Mahtaa olla pojalla märkä vaippa kun kotia palaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lisko";21989860]Ja muutenkin kummaa touhua. Isä ei tajua vaihtaa vaippaa, eikä puhu mitään. Ei välttämättä tajua edes, että lapsi pitää ruokkia? Siis oletko ihan tosissasi antanut pienen lapsen tuollaiselle tampiolle? Jos olis mun lapsi ja ex, sais ex käydä lastaan mun luona katsomassa. Kuuna kullan valkeana antais lasta tollaselle isälle hetkeksikään. Mahtaa olla rattosia reissuja pikku paralle.[/QUOTE]

No tapaavat aika harvoin, ehkä siis kerran viikossa muutaman tunnin. Leikkivät ja pitävät hauskaa. Uskallan kyllä antaa hyvin muutamaksi tunniksi, mutta tosiasia on, että mielellään en antaisi yönyli, eikä exällä oikein ole ollut haluja ottaakaan.

[QUOTE="tytön äiti";21989973]Taitaa olla äidille se oma aika tärkeämpää kuin miten exä hoitaa lasta...[/QUOTE]

No mun oma aika meni siinä, kun pesin pyykkiä ja siivosin eli tein kotitöitä. Toisekseen kyllä isälläkin on oikeus joskus lastaan tavata ja en halua alkaa pistämään kapuloita totaalisesti rattaisiin asian kanssa, minä yritän kannustaa, koska lapsi kuitenkin tykkää isästään ja lähtee sen kanssa mielellään.

Hei älkää nyt ihan tosi lynkatko aapeetä. Hyvähän se on että isä saa lastaan nähdä, vaikka ei olekaan kympin arvosanan mies, ehkä onkin siksi ex. Hyvähän se olisi tietty että oppisi nämä perusasiat hoitaa, mutta eihän se muutamassa tunnissa pilalle mene se lapsi vaikka vähän perushuolto repsahtaakin. Pääasia että lapsi viihtyy isänsä kanssa. Ja olihan se vaippa nyt vaihdetukin :) Tsemppaa vaan aapee isää toimimaan paremmin niin kyllä se siitä!

Mulla kyllä pisti silmään ennenkaikkea viesteissäsi kommentti siitä, että lapsella olikin yllättävän kuiva vaippa, jos joku ei ole sitä vaihtanut, niin lapsi ei ole juurikaan saanut mitään syödäkseen/ juodakseen... :( Voi juma minkälaisia vanhempia, ennenkaikkea lapsen isä! Kaikille tuntuu olevan ok., että lapsi on märissä vaipoissa tai vähällä ruualla/juomalla. Surullista.. lapsen kannalta. Jos isä ei asioita älyä, niin äidin tehtävä on huolehtia tai olla antamatta lasta isälle!

[QUOTE="Annu";21990392]Mulla kyllä pisti silmään ennenkaikkea viesteissäsi kommentti siitä, että lapsella olikin yllättävän kuiva vaippa, jos joku ei ole sitä vaihtanut, niin lapsi ei ole juurikaan saanut mitään syödäkseen/ juodakseen... :( Voi juma minkälaisia vanhempia, ennenkaikkea lapsen isä! Kaikille tuntuu olevan ok., että lapsi on märissä vaipoissa tai vähällä ruualla/juomalla. Surullista.. lapsen kannalta. Jos isä ei asioita älyä, niin äidin tehtävä on huolehtia tai olla antamatta lasta isälle![/QUOTE]

No en tiedä onko vaippa vaihdettu vai ei, mutta ei siellä paljon pissaa ollut. Exälle sanoin, kun pojan kanssa lähti, että se ei ole vielä syönyt, että anna sille jotain ruokaa ja toivon ja oletan että se sille jotain on antanut ja myös juomista. Ei lapsi kyllä nälkäisen oloinen ollut kotiin tullessa.
Enkä minä jaksa aina alkaa tappelemaan exän kanssa, se on ihan turhaa.

Kovin on itsekästä toimintaa. Eli mielummin annat lapsen olla nälissään ja märissä vaipoissa kuin että ojentaisit lapsellista miestä (= tappelisit) Sinä olet äitinä myös sitä varten, että pidät lapsen puolia.

[QUOTE="Annu";21990444]Kovin on itsekästä toimintaa. Eli mielummin annat lapsen olla nälissään ja märissä vaipoissa kuin että ojentaisit lapsellista miestä (= tappelisit) Sinä olet äitinä myös sitä varten, että pidät lapsen puolia.[/QUOTE]

No kun sen kanssa tappeleminen on ihan turhaa, sillä tekee kuitenkin niin kuin haluaa, vaikka sille kuinka sanoisi ja toisekseen kuten sanoin, niin haluan että lapsella on jonkinlainen yhteys isäänsä, sillä tiedän kyllä että isä tykkää lapsestaan ja lapsi isästä. Isä vaan ei oikein osaa aina olla lapsen kanssa tai siis hoitaa näitä perusjuttuja, se ei vaan aina ajattele.

No jos sillä olisi ollut kakat kun oli mun isän luona, niin silloin isäni olisi sille vaipan vaihtanut, mutta ei se tahdo muistaa pissavaippaa vaihtaa ja jos exän luona olisi kakkinut ja exällä ei ole vaippaa, niin bumerangina olisi sen kotiin tuonut.

Äsken tuli kotiin ja joku on sille vaipan jossain välissä kyllä onneksi vaihtanut, kun ei pissaa paljoa ollut, tai sitten se ei ole saanut juurikaan juomista päivän aikana, vaikka exälle sanoin, että se ei sitten ole vielä syönyt, että kait sille jotain syömistä annat. Exä ei mitään sanonut, että oliko vaihtanut vaipan, kun ei se muutenkaan juuri mitään puhele.

Miten joku voi elvistellä tälläisen asian kanssa? Ja lapsi ei ole syönyt klo 13 mennessä, siis mitään koko päivänä? Ja vanhemmat eivät keskustele keskenään? Hyvät eväät lapselle kasvualustaksi...

meidän kaksvuotias on vaipoissa, ja tulee olemaan vielä tulevaisuuteen. :)
ei tuonikäisen tarvitse osata pottailla vielä. sen aika tulee kun vanhempi ja lapsi ovat siihen kypsiä.
tiedän, koska olen yrittänyt aikoinaan opettaa potalle, ja sivuosumia tuli jatkuvasti. ;)
en stressaa. kuitenkin isommat lapset ovat olleet ilman vaippoja päivisin himpun vajaa kolme vuotiaine, ja yökuivia ennen 4v ikää.
annan tämän 2v olla vaipoissa, ja katsella sitten ku haluaa itse potalle.

[QUOTE="vieras";21990513]Miten joku voi elvistellä tälläisen asian kanssa? Ja lapsi ei ole syönyt klo 13 mennessä, siis mitään koko päivänä? Ja vanhemmat eivät keskustele keskenään? Hyvät eväät lapselle kasvualustaksi...[/QUOTE]

No onhan se aamupalan syönyt kotona tietysti ja vaari on antanut sille jotain, ei kuitenkaan mitään lämmintä ruokaa. Meillä useinkin syödään vasta iltapäivällä lämmin ruoka. No mä yleensä sanon jotain exälle ja se kuuntelee jos kuuntelee ja ei kuuntele jos ei kuuntele, en minä koskaan tiedä kumpaa se tekee. Niin ja exältä en voi alkaa tivaamaan asioita tai se hermostuu ja tiuskaisee, että ei se sulle kuulu mitä me ollaan tehty jne.
Kuten sanoin, niin aika harvakseltaan exä poikaa tapaa ja nyt on jokusen kerran ottanut pojan pariksi tunniksi luokseen, voi olla että kun on lomailunsa lomaillut ja palaa töihin, niin taas käykin tässä poikaa tapaamassa enemmän, niin että minäkin tässä olen.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme ressierkkejä;21990526:
meidän kaksvuotias on vaipoissa, ja tulee olemaan vielä tulevaisuuteen. :)
ei tuonikäisen tarvitse osata pottailla vielä. sen aika tulee kun vanhempi ja lapsi ovat siihen kypsiä.
tiedän, koska olen yrittänyt aikoinaan opettaa potalle, ja sivuosumia tuli jatkuvasti. ;)
en stressaa. kuitenkin isommat lapset ovat olleet ilman vaippoja päivisin himpun vajaa kolme vuotiaine, ja yökuivia ennen 4v ikää.
annan tämän 2v olla vaipoissa, ja katsella sitten ku haluaa itse potalle.

Näin juuri! Minäkin tappelin 2v:n kanssa melkein vuoden pottaharjoittelujen kanssa. Poika tiesi selvästi hätänsä, mutta ei vain suostunut potalle, supistajalle, pöntölle, pihalle, kylppärin lattialle(!), ei siis minnekään. Meillä oli tarrat ja taulukot, jäätelöt ja kaikki houkuttimena ja ei. Päiväkodistakin jopa sanoivat, että nyt on aika pitää taukoa "harjoittelussa".

2v8kk-iässä ykskaks poika halusi vaipan pois ja oli siitä hetkestä päiväkuiva. Yövaippa jäi kk myöhemmin.

Nyt toisen pojan kanssa en kyllä stressaa ja kuuntele "ohjeita", jotka ei vain toimi pikkaisen vaativampien lasten kanssa.

Miksi tää vaippajuttukin herättää näin suuria tunteita? Eikö se ole ihan sama, miten kukin perhe asian parhaaksi näkee. Jokainen tekee varmasti parhaaksi katsomallaan tavalla. Meillä jäi vaipat pois tosi aikaisessa vaiheessa, mutta ei se mua haittaa vaikka jonkun lapsi kulkisi vaipoissa vielä koulussakin. Mitä hiton väliä??? Ei se oma tapa ole välttämättä toiselle paras tapa.

[QUOTE="Annu";21990444]Kovin on itsekästä toimintaa. Eli mielummin annat lapsen olla nälissään ja märissä vaipoissa kuin että ojentaisit lapsellista miestä (= tappelisit) Sinä olet äitinä myös sitä varten, että pidät lapsen puolia.[/QUOTE]

Mutta kun se on niin tärkeää että se ihana ex yleensäkään suostuu tapaamaan lasta, ei sille mitään kärsi sanoa tai se voi sanoa että tapaa kuule kakaraas ihan keskenäs :(

Alkuperäinen kirjoittaja ei aina ymmärrä;21990668:
Miksi tää vaippajuttukin herättää näin suuria tunteita? Eikö se ole ihan sama, miten kukin perhe asian parhaaksi näkee. Jokainen tekee varmasti parhaaksi katsomallaan tavalla. Meillä jäi vaipat pois tosi aikaisessa vaiheessa, mutta ei se mua haittaa vaikka jonkun lapsi kulkisi vaipoissa vielä koulussakin. Mitä hiton väliä??? Ei se oma tapa ole välttämättä toiselle paras tapa.

Se on kyl jännä toi miten vaippajutut aina teettää vääntöä ja tiedetään muidenkinpuolesta sen oman tenavan perusteella. Pidetään 2v vaipallista aivan kummajaisena vaikkei tossa oo mitään outoa edes neuvolan mielestä että alle 3v ei osaa mennä vielä potalle. Mut kun pitäs kaikkien osata yhtä niuorena ja samallatavalla.

Mulle on ihan sama vaikka olis ekaluokkalaisella vaippa,
mutta noin huonoihin hoitopaikkoihin en lasta veisi.
Ei muisteta / viitsitä vaihtaa vaippaa ja tuskin annetaan ruokaa ja juomaakaan... En tajuu...sorry : /

Mulle on ihan sama vaikka olis ekaluokkalaisella vaippa,
mutta noin huonoihin hoitopaikkoihin en lasta veisi.
Ei muisteta / viitsitä vaihtaa vaippaa ja tuskin annetaan ruokaa ja juomaakaan... En tajuu...sorry : /

Samaa mieltä. :( Aika karua kyllä, että lapsella on ensinnäkin isä, joka ei muista hänen vaippaansa vaihtaa, tai lasta ruokkia tai juottaa ja vielä lisäksi äiti, joka ei lopulta tunnu kauhean kiinnostuneelta siitä, onko lapsen vaippaa vaihdettu tai lasta ylipäätään juotettu tai syötetty lainkaan. Itse en ikimaailmassa antaisi lasta tuollaiselle hoitajalle, isä tai ei.

No kun sen kanssa tappeleminen on ihan turhaa, sillä tekee kuitenkin niin kuin haluaa, vaikka sille kuinka sanoisi ja toisekseen kuten sanoin, niin haluan että lapsella on jonkinlainen yhteys isäänsä, sillä tiedän kyllä että isä tykkää lapsestaan ja lapsi isästä. Isä vaan ei oikein osaa aina olla lapsen kanssa tai siis hoitaa näitä perusjuttuja, se ei vaan aina ajattele.

Mun lapsilla on isä, josta ei voinut tosiaankaan luottaa, että mitä ruokaa antaa lapsille tai antaako mitään. Onko pakksella lapaset käsissä vai ei. Ja käyttäytyi juurikin samalla tavalla jos uskaltauduin asiasta kysymään. Mun mielestäni kumminkin lapsen hyvinvointi on asia, josta jaksan tapella ihan kenen kanssa vain ihan miten kauan vain. Surullista, että näin ei ole kaikilla.

Mun lapsilla on isä, josta ei voinut tosiaankaan luottaa, että mitä ruokaa antaa lapsille tai antaako mitään. Onko pakksella lapaset käsissä vai ei. Ja käyttäytyi juurikin samalla tavalla jos uskaltauduin asiasta kysymään. Mun mielestäni kumminkin lapsen hyvinvointi on asia, josta jaksan tapella ihan kenen kanssa vain ihan miten kauan vain. Surullista, että näin ei ole kaikilla.

Kyllä minä sille aina muistuttelen asioista, mutta toinen asia on se, kuunteleeko se mitä minä sanon, en minä voi tietää mitä ne tekee kun ovat kahdestaan, vaikka kuinka olisin etukäteen asioista sanonut.

Yhteistyössä