Mahdollisuuksia päästä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitahaya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pitahaya

Jäsen
12.11.2008
573
0
16
Mammaloma loppuu 2010 alkuvuodesta ja töihin pitäisi päästä, pelottaa vaan hulluna että palkkaako kukaan mua töihin kun ei ole mitään työkokemusta, en ole ollut yläasteella ees TETissä. Koulu on kesken ja sitä tarkoitus jatkaa 2010 syksyllä.
Onko kellään kertoa tositarinoita että olis palkattu joku parikymppinen joka ei ennen ole ollut töissä? Tai mitään tietoa onko mitään mahiksia.

Varmaan jotain siivoushommia voi saada. Kannattaa ensin pyrkiä jollekin kurssille, että olisi jotain ammattikoulutusta edes yksinkertaisimpiin töihin. Kaikessa kun nykyään vaaditaan osaamista enemmän kun hakijoita on pilvin pimein.

Mun työpaikalle palkattiin juurikin (jonon ohi) vakituiseksi filippiineiltä tullut nainen, jolla ei aiempaa työkokemusta, eikä oikein edes auttavaa suomen kielen taitoa. Tosin ikää hällä jo 32v mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja no kuule:
Mun työpaikalle palkattiin juurikin (jonon ohi) vakituiseksi filippiineiltä tullut nainen, jolla ei aiempaa työkokemusta, eikä oikein edes auttavaa suomen kielen taitoa. Tosin ikää hällä jo 32v mutta silti.

Mä en ookaan filippiiniläinen, ulkomaalainen tässä kai pitäis olla että töitä sais.

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Riippuu hiukan missä asut ja mitä olet valmis tekemään.

Pk-seudullahan asun ja jotain siivousta oon miettinyt, mutta viime kesänäkään en päässyt "edes siivoomaan" vaikka hain. :/

Uskoisin silti pääsevan johonki jos et kesäaikaan hae - sillon on kaikki mahdolliset opiskelijatkin mukana hauissa

Tutkimushaastattelijan hommia, kannattaa kysellä, monesti ne työnhaut pyörii vain sähköposteina opiskelijoille.

Oppisopimus on toinen hyvä vaihtoehto.

Nuori ja reipas, uskoa vain itseen työnhaussa niin vakuuttaa muutkin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:
Alkuperäinen kirjoittaja no kuule:

Mä en ookaan filippiiniläinen, ulkomaalainen tässä kai pitäis olla että töitä sais.

Ei, vaan pitää olla ahkera, innokas ja omata jotain perustaitoja. Siivoaminenkin on nykyään, aivan perustellusti, koulutusta vaativa tehtävä.
Ei se ole pelkkää "luutun" vääntämistä, vaan lopputuloskin pitää olla hyvä ja maksamisen arvoinen.

Yhteistyössä