Mahtaakohan onnistua vai onko vain unohdettava koko juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan itkut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan itkut

Vieras
Eli asia menee näin, minulla on tänä keväänä viimeinen työssäoppimisjakso + näyttöviikko. Työssäoppiminen ajoittuu viikoille 12-18 ja viikolla 19 on näyttöviikko.

Ja sitten asiasta toiseen, äidilläni oli vakava sairauskohtaus reilu 5 vuotta sitten ja hän on joutunut tuon takia käymään muutaman vuoden välein tarkastuskäynneillä sairaalassa, missä olen halunnut olla mukana.

Tänä keväänä hänellä on jälleen tarkastusaika, mutta voi miten hankalaan aikaan. 4.5 keskiviikkona hän menee sairaalaan ja tarkastus tehdään 5.5

Joten en tiedä mitähän työssäoppimisen ohjaaja tuumii, jos pyytäisi nuo päivät ja vielä sen perjantainkin (6.5) vapaaksi ja korvaisin nuo päivät vaikka tekemällä muutaman viikonlopun arkipäivien lisäksi.

Tosin en tiedä miten näyttöviikko mahtaa sujua, jos olen vikan työssäoppimispäivän 3.5 tiistaina ja heti seuraavan viikon maanantaina 9.5 alkaa jo näyttöviikko.

Viime keväänä kun yksi näyttöviikko ei mennyt kovin häävisti ja nyt koen, että tästä näytöstä olisi saatava se 2 todistukseen. Ei olisi hääviä jos päättötodistuksessa tästä näytöstä "komeilisi" todistuksessa numero 1.

Mun mielestä sun on jo aikakatkaista napanuora. On ikävää että äitdilläsi on jokin sairaus, mutta ei ilmeisesti kovin akuutista jutusta ole kyse jos noinkin harvakseltaan kontrolloidaan. Ainakaan siihen ei tarvita kolmea vapaapäivää, että olet siellä mukana. vai onko välimatka satoja kilometrejä?

"no joo", olen kyllä häneen napanuoran katkaissut, mutta silti koen tärkeäksi olla hänen mukanaan sairaalareissuilla. ei sinun sitä tarvitsekaan ymmärtää. lisäksi tällä kertaa saatetaan tehdä jotain isompaakin ja siksikin haluan lähteä reissuun mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23067319:
"no joo", olen kyllä häneen napanuoran katkaissut, mutta silti koen tärkeäksi olla hänen mukanaan sairaalareissuilla. ei sinun sitä tarvitsekaan ymmärtää. lisäksi tällä kertaa saatetaan tehdä jotain isompaakin ja siksikin haluan lähteä reissuun mukaan.

No miksi sitten kyselet mielipiteitä, jos olet jo päättänyt? Jos se on sulle tärkempää kuin harjoittelu / näytössä onnistuminen, niin siitä vaan sitten.

Taidat nyt tehdä itsellesi liian ison asian tuosta!
Ensinnäkin äitisi luultavasti ymmärtää kyllä, että et pääse mukaan ja toisekseen riippuu ihan työnantajasta miten suhtautuu vaikka jakso olisikin palkaton.

Itselläni on melkein sama tilanne paitsi että olen silloin jo viikoilla 24-30. Äitilläni on sairaus joka vaatii kerta viikkoon esim lääkepiikityksen jonka minä hoidan ja olen mielelläni hänen mukanaan sairaalassa mutta ei hänen elämänsä siihen kaadu, jos en kerran tai kaksi pääsekään mukaan, lääkkeen voin pistää ilman poissaoloja työharjoittelusta.

Jos etenkin olet asettanut itsellesi tason jonka sinun on saatava arvostelussa niin aseta asiat tärkeysjärjestykseen ja suorita työssäoppimisesi viimeisen päälle, äitisi ymmärtää kyllä ja jos ei ymmärrä niin sitten kyllä tosiaan on suhteessanne jotain vikaa ;)

Riippuu tietysti siitäkin onko äitisi miten iäkäs, mutta oudolta kuulostaa, että sun pitää sinne sairaalaan päästä mukaan. Jos äitisi ei omin avuin pääse/tarvitsee liikkumiseen apua/ei ymmärrä asioita, sitten ok, että menet mukaan. Mutta muuten antaisin aikuisen ihmisen hoitaa itse lääkärikäyntinsä.

No miksi sitten kyselet mielipiteitä, jos olet jo päättänyt? Jos se on sulle tärkempää kuin harjoittelu / näytössä onnistuminen, niin siitä vaan sitten.

Mä peesaan tätä! Taidat vain haluta nyt lusmuta sieltä mistä aita on matalin. Se, että olet jo ensimmäisen vaiheen suorittanut aitaa hipoen pitäisi olla sinulle jo tarpeeksi syytä hoitaa tämä jakso mallikkaasti!

Mä kyllä ymmärrän, että jos kyseessä on joku vakavampi asia, että haluaa olla mukana. Eiköhän työssäoppimispaikan ohjaajat ymmärrä, jos selität tilanteen heille. Ja teet esim. pitempää päivää harjoittelun aikana tai esim. viikonloppuja, eli pitempää työviikkoa. Näin on mulla ainakin onnistunut, jos on pitänyt saada joku tietty päivä vapaaksi. Tuskinpa vaikuttaa numeroon, jos heti alussa kertoo asiat ja sopii ne, eikä tyyliin edellisenä päivänä.

Yhteistyössä