mahasyövästä????

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun äitini(jtn.30.v)sairastui n.7kk sitten mahasyöpään. Oli levinnyt mahasta kolmeen imusolmukkeeseen ja hiukan maksaan, kaikki syöpä pöpöt saatiin pois leokkauksella. On toipunut ihan hyvin ja viimeistä sytostaatti viikkoa viedään loppuun. Hän kuitenkin on valmistautunut kuolemaan vähän liiankin hyvin. Onko hänellä mitään mahdollisuutta elää vielä todella pitkään tai edes 10-20 vuotta?? Onko mitään pelkoa, että hän voisi heittää henkensä yhtäkkiä?? Miten nopeasti syöpä voisi uusia??

Toivoisin, että vastaisitte minulle pian, ettei minun tarvitsisi mennä itkuisena nukkumaan ajatellen kahta siskoani ja minua tulevaisuudessa :(

Tottakai äidilläsi on hyvät mahdollisuudet elää vielä pitkään hyvää elämää jos kaikki näkyvä syöpäsolukko on saatu pois ja vielä tehokkaat sytostaattikuurit päälle.
Eikä syöpäpotilaat heitä henkeänsä mitenkään yllättäen, eli voit rauhallisin mielin mennä nukkumaan ja jutella äitisi kanssa huomenna myös peloistasi, ei hän rikki mene.
Syöpä voi uusia joskus, mutta sitä varten on lääkärin seuranta, eli kaikki on tällä hetkellä hoidossa. Koita vähentää huolehtimista ja saada nukuttua.
 
Itsellä poistettiin mahalaukku 8 vuotta sitten syövän takia. Ihan hyvin elänyt sen jälkeen....tosin syömisrajoituksia toki on. Ei ole ilmaantunut sen jälkeen mitään.
 

Similar threads

Yhteistyössä