Maidon nousu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Millä saa maidon nousemaan uudestaan rintoihin?
Meidän tyttö sai jo synnärillä pullosta, samalla olen kuitenkin myös imettänyt. Rintamaito ei ole yksistään riittänyt vauvelin tarpeisiin. Nyt näyttää siltä että pullo on vieroittanut vauvan rinnalta, ja rintaraivarit tulee heti kun yrittää sitä tarjota. Rinnoistani kun ei tule yhtä paljon tai nopeaan kuin pullosta. Olen yrittäny lypsää, mutta ei sillä tavoin kovin paljon tule, enkä ole siten saanut maitoa lisääntymäänkään. Yritän juoda paljon vettä ja käytän Weledan rintaöljyä.
Kertokaa kokemuksistanne, onko vielä toivoa imettää rinnasta ollenkaan??

entäs rintakumi? mulla oli keskonen joka käyttäytyi juuri noin. yritin todella sitkeästi pari viikkoa. pumppasin ja imetin rintakumilla joka välissä. pikkuhiljaa oppi ja suureksi yllätyksekseni täysimetin yli 5kk!toivoa on...

Oletko kokeillut ""pesimistä"" eli vietätte päivän vauvan kanssa vaikka sängyssä mahdollisimman paljossa ihokontaktissa eli vauva vaikka pelkkä vaippa päällä ja sinä ilman vaatteita, niin että rinnalle on mahdollisuus päästä aina kun haluaa.
Ei kannata ainakaan toivoaan heittää, jos olet kuitenkin onnistunut imettämisessä alussa. Ei se maito sieltä ihan helpolla lopu.
Rintaraivarit ovat normaaleja ihan pelkästään rintaakin syöneille vauvoille ja silloin on hyvä ottaa vauva hetkeksi pois rinnalta ja kohta uudestaan.
Itse ainakin unohtaisin pullon käytön ja tarjoaisin vain sitkeästi rintaa lapselle ja ilman rintakumia. Siinä on sama vika kuin pullossakin, että lapsi tottuu sit sen käyttöön, eikä taas välttämättä huoli paljasta rintaa..
Sit vain pidät huolen, että itse syöt riittävästi ja juot paljon, sekä tietysti lepäät.
Tsemppiä imetykseen!
Kannattaa käydä myös imetystukisivuilta lukemassa lisää vinkkejä imetyksen onnistumiseen.

Meillä kaksi lasta, molemmat täysimetettyjä 4-5,5 kk:n ikään ongelmista huolimatta.Nuoremman kanssa rintaraivareita oli koko imetysajan (8kk), ratkaisin ne mm. seuraavilla konsteilla: imetin kävellen tai samalla pepusta hympsyttäen, iltaisin käärin vauvan kantoliinaan ja kävelin, vain siten suostui syömään. Imetin heti vauvan herättyä tai ollessa unenpöpperössä. Väsynyttä vauvaa oli mahdoton saada syömään.

Maitoa riitti koko ajan hyvin, heruminen oli herkässä ja pulloa ei annettu. Silti imettäminen vaati työtä ja ensimmäiset 4 kk tiheään imettämistä. Meillä ei ole koskaan imetetty ja katsottu telkkaria samalla.

Tsemppiä!

Yhteistyössä