Mahan ja suoliston toiminnassa ongelmia..(apuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pömppö

Vieras
Mulla tulee maha kipeeksi melkeen jokaisen ruokailun jälkeen. Nipistelee ja vääntää, joskus ihan pitää köllötellä et menee ohi. Välillä p*ska on ihan kovaa, saa tosissaan pinnistellä. Ja välillä ihan vesiripulia.
Olen yrittänyt miettiä et oisinko allerginen jollekin, mut en löydä mitään sellaista mikä aina aiheuttas tämän. Syön aika monipuolisesti ja terveellisesti. Inhottavaa kun joka syönnin jälkeen maha turpoaa ja housut kiristää. Oisko suolihuuhtelusta apua? Vai mikä tähän auttais?

Mun tuttavalla oli samanlaista ongelmaa, ja se on nyt kuollut.. Et vaivojen pitkittyessä suosittelisin kääntymään jonkun muun kuin palstatohtorin puoleen!!!

En syö lisäaineita, teen hyvin pitkälle kaikki liha- ja kalaruuat itse.(pakastin täynnä)
Juon kahvia 3kuppia aamulla, harvoin puren purkkaa. Mitään tutkimuksia ei ole koskaan tämän takia tehty.

Syön perunaa/pastaa/riisiä kerran päivässä 1/4 lautasta, siis ruoka-aikaan. Vettä menee se 2L/pvä. Kuituja saan tarpeeksi, samoin kasvis-hedelmä puoli on ok. Mulla niin ketuttaa varata lääkäriinkään aikaa kun täällä sattuu oleen todella tympeitä lääkäreitä, jotka suhtautuu potilaan vaivaan todella vähättelevästi ja tyyliin et vika on aina korvien välissä.
Mitä mieltä te olette siitä suolihuuhtelusta? Auttaisko se? Mulle ei koskaan sitä ole tehty, mut lueskelin et sillä jotain terveysvaikutuksia olisi..Kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Syön perunaa/pastaa/riisiä kerran päivässä 1/4 lautasta, siis ruoka-aikaan. Vettä menee se 2L/pvä. Kuituja saan tarpeeksi, samoin kasvis-hedelmä puoli on ok. Mulla niin ketuttaa varata lääkäriinkään aikaa kun täällä sattuu oleen todella tympeitä lääkäreitä, jotka suhtautuu potilaan vaivaan todella vähättelevästi ja tyyliin et vika on aina korvien välissä.
Mitä mieltä te olette siitä suolihuuhtelusta? Auttaisko se? Mulle ei koskaan sitä ole tehty, mut lueskelin et sillä jotain terveysvaikutuksia olisi..Kokemusta?

1/4 lautasta on todella paljon. Kokeilepa viikon verran korvata ne kasviksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En syö lisäaineita, teen hyvin pitkälle kaikki liha- ja kalaruuat itse.(pakastin täynnä)
Juon kahvia 3kuppia aamulla, harvoin puren purkkaa. Mitään tutkimuksia ei ole koskaan tämän takia tehty.

kokeilepa ensin lopettaa tyhjään mahaan kahvin juonti. kahvihan tunnetusti kerää mahaan ilmaa. huomaathan, että monissa mausteseoksissa ja liemikuutiossa on E-lisäaineita.

Voi olla ikävä, mutta kiusallinen ja vaaraton oire tai kertoa jostain vakavasta. Kannattaa mennä lääkäriin. Labrakokeilla suljetaan pois laktoosi-intoleranssi, keliakia ja tulehdukselliset suolistosairaudet. Jos mitään ei löydy, vaivasi on todnäk ärtynyt suolisto-oireyhtymä. Vasta diagnoosia saatuasi kannattaa kokeilla sopivaa ruokavaliota.

Mulla oli sama ongelma joka kesti varmaan puoli vuotta. Kaikki mahdolliset ruuat kartotettiin eikä mitään allergiaa yms löydetty. Lopulta yksi työkaveri töissä kysyi että voisiko johtua siitä että elämässä on tapahtunut suuria muutoksia (asuin silloin vielä kotona, vanhemmat erosi, muutin ekaan omaan kotiin ja tapasin nykyisen mieheni ja luin pääsykokeisiin ja kävin lisäksi töissä). En ollut missään välissä ajatellut että olisi voinut johtua stressistä kun en kuitenkaan tuntenut itseäni stressaantuneeksi. Joka tapauksessa kaikki oireet hävisi puolessa vuodessa ja tästä on nyt yli 5 vuotta.

Yhteistyössä