Mahtaa olla pojalla märkä vaippa kun kotia palaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Ollaan aamupäivällä lähdetty liikenteeseen ja olen silloin pojalle vaipan laittanut ja poitsu oli ensin pari tuntia mun isän hoidossa ja isäni ei varmasti ole sille vaippaa vaihtanut, no kotiin tultaessa poitsu nukahti ja en nukkuvalle ala vaippaa vaihtamaan ja siinä vaiheessa ei nyt montaa tuntia vielä ollut se vaippa ollut.

No exä sitten haki pojan n. klo 13 ja joutui ensinnäkin herättämään sen, eikä mulla siinä kohtaa ollenkaan tullut mieleen, että ottaisivat varavaipan mukaan. Nyt yhtä äkkiä välähti päähän, että voipi olla aika märkä vaippa tällä hetkellä, kun exällä tuskin on vaippoja, ei sillä ainakaan tähän asti ole ollut ja se ei todellakaan älyä sitä vaihtaa, ellei sitten ole jo isommasta tavarasta kyse :)

Laitoinkin äsken viestin, että onko vaihtovaippaa mukana, että voipi olla jo aika märkä vaippa, mutta ei ole mitään vastannut. Voi olla että kohta tuo pojan kotiin :)

Exä on ehkä alta 10 kertaa vaihtanut pojalle vaipan 2 vuoden aikana.

Viimeksi muokattu:
Jos lapsi on jo 2-v, niin aika erikoista, ettei hän käy potalla yhtään päivän aikana. Meidän lapset oli tuon ikäisinä jo vaipattomina, mut kukin tavallaan. Pari vuotias pissaa kerrallaan jo niin paljon, et todella sääli lasta, joka joutuu huolimattomien vanhempien takia olemaan märässä koko päivän.

No kiva. :( Oisko saanut olla kakoissaan koko päivän, jos olisi kakka tullut?

No jos sillä olisi ollut kakat kun oli mun isän luona, niin silloin isäni olisi sille vaipan vaihtanut, mutta ei se tahdo muistaa pissavaippaa vaihtaa ja jos exän luona olisi kakkinut ja exällä ei ole vaippaa, niin bumerangina olisi sen kotiin tuonut.

Äsken tuli kotiin ja joku on sille vaipan jossain välissä kyllä onneksi vaihtanut, kun ei pissaa paljoa ollut, tai sitten se ei ole saanut juurikaan juomista päivän aikana, vaikka exälle sanoin, että se ei sitten ole vielä syönyt, että kait sille jotain syömistä annat. Exä ei mitään sanonut, että oliko vaihtanut vaipan, kun ei se muutenkaan juuri mitään puhele.

Hyi helkkari. Sääliksi käy poikaparka. Eikö hänelle laiteta edes vaihtovaatteita mukaan kun menee hoitoon kodin ulkopuolelle? Meillä otetaan aina hoitolaukku mukaan kun lähdetään yhtään mihinkään. Laukussa on muovitettu frotee vaipanvaihtoalustaksi, yhdet vaihtoalusvaatteet tai sisävaatteet kelistä riippuen, talouspaperia, muovipussi ja vaippa. Meidänkin lapsi on kohta kaksi, mutta pottailu vähän niin ja näin. En ikinä raaskis hauduttaa sitä montaa tuntia märässä vaipassa pelkästään oman laiskuuden ja huolimattomuuden takia.

No jos sillä olisi ollut kakat kun oli mun isän luona, niin silloin isäni olisi sille vaipan vaihtanut, mutta ei se tahdo muistaa pissavaippaa vaihtaa ja jos exän luona olisi kakkinut ja exällä ei ole vaippaa, niin bumerangina olisi sen kotiin tuonut.

Äsken tuli kotiin ja joku on sille vaipan jossain välissä kyllä onneksi vaihtanut, kun ei pissaa paljoa ollut, tai sitten se ei ole saanut juurikaan juomista päivän aikana, vaikka exälle sanoin, että se ei sitten ole vielä syönyt, että kait sille jotain syömistä annat. Exä ei mitään sanonut, että oliko vaihtanut vaipan, kun ei se muutenkaan juuri mitään puhele.

Ja sä jaksat olla tästä kaikesta erittäin tyytyväinen?Ihme muija..

Alkuperäinen kirjoittaja yök;21989305:
Jos lapsi on jo 2-v, niin aika erikoista, ettei hän käy potalla yhtään päivän aikana. Meidän lapset oli tuon ikäisinä jo vaipattomina, mut kukin tavallaan. Pari vuotias pissaa kerrallaan jo niin paljon, et todella sääli lasta, joka joutuu huolimattomien vanhempien takia olemaan märässä koko päivän.

No tuota ei potalle saa menemään, ei vaan ole vielä suostunut, enkä viitsi huudattaa, koska siitä ei mitään hyötyä ole. Exällä nyt ei varmaan mitään pottaakaan ole. Lapsi ei myöskään osaa sanoa milloin pissittää tai kakattaa.

Hyi helkkari. Sääliksi käy poikaparka. Eikö hänelle laiteta edes vaihtovaatteita mukaan kun menee hoitoon kodin ulkopuolelle? Meillä otetaan aina hoitolaukku mukaan kun lähdetään yhtään mihinkään. Laukussa on muovitettu frotee vaipanvaihtoalustaksi, yhdet vaihtoalusvaatteet tai sisävaatteet kelistä riippuen, talouspaperia, muovipussi ja vaippa. Meidänkin lapsi on kohta kaksi, mutta pottailu vähän niin ja näin. En ikinä raaskis hauduttaa sitä montaa tuntia märässä vaipassa pelkästään oman laiskuuden ja huolimattomuuden takia.

No viimeksi kun oli exällä, niin oli vaihtovaatteet ja vaipat mukana, mutta silti tuli kotiin vaippa pissaa täynnä.

Eli et sit laita enää ollenkaan pojalla mitään varusteita mukaan kun exä ei kuitenkaan hoida? Ootko ajatellu sanoa sille äijälle, että vaihtaa vaipan ainakin 3-4 tunnin välein vaikkei siellä oliskaan kakka. Jos ei vaihda, niin älä anna hoitoon sinne. Mä en pystyis olemaan itteni kanssa jos tietäisin että mun lapsi on tonnin painosessa aamuvaipassaan pitkälle iltaan saakka. Kyllä mä silloin pitäisin sen kotona. Sori vaan, mut jotenkin leväperäistä toi sun toimintas.

Hyviä kommentteja olet saanut. :popcorn:

Meilläkin tyttö on edelleen pääsääntöisesti vaipoissa. Hoidossa ollessaan varsinkin, kotona yleensä pelkissä pikkareissa. Ikää yli 2,5 v. :kieh:

Eli et sit laita enää ollenkaan pojalla mitään varusteita mukaan kun exä ei kuitenkaan hoida? Ootko ajatellu sanoa sille äijälle, että vaihtaa vaipan ainakin 3-4 tunnin välein vaikkei siellä oliskaan kakka. Jos ei vaihda, niin älä anna hoitoon sinne. Mä en pystyis olemaan itteni kanssa jos tietäisin että mun lapsi on tonnin painosessa aamuvaipassaan pitkälle iltaan saakka. Kyllä mä silloin pitäisin sen kotona. Sori vaan, mut jotenkin leväperäistä toi sun toimintas.

No mulla oli kaveri tässä käymässä kun exä pojan haki, niin se kävi niin äkkiä, etten siinä muistanut exää asioista muistuttamaan ja toisekseen kait lapsen isänkin pitäisi jotain itse tajuta, miksi mun pitäisi kaikki tehdä vieläkin sen vuoksi, käyttäisi omia aivojaankin joskus. Ja kuten sanoin, vaippa oli jossain välissä vaihdettu, kun ei siinä paljon pissaa ollut.

No tuota ei potalle saa menemään, ei vaan ole vielä suostunut, enkä viitsi huudattaa, koska siitä ei mitään hyötyä ole. Exällä nyt ei varmaan mitään pottaakaan ole. Lapsi ei myöskään osaa sanoa milloin pissittää tai kakattaa.

Joo ei varmaan suostukaan, jos et ole ajoissa aloittanut totuttelua. Mutta sitä on nyt myöhäistä miettiä. Mä en oikein ymmärrä niitä vanhempia, joiden mielestä on turha laittaa lasta potalle ennen kuin hän on 3-v. Sitten ne samaiset ihmettelee lapsen ollessa 2,5, et kun ei se suostu millään potalle, missä vika. Mä olen omani opettanut hyvin pienenä jo potalle ja olivat molemmat päivävaipattomia ennen 2-v, enkä usko, että olivat ko asiassa mitenkään erityisen varhain kehittyneitä. Enemmänkin oli kyse siitä, että käytti herkkyyskauden hyödyksi. Mä en halunnut pyykätä kestovaippoja monta vuotta tai pitää isoa lasta pjaskainen tollo jalkojen välissä jatkuvasti, joten potta oli parempi vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";21989430]Olisiko aika ottaa itseä niskasta kiinni,ja opettaa lapsi ikäisensä tasolle.
Ja hommata se potta,jos toinen ei tajuu.[/QUOTE]

Kuule potta on hommattu jo vuosi sitten ja tuossa se nököttää. Ei kaikki 2-vuotiaat käy potalla. Kaverin poika oppi kuivaksi vasta lähempänä 3 ikävuotta, sitä ennen ei tahtonut millään tehdä mitään pottaan.
Neuvolassakin kun kysyivät että käykö tuo potalla ja sanoin, että ei, niin totesi, että voit sitten varautus että sinulla on kaikki vaippaikäistä jonkin aikaa.

No mulla oli kaveri tässä käymässä kun exä pojan haki, niin se kävi niin äkkiä, etten siinä muistanut exää asioista muistuttamaan ja toisekseen kait lapsen isänkin pitäisi jotain itse tajuta, miksi mun pitäisi kaikki tehdä vieläkin sen vuoksi, käyttäisi omia aivojaankin joskus. Ja kuten sanoin, vaippa oli jossain välissä vaihdettu, kun ei siinä paljon pissaa ollut.

Niin ja kun lapsen isä ei ite älyä, niin lapsi saa kärsiä, ja se on sulle ok?

Kuule potta on hommattu jo vuosi sitten ja tuossa se nököttää. Ei kaikki 2-vuotiaat käy potalla. Kaverin poika oppi kuivaksi vasta lähempänä 3 ikävuotta, sitä ennen ei tahtonut millään tehdä mitään pottaan.
Neuvolassakin kun kysyivät että käykö tuo potalla ja sanoin, että ei, niin totesi, että voit sitten varautus että sinulla on kaikki vaippaikäistä jonkin aikaa.

Trakoitinkin sitä kun ei tiedä milloin esim kakka tulee,kyllähän sen tuntee.
ja yleensä ainakin äiti huomaa ja tietää lapsestaan milloin on pissan/kakan aika.
Voi ottaa ja opettaa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä;21989594:
Trakoitinkin sitä kun ei tiedä milloin esim kakka tulee,kyllähän sen tuntee.
ja yleensä ainakin äiti huomaa ja tietää lapsestaan milloin on pissan/kakan aika.
Voi ottaa ja opettaa lasta.

No en ole koskaan huomannut milloin tuolle pojalle tulee pissa tai kakka, ei se mitenkään sitä ulospäin näytä. Tai sitten olen vaan niin tyhmä etten osaa lasta lukea, mutta ei tuolla ilmeet mitenkään muutu tai muuta vastaavaa.

[QUOTE="vadelma ballerina";21989571]Niin ja kun lapsen isä ei ite älyä, niin lapsi saa kärsiä, ja se on sulle ok?[/QUOTE]

Ja muutenkin kummaa touhua. Isä ei tajua vaihtaa vaippaa, eikä puhu mitään. Ei välttämättä tajua edes, että lapsi pitää ruokkia? Siis oletko ihan tosissasi antanut pienen lapsen tuollaiselle tampiolle? Jos olis mun lapsi ja ex, sais ex käydä lastaan mun luona katsomassa. Kuuna kullan valkeana antais lasta tollaselle isälle hetkeksikään. Mahtaa olla rattosia reissuja pikku paralle.

Entäs kun meidän 2v saa joskus kauheat raivarit kun ehdottaa vaipanvaihtoa? Joskus olen sitten antanut olla aamuvaipalla koko päivän sillä periaatteella että itsepähän vaippansa kantaa. Jos se pottailukin alkaisi kiinnostamaan kun on epämiellyttävä, märkä vaippa housuissa. Eipä tuota tunnu haittaavan märkä vaippa edes silloin kun läpi asti kastuu.

Yhteistyössä