Määrä vai laatu? Toisen ketjun innoittamana :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Itse valitsen aina laadun, jos pitää valita esim, että otanko 7 ihan ookoo pullaa, vai yhden tositosi hyvän pullan, niin otan sen yhden hyvän.
Mun mies taas on sellainen, että mitä enemmän saa samalla rahalla ni parempi. Jos vaikka saa tuotetta X 5kpl vitosella ja se ei ole niin kovin hyvä tuote ja sit saa tuotetta Y 1kpl vitosella (superhyvää) ni valkkaa ehdottomasti tuotteen X. Ei tajuu :D

No jos ei ole rahasta kiinni laatu tietysti. Jos kyse 10 eurosta jonka riitettävä 5 päivän ruokaan silloin määrä. Typerä kysymys joka tapauksessa :)

Riippuu kyllä ihan asiasta ja tilanteesta. En noin ylipäätään tee mitään seitsemällä pullalla, joten yksi pulla riittäisi ihan hyvin. Mutta sitten, jos pitäisi päättää siitä pullasta, ostanko luomu vai lähi, niin pitäisi miettiä tarkemmin. Ja hinta tietysti vaikuttaisi. Vaikka olisi miten laadukas pulla, en maksaisi yhdestä pikkupullasta esim kymmentä euroa vaan ostaisin vaikka ne 7 halpaa ja laittaisin niistä 6 pakastimeen myöhempää käyttöä varten.

[QUOTE="vieras";28732489]laatu täälläkin, Asiassa kuin asiassa.[/QUOTE]

Mulla sama, ihan sama mistä on kyse, niin määrä ei korvaa laatua.
Mies on aina ostamassa mulle hiusvärejäkin, jos saa esim kolme purkkia kympillä jotain ihme merkkiä. Itse ostan mieluummin vaikka sen 15e maksavan hiusvärin, jotta tiedän saavani hyvää väriä. Kun jos ostaa sen kolme purkkia paskaa hiusväriä, niin se kymppi menee ihan hukkaan kerran se on paskaa. Mies sanoo tähän, että no tietääpähän jatkossa ettei osta sitä sitten.. Mut se raha on silti mennyt jo hukkaan :D ku jos ois ostanu alkunperin sitä hyvää, niin ei olis mennyt rahaa hukkaan ollenkaan

No jos ei ole rahasta kiinni laatu tietysti. Jos kyse 10 eurosta jonka riitettävä 5 päivän ruokaan silloin määrä. Typerä kysymys joka tapauksessa :)

No en tätä ihan tarkoittanut :) Lähinnä esimerkkini kaltaisissa tapauksissa ostatko mieluummin yhden hyvän vai monta vähän huonompaa.
Jos on esim 10 kpl huonolaatuisia sukkia vitosella tai 1 hyvät sukat vitosella, kumman ostat?? Itse ostaisin sen yhden hyvän. Mieheni taas ostais ihan heti 10 huonot sukat kun "halvalla saa"....

Mulla sama, ihan sama mistä on kyse, niin määrä ei korvaa laatua.
Mies on aina ostamassa mulle hiusvärejäkin, jos saa esim kolme purkkia kympillä jotain ihme merkkiä. Itse ostan mieluummin vaikka sen 15e maksavan hiusvärin, jotta tiedän saavani hyvää väriä. Kun jos ostaa sen kolme purkkia paskaa hiusväriä, niin se kymppi menee ihan hukkaan kerran se on paskaa. Mies sanoo tähän, että no tietääpähän jatkossa ettei osta sitä sitten.. Mut se raha on silti mennyt jo hukkaan :D ku jos ois ostanu alkunperin sitä hyvää, niin ei olis mennyt rahaa hukkaan ollenkaan
Hiusväreissä on kyllä todella suuria eroja. Mä olen tullut niin krantuksi, että en enää värjää itse vaan käyn kampaajalla. Viiskymppiseksi asti värjäilin itse,mutta nyt olen todennut olevani jo sen ikäinen, että voin tässäkin asiassa satsata laatuun :)

B93Zhpb.jpg

Riippuu täysin tuotteesta, esim. juhlien raaka-aineita miettiessä on joskus laadustakin tingittävä, jos esim. juhliin on tulossa 80 henkeä. Aivan eri asia kustantaa ne laadukkaammat raaka-aineet parillekymmenelle.

Yhteistyössä