mahan napsuminen ja loppu raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sukkapari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sukkapari

Aktiivinen jäsen
08.12.2008
2 772
0
36
onko muil loppu raskaudesta maha kurissu/napsunu?

mul on täs ehkä viikon verran maha kurahellu ihmeellisesti (niin ku ilma liikkus tuol mahassa) ja tänään on muutamaan otteeseen napsahtanu ihmeellisesti.. mietin vain et viikko sitte katottiin ultralla et lapsivettä on ihan ok määrä.. tuo kurahtelu on erilaista mitä sillon, ku suolisto kurahtelee..

Tänään siis rv 37+5

Kurina on todennäköisesti vaan ilmaa suolessa - loppuraskaudessa suolisto joutuu aika ahtaalle mahassa ja niin ilma kuin ruuanjätöksetkin kulkevat läpi aika hankalasti. Siitä voi tulla ääniefektejäkin :)

Napsuminen johtuu kalvojen venymisestä (ne lihasten välissä olevat jotka pitävät lihakset kiinni) kun sulla vatsa kasvaa ja - venyy ja paukkuu ;). Ihan normaalia siis. Mä en esikoista odottaessani koskaan kuullut sitä ääntä, mutta kakkosen odotuksessa napsahtelu alkoi jo joskus puolivälin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Samaa ihmettelin tässä pari päivää sitten itsekin! Jossain asennossa kuului mahasta napsahdus ja säikähdin jo kalvojen puhjenneen tai jottai. :D

tää tuli itellekki mieleen, mut ois se sit lurahtanu vettäki samalla

joo mulla naksui silloin kans ja kun ekaa kertaa naksahti niin mäkin säikähdin et nytkö ne kalvot puhkes ja vedet meni mut mitään ei lorissu... :D Se on niin hassua kun se naksahdus on tosi voimakkaan kuuloinen! :D

Vesien menosta ei kuulu mitään ääntä (ainakaan mulla kummallakaan kerralla), se vaan yhtäkkiä alkaa lotista (tai tihkua; ekasta mulla tuli vedet todella vauhdilla ja tokasta enemmän tihutellen ja pidemmän aikaa).

kans kuuluu napsuminen masusta, kukaan ei ole osannu sanoa mistä johtuu ja olen jo ollu huolesta sykkyrällä... helpottaa kun kuulee että ei ole ainoa.. la ylihuomenna

Yhteistyössä