Maidon pakkautuminen/imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Olen lopettanut vuoden ikäisen poikani imetyksen vajaa viikko sitten. Viime ajat imetin vain ennen yöunia, joten maidoneritys tietenkin väheni. Kun lopetin imetyksen, minun ei tarvinnut ollenkaan lypsää eikä rinnat olleet kipeät tms. Mutta tänään on toiseen rintaan tullut iso kipeä alue, joka on tosi kova. Lämmin suihku ja hieronta eivät auttaneet, eikä tämä ihan rintatulehdukselta tunnu. (Niitä minulla on ollut kaksi) Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Mitä pitäisi tehdä? Voiko maitoa pakkautua rintaan pitkäänkin imetyksen lopettamisen jälkeen?Lypsämällä en ole saanut mitään tulemaan.Kaipaisin neuvoja!

Voisi olla tiehyttukos. Mulla on ollut pari kertaa nyt imetyksen alussa.

Paras hoitokeino on ollut lämpimällä hautominen. Olen lämmittänyt sellaisen viljatyynyn ja pitänyt sitä ainakin 15 min. rinnan kipeän kohdan päällä, sen jälkeen hieronut ja imettänyt seuraavan kerran kipeältä puolelta. Toi jälkimminen ei tietenkään sun tapauksessa onnistu, mutta voisit yrittää pumpata ja hieroa samalla sitä kipeää kohtaa. Jos et omista viljatyynyä, niin laita kuumaa vettä muovipulloon/-rasiaan ja sillä haudot.

Jos sulla on mahdollista saunoa rauhassa, niin saunassa voisit myös kokeilla hieroa ja pumpata tukosta auki.

mulla tuli maitoa vielä 8 kk lopettamisen jälkeen, iham vain muutamia tippoja mutta kuitenkin. aina saunoessa tuli tunne että nyt ois maitoa tulossa...... onneksi loppui aikanaan itekseen.

Yhteistyössä