pikkuvaemo kirjoittelin sulle vielä tukisukista tonne vauva puolelle. ÄLÄ OSTA NIITÄ!
Vaipoista olette keskustelleet. Meillä prinsessalla on vielä käytösäs Pampersin keskosvaipat, jotka pitäää erikseen tilata Pampersilta. Mutta koska neiti on kasvanut kivasti saadaan siirtyä pikkuhiljaa Pampersin pikkuvaippihin (koko 1). Tällä hetkellä Pampersit istuvat parhaiten kun ovat kapeamman malliset kuin Liberot tai Muumit. Muidenkin lasten kanssa Pampersit on olleet aluksi parhaat, kun kaikki ovat olleet sutjakoita. Aiempien kanssa olen käyttänyt muutaman kuukauden ikäisestä Muumi-vaippoja, jotka on mielestäni ollut vähintään yhtä hyviä kuin kansainväliset vaipat. Suosinut suomalaista ja Avainlippua!
Patja ja sänkyasiaa Meillä pronsessa nukkuu alakerrassa päivisin äityispakkauksen "boksissa" jonka olen päällystänyt hempeällä vaaleanpunaisella kankaalla. Makuuhuoneessamme tyttö nukkuu toistaiseksi meidän välissä. Kehto on tulossa, kunhan ehtisi/jaksaiis hakea sen kaverin luota. Patjan on hyvä olla napakka ei siis liian pehmeä.
Sairralakassista NKL:ssä ei ole föönejä talon puolesta. Aamutossujakin siellä on, mutta koska ovat koko ajan lopussa niin suosittelevat omien mukaan ottamista. Itse olen aina käyttänyt sairaalan vaatteita, koska on niin näppärää nakata ne päivittäin pyykkiin ja ottaa uudet puhtaat tilalle.
Tuteista ja pulloista mä olen aina käyttänyt silikonitutteja. On jotenkin mukavampia. Meillä kaikki lapset ovat syöneet sekä rinnasta että pullosta eikä se ole aiheuttanut mitään ongelmia. Aina on löytynyt pakkasesta maitoa että voin joskus itsekin lähteä johonkin ilman lapsia eikä ole joutunut turvautumaan korvikkeisiin. Tällä hetkellä pullorumba on ihan mieletön, kun pikkuinen joutu vielä syömään 6/8 ruokailusta pullosta. Isoihin pulloihin pumppaan maidot ja pikkuisista syötän. Vuorokauden pumppausmaidot on jääkaapissa samoin teen aina vuorokauden maidot valmiiksi pulloihin, koska joka toiseen pitää sekoittaa rintamaitoon pirtelö (proteiinia, kivannäisaineita, hivenaineita ja vitamiinejä). Just täytyin tiskikoneen (eilen kun jäi tekemättä) niin sinne meni 10 isoa ja 5 pientä pulloa!
Rintapumpusta jos aiotte hankkia sellaisen niin suosittelen nyt 6 lapsen pumppauskokemuksella käsikäyttöistä Avent isis-rintapumppua. Viimeisen 3 viikon aikana olen pumpannut sillä yli 20 litraa maitoa eli toimii

On hieman kalliimpi mutta ehdottomasti käsipumppujen kunkku! Pesee sähköpumputkin mennen tullen. Älkää langetko halpismalleihin, niillä ei saa kun nänninpäät rikki eikä maitoa heru laisinkaan.
Kandeista ja opiskelijoista on sairaaloissa paljon työharjoitelussa, joten niihin kannattaa suhtautua myönteisesti. Mä kun olin mielenkiintoinen tapaus, niin mua kävi ihmettelemässä useampikin kandi johtavan sisätautilääkärin kanssa. Sanoinkin ko. lääkärille, että ottakaa kaikki ilo irti sillä mua ette enää täällä tämän jälkeen näe. Lapsiluku meillä siis täynnä eikä ehkäisystäkään tartte enää kantaa huolta kun hoidettiin sektion yhteydessä sekin homma kuntoon!
Meidän vauva-arki sujuu hienosti. En voi lakata ihailemasta kaunokaista ja todeta, että vaikka vaikeaa ja vaarallistakin oli, niin kaikkki oli sen arvoista. :heart: :heart:
Me6 ja Vauhti 4 viikkoa (huomenna tasan 1 kk!! ja rv:t 36+5)