maidon tulo raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maidotonKO?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maidotonKO?

Vieras
missä vaiheessa raskautta teillä on alkanut tulemaan maitoa rinnoista? itse olen viikolla 32 eikä vielä ole tarvinnut liivinsuojia :O :/ pitäisikö neuvolaan olla yhteydessä vai voiko olla että tulee myöhemmässä vaiheessa?

ei kai kaikille tule koko raskauden aikana vaan vasta sitten kun vauva syntyy...niin mä olen käsittänyt. Mulle itselle tuli jotain viikolla 25 viimeks...mutta multa tulikin sitten vauvan synnyttyä liikaa maitoa, olimme molemmat hukkua siihen.

apua, ei kai se maito ala tulemaan ennen vauvan syntymää? Miten sitten voi "olla" kun eihän sillä mitään tee..? Pitääkö olla jotkut tumput tissien päällä vai mitä? Olen tietämätön, oletin että se maito alkaa tulemaan vasta vauvan synnyttyä...

Esikoisesta tuli rv 17 lähtien reippaasti terniä mutta toista odottaessa ei juuri pisaraakaan koko odotuksen aikana. Tosi hyvin on tullut maitoa molemmille vauvoille =) Ei tarkoita imetyksen onnistumisen kannalta mitään, tuli maitoa odotusaikana tai ei

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mit se terni on ja voiko sitä tulla jo aikasessa?

Ternimaitoa eli esimaitoa. Sitä mitä rinnat erittävät vauvan ravinnoksi ennen varsinaista maidon nousua. Keltaista ja hyvin vasta-ainepitoista
:) Ja sitä just voi tulla jo raskausaikana

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Ternimaitoa eli esimaitoa. Sitä mitä rinnat erittävät vauvan ravinnoksi ennen varsinaista maidon nousua. Keltaista ja hyvin vasta-ainepitoista

keltaista keltaista vai keltasta läpinäkyvää? :)

4s lapsi tulossa, la meni jo, eikä yhdeltäkään ole tullut tippaakaan maitoa raskaana ollessa. joten miten ihmeessä ap luulee, että se on vakio että sitä pitäs tulla? harvoilla minun tuttavillani tullu.

Mulla on ollut sekä että :) Välillä tosi paksua ja keltaista, välillä läpikuultavaa

Mulla on ollut sekä että :) Välillä tosi paksua ja keltaista, välillä läpikuultavaa

jeps. kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Kummastaki likasta on jotain alkanu tihkua vasta ihan loppumetreillä ja yleensä vaan saunassa käydessä, eli en oo mitää suojia raskausaikana tarvinnu.

Mulla aika sama. Välillä ollu yöpaidan rintamuksessa pieniä maitolänttejä, mutta en oo missään vaiheessa tarvinnu mitään suojia.

miulla tuli ekan kohalla 13rv lähtien maitotiputtelua.. nyt oon taas raskaana (iha alussa) eli ei vielä oo tullu :) mutta kun lapselle olen aina aito lehmä, ainakin ruokaa riittää pikkuselle :) onneks tällä palstalla ei kukaan riitele, huh.. :)

Ja sillä odotusajan maidontulolla ei ole sitten mitään tekemistä sen kanssa, paljonko sitä maitoa tulee lapsen synnyttyä! Mulla tuli esikoista odottaessa maitoa muutama viikko ennen laskettuaikaa. Reippaasti tulikin, jouduin käyttämään liivinsuojia. Mutta kun vauva syntyi, sitä maitoa ei vaan niin helposti tullutkaan. Nousi kyllä sitten parin päivän päästä. Olin nimittäin kuvittellut, että koska sitä maitoa tuli niin reippaasti jo ennen synnytystä, varmasti heti alkaisi imetys sujua hyvin.

Minulla on raskaus 38vk ja tissini on vuotanut jo vk30..
Mutta ei se ole mitenkään erityisemmin haitannut, ollut vaan ällöttävän näköistä kun on kuivunutta esim. aamuisin nänneissä.. :/

mulla ainakin tullu jo monta viikkoa välillä läpinäkyvää tahmeaa maitoa rinnoista ja tänään huomasin että ekaa kertaa vuotanut ihan kunnolla ja nyt se oli enemmän keltaista ja edelleen tahmeaa, paita ja sänky aamulla märkänä ja nyt vähän väliä valunut siitä asti, että ihan riippuu ihmisesta millon tulee ja kenellä. ite oon siis nyt raskausviikolla 20.

Rv 41, ei mulla mitään ole tullut!? Mutta en mä en ole ajatellutkaan, että pitäiskään tulla, eikö se maito voi nousta (ja usein nousekin) vasta muutama päivä synnytyksen jälkeenkin? Vai onko multa menny jotain ohi..

Yhteistyössä