Mahan kasvu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mistä johtuu, että joillakin vauvamaha alkaa näkyä niin aikaisin ja kasvaa paljon nopeammin? Itselläni nyt toinen raskaus viikolla 17 ja maha oikeasti jo niin isompi, kuin monilla esim. viikolla 25? Esikoisesta oli aivan sama juttu, kaikki huomasi minun olevan raskaana jo viikolla 13. Maha kasvoikin valtavaksi, vaikka toki vauvakin oli iso.
Oliko niin, että jos kohtu on eteenpäin kallistunut, niin maha näkyy aiemmin vai onko kyse vain henkilön kehon rakenteesta?

käsittääkseni voi johtua juuri tuosta kohdun kallistumisesta ja myöskin kehon rakenne vaikuttaa siihen. näin mulle sanottiin kun odotin esikoista ja maha ei tuntunu kasvavan ollenkaan paitti loppuvaiheessa hiukan.

uskon että se on paljon äidin rakenteesta kiinni. Itse olen lyhyt 160cm mutta mulla on pitkä selkä. Mulla maha näkyi vasta rv30, vaikka olen tosi hoikka... Töissäkään ei tarvinnu kertoa kellekään, ennenkuin oli lain mukaan pakko pomolle kertoa. Vaikka näimme päivittäin, ei arvannut:) JA 3 raskautta jo takana. itse näin pienen pömppömahani jo 16viikon jälkeen, mutta löysillä vaatteilla sai piilotettua hyvin.

Olen huomannut että jos äidillä on paljon ylipainoa, niin vauvamahaa ei kyllä erota. Kerran tuttu sanoi että saa 1kk päästä vauvan, ja en ollut uskoa. Mutta se vaan oli piilossa läskien alla:)

Nostan tätä vielä.

Itselläni ei ole kyllä ylipainoa, olen 170cm ja pitkä selkä mullakin mutta maha silti mitä on, iso. Mietin kanssa, että onko mulla niin huonot vatsalihakset, että siksi tulee esille niin aikaisin.

tuosta mahan kasvusta..se on kyllä niin yksilöllistä kaikilla.. esikkoo odottaessa,mulla maha tuli tossa rv11-> , pikkukakkosesta rv8 ja nyt kolmatta odottelen rv 6+3 ja kyllä mies jo huomas että maha on tosiaa pyöristynyt. onhan tietty osa joo turvotusta,mutta katsotaan minkä kokoisia ollenkaan ollaan sitten puolessa välissä!

tosta omasta painosta vielä..oon 162cm ja painan 80kg,että ylipainoa löytyy,mutta silti vauvamaha erottuu!että ei se aina "läskien" alla ole!!

Yhteistyössä