Maidon vuotaminen rinnoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipa75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipa75

Jäsen
11.02.2007
893
0
16
Missä vaiheessa teillä muilla on alkanut vuotaa rinnoista maitoa tms.?

Minulla nyt tasan 18+0 ja jo noin viikon ajan rinnoista on vuotanut maitoa. Tai ei se ihan vuoda, vaan jos puristaa, sitä tulee paljon monesta eri kohdasta. Neste on sellaista valkoisen maidon ja kirkkaan tahmean nesteen sekoitusta. Onko muilla ollut vielä tällaista oiretta tässä vaiheessa?

Juu, tuo on ihan normaalia, että maitoa tulee rinnoista puristamalla raskausaikana. Joillakin saattavat loppuraskaudessa "suihkutakin" toisinaan eli liivinsuojilla on käyttöä jo ennen vauvan syntymää. Mä kuulun niihin, joilla ei tule tippaakaan maitoa ennen synnytystä, vasta kolmantena päivänä synnytyksestä nousee kunnolla rintoihin. *kolmen lapsen kokemuksella*

Minä oeln myöskin huomannut tuon kuvaamasi jutun jo viikkoja sitten, nyt rv 34+4. Ja nestekin on juuri tuollaista kirkkaan ja maidon värisen nesteen sekoitusta :)

niin ja tähän voisin lisätä kysyyksen, että ennakoikohan tämä sitä, että synnytyksen jälkeen maitoa riittää ja tulee vai onko synnytyksen jälkeinen aika sitten ihan asia erikseen...?<br><br>

tutulta kuullostaa vaik ei täs raskaudessa kuitenkaan vie :D esikoista odotellessaan tuli jo ihan alkuraskaudessa puristamatta ja liivinsuojuksia käytin koko raskauden ajan...ny menossa 15+5 ja ainakaan vielä ei tuu mitään,vaik rinnat onki ihan ihmeelliset ja turvoksissa....

Mulla alkoi esikoisen odotuaikana tuo maidon tulo jo viikolla 16!!!! Sen huomas oikeastaan vaan siitä, että yöllä ilman liivejä kun nukuin, niin paita saattoi kastua vähän. Ja maitoTULVAHAN oli sitten ihan älytön synnytyksen jälkeen, sitä oli tosi reilusti! En tiedä,onko tulla raskausajan "maidolla" mitään yhtetyttä siihen, millasta maidontuotanto on sitten synnytyksen jälkeen, mutta ainakin mulla meni noin. Tässä toisessa raskaudessa maitoa on vasta ihan viime viikkoina ruennut herumaan, nyt siis 32+