Maamme laulussako vihapuheen piirteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onko isänmaallisissa lauluissa vihapuheiden piirteitä?

• Kyllä on

Ääniä: 3 11,5%
  • Ei ole

Ääniä: 24 92,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    26
Totta helvetissä on, ihan yhtäpaljon kuin esim. Joulurauhan julistuksessa.. Koko suomi pelkkää vihapuhetta.. V**tu, siel on taas joku maahanmuuttaja parkunu.. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄrsyttävää!!

Jos ei jumalauta kelpaa, ni muuttaakoot vi**uun täältä... :headwall: :mad:

Ja kyllä, mua ottaa muutenkin kaikki päähän ja tää tästä vielä puuttu.... :mad:

Ei mamut tälläisistä asioista valita eivätkä välitä, vaan se on tämä suomalainen tärähtäneistö joka näkee vihapuhetta ihan joka paikassa.

[QUOTE="vieras";24480723]Ei mamut tälläisistä asioista valita eivätkä välitä, vaan se on tämä suomalainen tärähtäneistö joka näkee vihapuhetta ihan joka paikassa.[/QUOTE]

No totta tämäkin, mutta kyllä mä olen kuullut ihan maahanmuuttajien suusta myös erinnäisiä kertoja, kuinka suomi oikein uhkuu pelkkää kylmää vihaa heitä kohtaan.

Tuo on tosi, että enää ei uskalla olla isänmaallinen, koska jos on, on ihan varmasti joidenkin mielestä rasisti. Ja joka paikastako sitä pitää sitä vihapuhetta etsiä. Miksi vanhojen asioiden ei anneta olla ja keskityttäis vain näihin uusiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Olen äärisuvaitsevainen:);24480219:
Maamme-laulu on kiellettävä heti ja välittömästi raSSistisena vihalauluna ja tilalle otettava jokin monikulttuurisuuden ihanuutta ylistävä veisu.=)

Ootko äiti 45 v, noi sun raSSisti jutut menee aina vähä yhtä yli. Mikä on raSSisti, etkö osaa kirjottaa?

Tuo on tosi, että enää ei uskalla olla isänmaallinen, koska jos on, on ihan varmasti joidenkin mielestä rasisti. Ja joka paikastako sitä pitää sitä vihapuhetta etsiä. Miksi vanhojen asioiden ei anneta olla ja keskityttäis vain näihin uusiin.

Pyh, ei sitä ainakaan kannata pelätä. Mä olen suomalainen, enkä TOSIAAN ala sitä asiaa pelkäämään. Niiden on syytä pelätä, jotka mua alkaa rasistiksi haukkumaan jos olen oma suomalainen itseni.
Ja suosittelen kantamaan suomalaisuuden ylpeänä ja vaikka laulamaan maammelaulua kadulla, jos siltä sattuu tuntumaan! Me ollaan siihen täysin oikeutettuja..

Pyh, ei sitä ainakaan kannata pelätä. Mä olen suomalainen, enkä TOSIAAN ala sitä asiaa pelkäämään. Niiden on syytä pelätä, jotka mua alkaa rasistiksi haukkumaan jos olen oma suomalainen itseni.
Ja suosittelen kantamaan suomalaisuuden ylpeänä ja vaikka laulamaan maammelaulua kadulla, jos siltä sattuu tuntumaan! Me ollaan siihen täysin oikeutettuja..

Odotas vaan kun tärähtäneistö pääsee tavoitteissaan tarpeeksi pitkälle, niin sitten kielletään suomalaisuus kokonaan,koska se on rasistinen ilmaisu joka aiheuttaa mielipahaa ulkomaalaisperäiselle väestölle joka on enemmistönä Suomessa.

• Tykkää
Reactions: Kerpele ja jeylona
Jaa saattaahan tuossa kappaleessa joltain näkökulmalta vihapuhettakin löytää. Itse nyt en sellaiseksi sitä tulkitsisi. Mutta laulu on muuten ihan surkea ja täysin sopimaton. Joten äkkiä Finlandiaa kehiin!!!

"Taru Leppänen on musiikkitieteen dosentti Turun yliopistossa ja työskentelee naistutkimuksen oppiaineessa. Hän on tutkinut musiikkia feministisen tutkimuksen ja kulttuurintutkimuksen näkökulmista. Leppäsen erityisaloja ovat lastenmusiikkikulttuurit, musiikki ja media sekä arkipäivän musiikit."

http://www.gaudeamus.fi/nyt/leppanen-vallatonta-musiikkia/

Maamme-laulu rasistinen, enpä ole mitään älyttömämpää kuullut vähään aikaan. Tuntuu että Suomessa luokitellaan nykyään, jumalauta, ihan kaikki rasismiksi.
Entäs Kari Tapion biisi "Olen suomalainen"? Pitäisikö sekin kieltää rasistisena ja nimi muuttaa, ettei ei-suomalaisille tule paha mieli? Uusi nimi voisi olla vaikka "Olen Suomessa-asuva ihminen"

Maamme-laulu rasistinen, enpä ole mitään älyttömämpää kuullut vähään aikaan. Tuntuu että Suomessa luokitellaan nykyään, jumalauta, ihan kaikki rasismiksi.
Entäs Kari Tapion biisi "Olen suomalainen"? Pitäisikö sekin kieltää rasistisena ja nimi muuttaa, ettei ei-suomalaisille tule paha mieli? Uusi nimi voisi olla vaikka "Olen Suomessa-asuva ihminen"

:laugh:

Ai hitsi...

Tää on tuhansien murheellisten laulujen maa... työttömyys, viina, kirves ja perhe, lumihanki,poliisi ja viimeinen erhe (ontuva lainaus Epuilta). Ehkäpä tuosta vaihtoehtoinen kansallislaulu, kuvaahan se pelkästään nativefinn-ihmisiä. Ehkä Finladia ois kuitenkin parempi... vaikka eikös se Sibelius ammuskellut sota-aikaan lentokoneita Ainolan pihalta käsin, käsittämättömän vihamielistä käytöstä neuvostosotilaita kohtaan, jotka hyvää hyvyyttään yrittivät vapauttaa suomalaiset raukat kapitalismin ikeen alta (huom.heikkolaatuista sarkasmia).

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on!;24483275:
Ja taas tämä Neiti Majuri nostaa yhtä ihan turhaa ketjua koko illan. Varmasti vielä huomennakin.

Jos sulla on tekemisen puutetta, niin vedä ittes vessanpytystä alas muun pjaskan seassa.

Mä nostelen mitä haluan :vampire:

Väitettiinkö tuossa varsinaisesti, että Maammelaulu sisältäisi vihapuheita, siinähän mainittiin sen olevan esimerkki siitä, kuinka isänmaallisuus lauluissa liitetään toiseen sukupuoleen? Jutussahan mainittiin muutenkin "saattaa sisältää läheisesti vihapuhetta muistuttavia piirteitä", joka taitaa olla kaukana siitä, että jokin olisi oikeasti vihapuhe.

Mutta ai niin, ei se ole oleellista. Tuolla tavalla juttu on paljon raflaavampi. (Meidän ala-asteen musiikinopettaja laulatti meillä neuvostoliittolaisia ja venäläisiä lauluja, siksi olen varmaan näin luokaton ihminen. Vieläköhän musiikinopettajat saavat laittaa lapset laulamaan "Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto"?)

Kyllä se pitäisi kieltää, eihän se ole edes suomalaisen tai Suomessa asuvan ihmisen säveltämä. Mitä sellaisella isänmaallisella laululla tekee, joka ei ole edes isänmaallinen :stick:

Ei noi dosentin puheet nyt kauheen provosoivia ollu. Sehän nyt vaan huomautti että lauluissa lauletaan miehistä ja väkivallasta. Tais arvon dosentilta unohtua että käytännössä kokonainen sukupolvi miehiä kuoli väkivaltaisesti itsenäisyyttä puolustaessa..
Mutta ihan oikeassa se oli siinä että nykylapsille siitä on syytä puhua sillä heille se ei enää ole koskettavaa lähihistoriaa.
Tota vihapuhe-termiä en ihan ymmärrä, taitaa alkaa menettää merkitystään kun on nykyään niin kovin muodissa :D jos puhun vihaisesti tai vihaisista ihmisistä onko se vihapuhetta? ja rasismista ei kai tässä ollut missään kohdassa kyse?
isänmaa ja äidinkieli ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on!;24483275:
Ja taas tämä Neiti Majuri nostaa yhtä ihan turhaa ketjua koko illan. Varmasti vielä huomennakin.

Jos sulla on tekemisen puutetta, niin vedä ittes vessanpytystä alas muun pjaskan seassa.

Perskärpänen!

Yhteistyössä