T
työtär
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja työtär:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En kyllä ole koskaan kuullut tapauksesta, jossa määräaikaista työntekijää ei päästettäisi pois kesken työsopimuskauden. Eihän siinä ole mitään järkeä pitää töissä henkilöä, jota työt eivät yhtään nappaa ja joka voi jopa vahingoittaa työnantajan toimintaa. Eli sinun ap täytyy nyt vain mennä pomolle juttelemaan ja pyytää, että purkavat sopimuksesi.
Näin minun varmaan täytyy tehdä. Odottelen vaan että kuulen siitä toisesta työstä ensi, että mitä sanovat...
Huolettaa nyt vaan tuo karenssi että voiko se vaikuttaa syksyllä alkavaan työvoimakoulutuksen tukeen?
Soita työkkäriin ja kysy asiaa heiltä. Kannattaa esittää irtisanoutuminen niin, että olet vaihtamassa yhdestä määräaikaisuudesta toiseen määräaikaisuuteen. Sillä niinhän sinä käytännössä teet. En kyllä ymmärrä, miten työpaikan vaihto voisi mitenkään vaikuttaa tulevaisuudessa myönnettäviin työttömyysetuuksiin. Mutta toisaalta, systeemi on niin persuuksista että tällainen pykälä saattaa ihan hyvin jostain löytyäkin.
Näin minäkin luulisin. Mutta kun joku tuossa kiroitti että oli karenssia kolme kuukautta saanut ja mulla se koulutus alkaisi vajaan kolmen kuukauden kuluttua.
Pitäisikö mun soittaa liiton työttömyyskassaan, koska se on se joka sitten maksaa mulle sen päivärahan kun olen koulussa?
Hitto että on hankalaa. Kunpa oisin tiennyt enne kun tuohon työhön aloin, että se ei ole se mun juttu., Ja kunpa opisin tiennyt, että tuolal ei pidetä lupauksista kiinni työvuorojen suhteen.