Määräaikainen työsopimus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töitä saanut mutta ei onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töitä saanut mutta ei onnellinen

Vieras
Taidanpa olla niin sanotusti kusessa. :/ Tein määräaikaisen työsopimuksen, jossa ei koeaikaa, alalle josta ei aikaisempaa kokemusta. Nyt kahden viikon jälkeen työ tuntuu sellaiselta jossa en viihdy, enkä tekisi jos ei olisi "pakko".

Ilmeisesti määräaikaista työsopimusta ei voi edes purkaa, eli olen nyt lirissä josta voin syyttää vain itseäni. Harmittaa vietävästi, stressaan asiasta koko ajan ja pelkään että romahdan kun en jaksa enkä pärjää. :ashamed:

Onko tässä tilanteessa mitään tehtävissä, vai onko pakko vain jatkaa työtä jossa ei viihdy, ja joka aamu "pelko persiessä" mitä päivä tuokaan tullessaan?

minne asti työsopimus on? Aina voi neuvotella...voihan olla että työnantajasi ymmärtää ja etsii tilalle uuden ja päästää sinut lähtemään ilman korvauksia

Työsopimus on joulukuun loppuun. Lasken koko ajan päiviä, ja jokaisen päivän jälkeen hengähdän syvään kun selvisin taas päivän eteenpäin...
Työntekijöistä todella kova pula tässä paikassa, joten luulempa että pois ei pääse ennenkuin sopimus tosiaan loppuu.

Mietin vaan että voinko sanoa tuon määräaikaisen pätkän jälkeen, etten halua enää uutta sopimusta, vai tuleeko siitä (kin) jotain sanomista työnantajan puolelta?

Määräaikaisenkin työsopimuksen voi purkaa.

Toisaalta kaksi viikkoa on TOSI lyhyt aika opetella ihan uutta työtä uudessa paikassa, joten olen varma että pari viikkoa lisää niin alkaa jo sujua ja ehkä sitten haluatkin jatkaa.

Ja pari kuukautta on kyllä aika lyhyt pätkä tehdä mitä tahansa työtä - joten mä kyllä yrittäisin sitkutella sen vuoden loppuun vaikka päällään seisten ja jos sitten tuntuu että ei ole oppinut hommia kunnolla tai on liian rankkaa, stressaavaa tai ei muuten viihdy, niin kieltäytyy vaan jatkamasta sopimusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työsopimus on joulukuun loppuun. Lasken koko ajan päiviä, ja jokaisen päivän jälkeen hengähdän syvään kun selvisin taas päivän eteenpäin...
Työntekijöistä todella kova pula tässä paikassa, joten luulempa että pois ei pääse ennenkuin sopimus tosiaan loppuu.

Mietin vaan että voinko sanoa tuon määräaikaisen pätkän jälkeen, etten halua enää uutta sopimusta, vai tuleeko siitä (kin) jotain sanomista työnantajan puolelta?

Tuskin työnantajan puolelta mutta työkkäristä voidaan sanoa karenssi jos sinne ilmottavat että lisätyö ei kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuskin työnantajan puolelta mutta työkkäristä voidaan sanoa karenssi jos sinne ilmottavat että lisätyö ei kelvannut.

Enpä ajatellut ilmoittautua enää työkkäriin, kun äitiysloma alkaa kuitenkin kevättalvella.

Mitäpä se työnantaja voisi sitten sanoa, mutta työkkäri kyllä napsasee karenssin.

Ei työkkärikään aina karenssiä lyö, mutta siihen täytyy sit olla perusteet miksi teit juuri niinkuin teit, mä oon yhen kerran ollu tilanteessa jossa lähin lätkii paikasta koska se oli niin paska (puhelinmyyntiä) ja silloin turvauduin liiton apuun jossa kirjoitettiin puoltava lausunto sen puolesta ettei karenssia tulis, tosin sitä asiaa ei koskaa keretty viemää pitemmälle kun työllistyin uudestaan seuraavana päivänä...Noh, eniveis, kannattaa tuosta puhua työnantajan kanssa, tsemiä!

Pelottaa vaan kamalasti ottaa asia työnantajan kanssa puheeksi, tuntuu että petän hänen luottamuksensa ja osoitan olevani luuseri kun en pärjääkään ja jätän hänet pulaan. :ashamed:

Mä irtisanoin itseni työstä mikä ei minulle soveltunut alkuunkaan. Karenssia ei tullut koska pystyin kolmesivuisesti perustelemaan miksi minun oli lopetettava. Rahalliset syyt, työt ajat, matkat,kaikki paska ylös.

Voikohan määräaikaisen sopimuksen rikkomisesta tulla jotain oikeusjuttujakin? Olen kuullut, että jotkut joutuneet tosiaan maksamaan työnantajalle korvauksia, niihin ei ole varaa joten jos näin on niin pakko vaan yrittää sinnitellä.

Pelottaa vaan miten vauva kokee stressin, eikös raskaudenaikaisella stressillä ole jotain yhteyttä esim. skitsofreniaan?

Voikohan määräaikaisen sopimuksen rikkomisesta tulla jotain oikeusjuttujakin? Olen kuullut, että jotkut joutuneet tosiaan maksamaan työnantajalle korvauksia, niihin ei ole varaa joten jos näin on niin pakko vaan yrittää sinnitellä.
On se mahdollista, jos lopettaa työt tuosta vaan ja työnantaja tykkää kovasti huonoa. Mutta neuvottele ihmeessä asiasta työnantajan kanssa. Harva haluaa pitää halutonta työntekijää töissään. Uutta työpaikkaa kyseisestä firmasta ei kuitenkaan kannata tulevaisuudessa odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se mahdollista, jos lopettaa työt tuosta vaan ja työnantaja tykkää kovasti huonoa. Mutta neuvottele ihmeessä asiasta työnantajan kanssa. Harva haluaa pitää halutonta työntekijää töissään. Uutta työpaikkaa kyseisestä firmasta ei kuitenkaan kannata tulevaisuudessa odottaa.

No ei varmasti ole pelkoa että kysyisinkään. Ilmeisesti ihminen vaan on niin tyhmä että luulee selviävänsä melkein mistä vaan, mutta enpä olisi voinut etukäteen tästäkään tietää. Kantapään kautta saa vielä aikuisenakin oppia paljon asioita, näköjään...

Kävin tänään neuvolassa, ja kerroin tästä ahdistavasta tilanteesta. Th oli sitä mieltä, että harkitaan sairaslomaa, koska ei kellekään ole hyvä joutua jatkuvasti venymään yli omien voimavarojensa. Vielä tämä raskaus asettaa omatkin vaatimuksensa, ei ole hyvä stressata ns. turhaa jos sen voi vaan s-lomalla välttää.

Yhteistyössä