Maidon herumisesta, vaikka vauva vielä masussa rv 33, apuja!?

merenneitonen

Aktiivinen jäsen
05.05.2006
5 086
3
36
Sain siskolta vauvakamoja lainaan, ja aloin sitten huvikseni kokoamaan rintapumppua. Päätin testata sitä, että sainko sen oikein kasaan eli tuleko siitä imua..
Multa tuli maitoa oikeen kunnolla tipoittain!!
Onko tää ihan normaalia, vai onko mun synnytys kenties käynnistymässä aikaseen?
Itse synnyin 6 vkoa etuajassa, ja joku mulle sanoi, että on ihan yleistä että keskosäidit synnyttää keskosvauvoja...totta vai tarua??

en tiedä mut multa maitoa alkoi tulla jo vk25.. niin et saunassakin valui vatsaa myöten. vauvakirjoja lukiessa paita kostui tai seksin jälkeen. sikäli hassua et imetys ei sit ottanut kuitenkaan sujuakseen eikä maitoa tullut tarpeeksi vauvalle.

Tuosta en osaa sanoa mitään, että synnyttävätkö keskosäidit tavallista useammin keskosvauvoja, mutta itsellä tuli tuota ternimaitoa tosi reilusti rv 17 lähtien. Suojia piti rintsikoissa käyttää päivittäin työpäivän ajan ja kun kotona mukavuussyistä olin ilman liivejä, paidassa oli komeat läikät, samoin lakanoissa yön jälkeen. Ei välttämättä kerro synnytyksen käynnistymisestä, toisilla sitä vaan tulee reilummin raskausaikana... Mutta tietty kannattaa olla puristelematta sitä nänneistä, supistuksia se saattaa aiheuttaa.

mulla ainaki alko tulee maitoo jo varmaan vkolta 20 lähtien... varsinkin öisin tuli aina niin, että aamusin oli yökkärissä kunnon läntit molempien tissien kohdalla :D ja just toi sauna oli kans sellanen joka pisti hanat auki ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:
mulla ainaki alko tulee maitoo jo varmaan vkolta 20 lähtien... varsinkin öisin tuli aina niin, että aamusin oli yökkärissä kunnon läntit molempien tissien kohdalla :D ja just toi sauna oli kans sellanen joka pisti hanat auki ;)

Samoin, ja käynnistettiin sit lopulta, 42+1 syntyi poju. Eli ei välttämättä ennustele synnytyksen alkamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Alkuperäinen kirjoittaja tikru84:

Samoin, ja käynnistettiin sit lopulta, 42+1 syntyi poju. Eli ei välttämättä ennustele synnytyksen alkamista.

Joo täälläkin venyi synnytys maidon valumisesta huolimatta rv:lle 41+5. Lähti kuitenkin itellään tulemaan

:)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Voihan sitä maitoa tullakin mutta en suosittele lypsämään ihan urakalla :whistle: . Sullakin jo noin pitkällä odotus! Joko on sairaalakassi pakattuna ;) ?

Enhän mä sitä vielä meinannutkaan pumpata vaan testasin vaan että toimiiko pumpun imu...arvaa vaan pelästyinko kun alkoikin tulla maitoa yhtäkkiä!! :D

Kassikin on vielä pakkaamatta...jospas se pitäisi ensi viikon aikana katsella kuntoon.
Vauvan sänkykin on vielä maalaamatta ja kasaamatta, pitäisi varmaan patistaa miestä hoitamaan homma!!

No kun ajatellaan, että ei tarkalleen tiedetä, mikä käynnistää synnytyksen, niin voidaan myös olettaa, että se jokin "ei tarkalleen määritetty synnytyksen käynnistäjä -systeemi" voi olla myös perinnöllistä. Eli kai se on mahdollista, että keskosena syntyneet, saavat suuremmalla todennäköisyydellä keskosen. Mutta todennäköisempää on kuitenkin saada täysiaikainen vauva =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Tosi ällöä ja naurettavaa kun aikuiset ihmiset puhuu että heillä on masu!

Lapsilla on masu ja aikuisilla maha tai vatsa...
:-X

Mulla on ainakin MASU niinkauan kunnes tämä vauva muuttaa sieltä MASUSTA pois.
Sitten se MASU muuttuu taas mahaksi!! :D

Yhteistyössä