmonen outo tunne että vaikka oon raskaana niin se ei tarkota sitä että meille tulis vauva.. Voishan se selvitä vaikka nyt syntyis, mutta ei vaan tunnu siltä yhtään..

Eeeva ja Äppä 30+2

Minäkin odotan emmimemmin kuulumisia :wave: Mulla pääsi ihan itku kun iski tajuntaan että tästä ne meidän maalismasujen tositoimet alkavat.

Kävin tänään pyörähtämässä alennusmyynneissä, mutta yhdistelmä maha+kuumuus+väenryntäys ei saanut mua viihtymään, joten mun reissu kesti alle tunnin. Ostin suorat mustat mammahousut ja juhlakäsilaukun ensi kuun pippaloihin (eivät olleet alennuksessa), rintsikat ja kahdet alushousut sekä huivin. Rahaa paloi 57 euroa. Hillitsin itseni vauvanvaatteiden suhteen, meinasin ostaa Lindexiltä soman pöllöbodyn.
Ensi viikolla menen käymään paikallisessa ekokaupassa hakemassa pesupähkinöitä jotta voin pestä nuo vauvanvaatteet, sekä katselemassa kestovaippoja. Mulla on noita ImseVimsejä 3-6kg-kokoiselle 8 sisävaippaa ja pari kuorta, ajattelin lisäksi harsoja ja villahousuja.
Mun iskä tilasi vauvalle vaunut. Valitsin ruskeat Brio Kombit (v.2008 malli) sadesuojineen ja hyttysverkkoineen, sekä ruskean Brion hoitolaukun. Tykästyin noihin vaunuihin heti, ja tuo ruskea väri on mielestäni kaunis.

Multeri potki illalla kylkiin niin, että sain hipsuteltua pikkuisen jalkapohjia. Voih, siellä se köllii vielä pari kuukautta :heart:

upupa ja Multeri 29+5

Shoppailemassa käyty. Ostin tosi nätin mekon mutta arvatkaa mahtuuko mun tissit sinne.
Tässä kuva rv 28+2 http://www.aijaa.com/v.php?i=3273231.jpg ja siis kyseisestä mekosta. Nyt ei auta kun laittaa mekko sivuun odottamaan imetyksen jälkeisiä aikoja :( Kävin vielä illemmalla katsomassa jos olis isompi koko vielä jäljellä mutta ei ollut... nyyh!

ODotan kovasti uutta vuotta että pääsee kylpylöimään :) Ja kun uusi vuosi on ohi niin sitten odottelemaan vain äippälomaa :) jihuu!

ITse odotan myös innolla emmimemmin synnytyskertomusta!

myymä ja pikkuveli 28+2. :heart:

Ihana mekko myymä! Mistä ostit?

Mullaki olis kovat himot päästä kylpylään pulikoimaan, mutta kun kokeilin noita mun bikineitä niin eihän ne mene mun päälle enää. Enkä oikeen viittis ostaa uusiakaan, nyt on muutenki niin huonosti valikoimaa kaupoissa kun ei ole sesonki päällä. Ja ei niitä kovin montaa kertaa välttämättä ehtisi käyttääkään, kun ei tiedä yhtään, minkä kokoinen sitten synnytyksen jälkeen onkaan.

Onko muille tullut muuten finnejä? Mä olen aina ollut oikea siloposki, korkeintaan kuukautisten aikaan tullut yksi tai kaksi pientä finniä, mutta nyt nassu kukkii kuin kolmetoistakesäisellä |O Ajattelin mennä ihonpuhdistukseen, kun on noita kemujakin tulossa.

upupa ja Multeri 29+5 (edelleen)

upupaepops: Mulla kans koko raskauden ajan ollu finnejä. välillä vähän vähemmän ja välillä ihan hirveen näkönen pärstä värkki. Hui! Muuten ei mullakaan yleensä oo ku menkkojen aikoihin. Esikoisen aikoihin oli todella hyvässä kunnossa iho. Olispa vieläki. :/

Meidän joulusta: Noh mehän oltiin anoppilassa ja muuten olikin kivaa kunnes tuli lahjojen aukasemisen vuoro. Huomattiin että miehen pappa oli laittanu paketin kylkeen vaan miehen ja esikoisen nimen. Mun nimen siis jättäny kokonaan pois. Minähän otin tietenki herneen nenään siitä. Ei ilmeisestikkään pidä musta. Varmaan johtuu siitä että etten oo koskaan käyny sen tykönä kylässä ja syykin taitaa olla se että asuu anoppilan vieressä. siis ihan parin loikan päässä ja on monesti ollu just anoppilassa käymässä ku mekin ollaan sielä oltu. Sen takia en oo repiny ressiä sen tykönä kylästelystä. Pappa on kuitenki saanu nähä lastenlastenlastaan. Koko loppu aatto meni sitte piloille mun osalta ku vaan mietin että mitä voin tehä asian hyväksi että ens jouluna paketin kyljessä olis munki nimi. :attn: en kyllä edes muista mitä paketissa oli. Ei se siis oo tärkeintä vaan se ajatus...
Joulupäivänä lähettiin sit mun sukulaisiin. Ja sen jälkeen olikin ihan kivaa.

Tänään on supistellu ihan hirveesti ja toi alapää on menny tosi helläksi. Harmittaa ku ei pysty enää kovin pitkiä lenkkiä tekemään. selkä vaivaa tääläki päin. Joinakin päivinä vaivaa vähän enemmän ja joinakin päivinä selkäkipu melkein häviää.

Myymä: on kyllä tosi ihana mekko. =)

Mitäs teillä on suunnitelmia uuden vuoden suhteen? meillä on vieläkin ihan avoin. Mitäs ruokia sillon yleensä syödään? Me ei meinattu tänä vuonna ostaa raketteja. Johan nuita rahareikiä on muutenkin.

Juu mut eiköhän sitä taas tullu asiaa.

Jossu ja tilli 30+6

Hansku: Minä olen alunperin Mikkelistä :) Ihana paikka, harmi että opiskeluiden ja töiden vuoksi joutui muuttamaan etelään. No, ehkä joskus on mahdollista palata takaisin :heart:

Sympatiaraskauksista: Minun mies lihonut 6kg, ei ehkä vielä symppaa tarpeeksi, mulla kohta tuplat...

Kasvojen turvotus alkaa vähän laskemaan, hampaan hermo tuntuu edelleen vähän jännältä ja napsuu (?) Jospa ne penisiliinit ja aika nyt auttaisivat...

Ostin tänään alesta pieniä vauvan vaatteita, 50 ja 56 kokoisia puolipotkiksia parit ja pari puseroa. Lisäksi 56 kokoisen toppahaalarin. Söpöhän se oli, mutten ole aivan varma oliko se ihan tarpeellinen ostos maaliskuun vauvalle, ehkä sillä äitiyspakkauksen haalarilla (joka oli muuten tosi nätti) olisi pärjännyt tarvittaessa. Mutta Emmimemmin synnytys pisti mullakin vähän liikettä niveliin.

T. Marais ja Mökö 29+6

Heippa!

Joulu tuli ja meni! Oli mukavan rauhallinen. Mekin täällä mietitään uuden vuoden suunnitelmia. Hieman vaikeuksia, kun kaikki kaverit tuppaa juhlimaan sitä perinteisesti ja puolen yön aikaan ne on varmaan siinä kunnossa, etten ehkä jaksais niiden seuraa. Mutta toisaalta en haluais istua kotona ja katsoa vuoden vaihtumista tv:stä...

Sympatiaraskaus: On vaikuttanut painoon, mutta toiseen suuntaan... Mies ei taida olla yhtään sympaattinen! :laugh: Mies aloitti hirveän kuntokuurin kesällä ja on nyt laihtunut 18 kg! :o Ennustin kesällä, että olemme saman painoisia noin uuden vuoden kieppeillä, mutta tämä painojen kohtaaminen onkin jo ollut joulukuun alussa.. En ole ikinä ennen painanut miestäni enemmän... Eroa on ollut 20 kg minun hyväkseni.. :ashamed:

Odotan tosi paljon, että pääsen ostelemaan alennusmyynneistä vauvajuttuja! Pitäisi tosiaan laittaa huone jo kuntoon! Siinä on aika iso homma. :ashamed: Varasin tänään ajan työterveyslääkärille ensi keskiviikoksi. Ajattelin jäädä töistä pois silloin. En oikein pysy enää lasten perässä ja kylkiluut on ihan murskana, kun kohtu painaa ja näiden päälle vielä se pomojen henkinen väkivalta. Eiköhän sitä saikkua tipu jo niillä syillä. :saint:

Hyvää yötä kaikille!

Mimmu ja Furuno 30+2

Kivoja löytöjä olette tehny alennusmyynneistä. Itse en edes uskalla lähteä, silloin kun jouduin mammavaatteiden ostoon, pakkasin kaapista pois kaikki liian pieniksi jääneet vaatteet ja siihen kasaan mahtuu jo monia vaatteita, joissa on vielä hintalaput kiinni.. eli olen vähän liian herkkä tekemään heräteostoja, kun ei jää aikaa edes käyttää kaikkia :ashamed:

Tämän päivän yritän nyt käyttää siivoamiseen ja alan samalla pikkuhiljaa pakkaamaan muuttolaatikoita, kahden viikon aikana oli taas olevinaan niin kiire. ettei tullut mitään tehtyä.. nyt kun joutuu huomisaamuna taas töihin, niin jostain tulikin äkkiä lisää virtaa (mihin ehkä vaikuttaa vähän se, että ois kaveri tulossa avuksi, oikeasti en ole ikinä yhtään laiska :whistle: )

Eli nyt aamupalan tekoon ja sitte vintille kaivelemaan laatikoita!

Juu onneksi tuo mekko menee sitten imetyksen jälkeen. Yhden imetyksen jälkeen jäi jäljelle jo sen verran pienet tyhjät nahkapussit joten tuskinpa tämänkään jälkeen ammotavat täyteläisyyttään :D

Mies ei ole lihonut tämän raskauden aikana mutta se johtunee siitä että rehkii tontilla harva se päivä. Ei oikein edes ehdi syödä vaikka pitäisi... Laihtunut siis on..
Esikoista odottaessa taisi sillekkin muutamia kiloja tulla lisää ;)

Jouluylpeys Oon super YLPEE itestäni etten lihonnut joulun aikana! Siis että kai mä sitten vähän sitä syömistä yritin hillitä ;) Paino ei siis noussut joulun aikana! :)

se ois huomenna taas työpäivä ja kaksi seuraavaa päivää myös mutta eipä tunnu kyllä pahalta kun jotenkin 3 päivää on ihan mitätön ja kun loppu viikolla odottaakin sitten kylpylä :) Sitä syvästi odotellessa.. ajattelin tänään kipasta katsomassa bikineitä. Mulla on kyllä yks nätti äitiysuikkari mutta katson silti jos löytyis biksut :)

myymä ja pikkuveli 28+3 :)

Meillä mies on pysynyt samanpainoisena, ei lihois vaikka söis mitä (huoh oispa mullaki noin :ashamed: ) En edes halua katsoa vaakaan paljonko tuli painoa Joulun jälkeen. :D

Flunssan pahin vaihe ohitettu, nenä+kurkku silti edelleen kipeitä. Nyt sitten mieskin makaa sängyssä kipeänä. Kurjaa. :'( Koetin siinä lohduttaa ja sanoin että laita käsi masuun heti. Pikkuinen siellä potki täysiä. :heart: Tuli sitten hymyt naamaan kummallekin.

( . ) Maha on kasvanu ihan tajuttomasti ja kiristääää! Halkean kohta. Jännä kun ei ole suppareita vähään aikaan tullut. No ihan hyvä vaan. Johtunee kai siitä että otan nykyään paljon rauhallisemmin. :)

Mömmis & potkija 28+1

Vaavin vaatteiden pesua olis tarkoitus alotella, kyllä tuo Emmin jymyuutinen sen verran herätti viimetingan ihmistäkin! Ootteko pessy ihan normaali pesujauhemäärällä , vai riittääkö vähempi? Mulla jauheena LV.

Joulun aikana selvis, että saadaan turvakaukalokin ostaa miehen veljeltä. Semmonen telakkasysteemi, Akta Crago (?). Pinnis puutuu myös ja hoitoalusta sekä itkuhälytin. Siinäpä suurimmat puutteet.

Huomenna olis neuvola . Kotipuntarin mukaan kuluneiden kolmen viikon aikana on tullu painoa noin 2 kiloa... Ja suklaata on edelleen kaapissa pelottavan paljon, eikä mies syö ollenkaan...

Mies ei ole lihonnut, päinvastoin! Hän oli alkusyksystä palleatyräleikkauksessa ja sen jälkeen noin kaksi kuukautta syöminen oli aika heikkoa. Hoikka ja pieni on mieheni muutenkin. Normaalisti ollaan ihan saman painoisia, mutta nyt olen kyllä pyyhkässy komeesti ohi (minä 63, mies noin 57).

Uuttavuotta vietetään meillä kaveripariskunnan kanssa. Saunotaan, syödään ja pelataan pokeria, ehkäpä lauletaan myös SingStaria (pukki toi mulle, jotta saan laulaa prinsessalle
;) ).

Kaatjuska + Kunto 29+0

Yhteistyössä