Maidoton ja vehnätön täytekakku - onko kellään ohjetta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eedla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eedla";24181959]Kuopus tarviis synttärikakuksi sellasen, ei kellää ois ohjetta tai linkkiä netistä?[/QUOTE]

Tee perunajauhoihin pohja ja väliin soijakermaa?

Samaa meinasin ehdottaa. Täytekakkupohjan voi tehdä pelkästä perunajauhosta, väliin nykäset jotain hilloa ja päälle sit pistät vaikka sitä soijakermaa vaikka ne kamalalta maistuukin. Kokeiltu on. Tai sit teet "voikreemin" maidottomasta leivontamargariinista ja sit laitat vaahtokarkkipäälysteen.

Mä tein joskus maidottoman kreemin kakun päälle ja väliin niin, että vatkasin mehukiisseliin kylmää maidotonta kasvismargariinia. tuosta tuli yllättävän hyvää ja raikasta!

Mä teen täytekakut ihan perunajauhoon tehdyistä kääretorttupohjista. Tekeytyy nopeasti ja jäähtyy vielä nopeammin :D Meillä kun myös soija ja kaura kiellettyjen listalla niin välissä on hilloa ja päälinen keiju-tomusokeri-mehu sekoitus. Sekaan laitan hivenen elintarvikeväriä niin ei ole hassun värinen. Välillä päällä lisänä vielä marsipaani.

onko pakko olla täytekakku näin kesällä? tee pavlova taikka brita-kakku (perunajauhoihin) ja väliin/päälle soijajäätelöä/kaurakermaa ja mansikoita :p

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24182110:
onko pakko olla täytekakku näin kesällä? tee pavlova taikka brita-kakku (perunajauhoihin) ja väliin/päälle soijajäätelöä/kaurakermaa ja mansikoita :p

sitä mä tässä vähä aloin tuumata että jos korvais kakun jollakin. täytyy kattoa... kiitos vinkeistä kaikille :)

Yhteistyössä