pienempi maha toisessa raskaudessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokaa odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokaa odottava

Vieras
Onko kellään muulla ollut niin, että toisessa raskaudessa maha onkin pienempi? Onko vauvakin tuolloin ollut pienempi?
Mulla oli esikoisesta selkeesti isompi maha, loppua kohti sain aina uteluja onko kaksoset tulossa. Tyttö oli kuitenkin normikokoinen 3,5kg.

Paino mulla oli suht sama raskauden alkaessa (46kg), olen tosi pieni ja laiha joten mahan pitäisi kyllä kasvaa ja näkyä ulospäin.

Ekassa oli enemmän pahoinvointiakin joten sekään ei voi vaikuttaa tähän.
Nyt rv22 ja vieläkään tuskin huomaa että oon raskaana.

Pienempi sf tässä toisessa, isompi vauva kuitenkin tulossa. Ekassa sf meni koko ajan yläkäyrillä, poika oli 2 viikkoa yli lasketun ajan syntyessään 3200g. Nyt tämän toisen, ilmeisesti tytön, arvoitu syntymäpaino on n. 3500g ja sf on mennyt alakäyrillä.

Mulla oli kaikissa raskauksissa hurjan pieni maha, mutta varsinkin tokassa. Hävetti käydä jossain odottajien yhteisjutuissa (silloin valmennuksia oli vielä uudelleensynnyttäjillekin, en tiedä onko enää), kun mahaa ei ollut vielä 36. viikolla ollenkaan. Eikä ollut mieltä ylentävää kuulla, että taidat saada kissanpoikasen tai jotain muuta yhtä järkevää. Ihan normaalikokoisen lapsen sain.

Neljännessä raskaudessa sf huiteli yläkäyrän yläpuolella ja maha oli jättimäinen muutenkin. Vauvan koko 3155g ja 48cm. Seuraavassa raskaudessa maha oli selvästi pienempi ja sirompi ja sf normaalilla käyrällä. Vauva oli 3150g ja 48cm. Eli ei ollut näillä mahan muodoilla, mitoilla ja koolla mitään merkitystä :D

meillä on molemmat lapset painaneet 3790, vaikka mahat olleeet erilaisia. pienemmällä mahalla vaan oli tukalempaa olla, kun se vauva oli hyvin piilossa ja sisäelimet mulla tuhannessa kurtussa..

Tokalla kertaa pienempi maha kuin ensimmäisellä. Painoakin tuli rutkasti vähemmän vaikka jouduin vuodelepoonkin keskiraskauden aikaan. Ehkä se vaikutti että tällä kertaa sai juosta esikoisen perässä niin ahkerasti että kävi kunnon liikunnasta ;)

Kerroin töissäkin vasta n.rv 18-20 eikä kukaan ollut huomannut mitään.

Tyttöjä molemmat ja suunnilleen samanpainoisiakin.

mistäköhän se sitten johtuu jos ei ole siis tiedossa pienikokoisempaa. Luulin kuitenkin ettei esim kohtu voi muuttua eteenpäin kallellaan olevasta taaksepäin kallellaan olevaksi? Onko kyse siis vain siitä että vauva jotenkin makaa eri asennossa?

Olen tän mahan koon perusteella päätellyt ettei ainakaan kakkonen varmaan ole poika, kun jotenkin tuntuu että pojasta pitäisi olla isompi tai ainakin samankokoinen maha kuin tytöstä oli!!

Yhteistyössä