Mahataudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Onko kellään tietoa, että mistä johtuu, että nykyisin mahataudit ovat niin tarttuvia ja yleisiä? Vai tuntuuko se vaan siltä?

Kun muistelen lapsuuttani, ei meillä porukat ikinä saaneet mahatauteja meiltä, tai siskolta lähinnä, minulla oli todella harvoin mahatautia. Nyt kun tytöllä on mahatauti, saadaan miehen kanssa se joka kerta. Eikä silloin pentuna äiti paikkoja jynssännyt kloritilla tai muuta vastaavaa. Mulla on ollut viimeisen 3 v aikana enemmän mahatauteja kuin 33:na vuotena ennen sitä. *toipilaana mitein vaan*

Liikkuisiko ihmiset enemmän tuolla kylillä/kaupungeissa että taudinaiheuttajia olisi mahdollista saada enemmän tai ne ovat muuntautuneet.Teollinen ruoka ja einekset. Huonompi kunto/vastustuskyky... Tai sitten se vaan tuntuu siltä.

Taitaa olla sattumaa se. Meihin ei ole iskenyt ikinä, no ok, rotaripuli oli pojalla 2-kuisena, mutta muuten.

Tosin meidän muksut ei ole vielä hoidossa ja muutenkin "piirit" on pienet, eli osataan välttää, jos jossain riehuu tauti. Ollut hyvä tuuri. Äärimmäisen tarttuvahan se on.

Täällä porissa ainakin kertää koko ajan kouluissa vuoron mahatauti,vuoroin flunssa ja koko ajan se on meillä jompi kumpi kun on monta lasta ja saan molemmat aina satavarmasti.
Just olin kaks viikkoo flunssassa,nyt viikonloppuna mahataudissa.

Paskamaisinta on se että kun on työelämässä niin pitää hakee se lääkärintodistus toiselta puolen kaupunkia terveyskeskuksesta.Milläs muulla sinne menet kun taksilla,onneksi on omalääkäri jonka luo pääsee aina.On vaan niin kusipää ettei kirjoita sairaslomaa kun päivän,se tekee taksilla mennen tullen yli 30 ja siihen terveyskeksusmaksu päälle.
On pakko mennä kipeänä töihin kokkaamaan kun ei voi pois olla.Näillä osapäivätyöläisen palkoilla kun ei taksimaksuja ja terveyskeskusmaksuja paljon maksella :/

Siitä se johtuu kun kaikki taudit on nykyisin virusperäisiä,niihin ei tehoa lääkkeet,ei ole kunnon pakkasia mitkä tappais pöpöt.

Meillä sama juttu kuin ap:llä, joka vuosi sairastettu mahatautia koko perhe vähintään kerran talvessa, siitä asti kuin eka lapsi syntyi (8v)... Sitä ennen varmaan 15 v ilman ko. tautia. Ja lapsena sairastin sen vain muutaman kerran. Ollaan kyllä mietitty, mistä se aina meille löytää. Ja miksi minä ja mies aina sairastutaan siihen myös : (

Yhteistyössä