E
Emmy
Vieras
Olisiko kenelläkään tarjota vinkkejä miten maidontuotannon saisi lisääntymään? Esikoiseni syntyi 2 kuukautta etuajassa ja elämänsä ensimmäiset viikot hän sai maitoani nenä-maha letkun kautta kunnes oppi itse syömään. Pakastin oli täynnä pumpattua äidinmaitoa, jota nyt olen ottanut sulamaan silloin tällöin kun huomaan, että hän ei saa mahaansa täyteen imetyksessä. Maitoa kyllä riittää syönnin jälkeen vielä jonkin verran pumppuunkin, eli vauva ei jaksa imeä mahaansa täyteen kerralla. Olen antanut sitten vielä lisää pullosta. Pumppaan päivittäin imetyksen lisäksi, jotta maidontuotanto lisääntyisi, mutta kun neiti (kohta 3kk)tarvitsee jo niin paljon maitoa ja sitä ei vain tahdo tulla riittävästi. Ja kun tarve kasvaa koko ajan... Eräs tuttavani suositteli "imetysteetä" apteekista tai olutta, alkoholitonta tietysti. Onko jollain kokemuksia näistä? Yritän viimeiseen asti pärjätä omalla maidolla, mutta oman maidon varaston pian tyhjennyttyä taitaa olla pakko ostaa sitten korviketta. Eniten näissä korvikkeissa häiritsee se kun olen lukenut, että äidinmaito suojaa paremmin allergioilta. Kuinkahan todennäköistä sekin sitten mahtaa olla...