Mahassa kouristelee ja alamaha megaturvonnut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pupuvaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pupuvaimo

Jäsen
14.08.2006
832
0
16
Pelottaa, äsken kakalla käydessä tuli ihan vähän punertavaa "limaa" :| pari edellistä päivää ollu lähes oireettomia, nyt pelottaa mitä tapahtuu. Soitin lääkärille ja sanoi, että jos on vakavaa kipu yltyy niin että hakeudun hoitoon, muuten varmaan normaalia alkuraskauden sekamelskaa :ashamed: Silti pelottaa.

Tuolla helmikuisissakin on hirveän monella ollut noita pieniä vuotoja, ainahan ne säikäyttää. :/ Mutta todennäköisesti on kuitenkin ihan vaaratonta, ne on yleisiä alkuraskaudessa. :hug: Pieniä kipujakaan ei kannata säikähtää, kohdun kasvaminen niitä aiheuttaa joka tapauksessa. =) Mutta jos tosi kovia kipuja tulee niin sitten kannattaa käydä lääkärille näyttämään. Nämä raskauden alkuviikot on piiiitkiä, sitten kun se riskiaika on kulunut niin osaa jo vähän nauttiakin. Koita nyt rentoutua juhannuksena kuitenkin, jokainen päivä on yksi päivä lisää ikää sikiölle. =)

Lisään vielä noihin menkkatuntemuksiin: mulla oli esikoisesta "varmat menkkatuntemukset" ennen raskaustestiä. Juuri ne tietyt tuntemukset, mitkä tarkoittaa että kohta hulahtaa, paitsi normaalia voimakkaammat. Olin niin varma että menkat alkaa (varsinkin kun luulin että missattiin ovis siinä kierrossa) että kuljin kolme päivää siteet housuissa, ennenkuin hoksin testata. :whistle: Mä en olekaan koskaan ollut turhan välkky :laugh: Nyt tällä kertaa ei noita tuntemuksia ollutkaan. =)

Mulla oli ekaa lasta odottaessa alamaha todella kipeä. 2 päivää ennen plussatestia sanoin jopa töissä työkaverille, että kyllä tietää mitä on tulossa, kun juilii oikein kunnolla. No ei ne menkat sit koskaan alkaneet, mutta kohdun kasvukipuja oli todella reippaasti muutaman viikon ajan. Vihloi, jomotti ja oli repäisykipuja. tiedä sitten oliko osasyynä normaalisti pienikokoinen kohtu.
Uskoisin että kipuilusi on ihan normaalia alkuraskauden vaivaa. Yritähän nyt rentoutua ja viettää jussia ihan rauhassa. Voimia sinulle ja paljon vauvaliima vauvelillesi :)

Meillä on näköjään suht samassa vaiheessa nämä odotukset, itsellä tänään rv 6+4. Samoja tuntemuksia ollut täälläkin, aika ajoin rajujakin repäisykipuja, jotka painavat melkein kaksinkerroin. Menkkamaista juilintaa on ollut välillä enempi ja välillä vähempi, myös mahaa turvottaa reilusti, jouduin jo yhdistä housuista toteamaan etteivät mahdu kunnolla päälle turvotuksen takia. Itselleni tämä on toinen raskaus ja oireet ovat tuttuja jo esikoisen odotuksesta. Normaalia alkuraskauden kipuilua varmaan myös sinun kohdallasi, vaikka kyllähän sitä itsekin miettii onko kaikki varmasti kunnossa, kokemuksesta tiedän, että pienikin vuoto säikäyttää. Ensi viikolla olisi alkuraskauden ultra, joka sitten kertoo aika paljon siitä missä mennään. Toivotaan tarrasukkia pienille!

Yhteistyössä