Mahdollinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Heippa, mietin tässä vain, että kun nyt minulle määrättiin Norfloxacin Sandoz 400mg viikoksi virtsatietulehdukseen ja samalla syön e-pillereitä (Yaz).
En tajunnut lukea pakkausselostetta heti aluksi (oletin että ko. lääkäri tuntee minut sen verran hyvin että muistaa minulla olevan e-pillerit koska muisti merkitä kiellon kalkkitableteille jotka on määrännyt minulle aikoinaan pikkutyttönä). Kuitenkin vasta jälkeen yhdynnän aloin lukemaan pakkausselostetta ja siinä mainitaan että saattaa heikentää pillereiden tehoa ja olisi suositeltavaa käyttää lisäehkäisyä kuurin aikana. Kuinka todennäköistä on, että olisin tullut raskaaksi?
Olen muutenkin jatkuvasti ravannut apteekissa ostelemassa raskaustestejä koska olen niin vainoharhainen (vaikken ole yhtään pilleriä ikinä unohtanutkaan...).
Harmi vain, että huomenna ei mikään ole auki minne voisi soittaa ja kysyä, kuinka todennäköinen raskaus on.

Ei tuohon kukaan osaa vastata. Ihmiset ovat yksilöitä, Joissakin tutkimuksissa on todettu, että voi heikentää pilereiden tehoa. Se voi olla vaikka 0,1%. Tai sinun tapauksessa 0%. Kukaan ei tiedä.

Koita olla ilman seksiä nyt vähän aikaa.

Ja älä todellakaan koskaan syö mitään kalkkia purkista.

Kalsium

Käytä lisäehkäisynä kondomia kuurin ajan ja mielellään viikko sen jälkeen.
Todennäköisesti ehkäisyteho ei ole vielä kovin paljon tippunut.
Jos vuotoa ei tule normaalisti, kun on se aika, niin kannattaa tehdä raskaustesti ennen uuden e-pillerilaatan aloittamista.

Kai tiedät, että kalkki ja kalsium ovat kaksi eri ainetta?

Alkuperäinen kirjoittaja 100µg;11080976:
Ei tuohon kukaan osaa vastata. Ihmiset ovat yksilöitä, Joissakin tutkimuksissa on todettu, että voi heikentää pilereiden tehoa. Se voi olla vaikka 0,1%. Tai sinun tapauksessa 0%. Kukaan ei tiedä.

Koita olla ilman seksiä nyt vähän aikaa.

Ja älä todellakaan koskaan syö mitään kalkkia purkista.

Kalsium

Kiitos paljon vastauksista, no mitään normaalista poikkeavia oireita ei kyllä onneksi ole ollut, joten tuskimpa olen raskaana, ja jos oirieta ilmenee, niin raskaustestiä kehiin, eihän se nyt maailmanloppu ole :)!
Kiitos vielä!

Kiitos paljon vastauksista, no mitään normaalista poikkeavia oireita ei kyllä onneksi ole ollut, joten tuskimpa olen raskaana, ja jos oirieta ilmenee, niin raskaustestiä kehiin, eihän se nyt maailmanloppu ole :)!
Kiitos vielä!
Ja vielä poikaystäväni kanssa sovimme että seksistä pysytellään nyt erossa, helpottaa jo paljon kuinka ymmärtäväinen hän on.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä