maidoton vispi"kerma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinkwawe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostin eilen vaniliinikreemi jauhetta, mitä voi käyttää kakun päälle. Meilläkin pitää olla maidotonta ja vielä gluteenitontakin (omalle siskolleni). Tämä tuntui helpolta. 1 osa jauhetta ja 3 osaa vettä tai osa vaikka mehua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 09:10 Mae kirjoitti:
Mä ostin eilen vaniliinikreemi jauhetta, mitä voi käyttää kakun päälle. Meilläkin pitää olla maidotonta ja vielä gluteenitontakin (omalle siskolleni). Tämä tuntui helpolta. 1 osa jauhetta ja 3 osaa vettä tai osa vaikka mehua.

minkänimistä? tuleeko miten koossapysyvä vaahto

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 09:47 äiti 40plusplus kirjoitti:
\

Tämä myyjä on kuulemma Kouvolasta, meripäiviltä ostin. Rasiassa lukee ihan vaan Vaniliinikreemi -jauhe (maidoton, gluteeniton). Ainakin se mitä siltä myyjältä maistoin, oli ihan koossa pysyvää. Oikeastaan parempaakin kun kerma (siis tää on mun mielipide).
www.sokerikoriste.com on sivun osoite. Ja jos tarviit puh.numeroa tms. niin voin antaa yv:nä. En viitsi niitä täällä julkisesti levitellä.
Ja jos et asu lähellä kouvolaa ja tuota tarvitset (en tiedä lähettäisikö myyjä?!?), niin minä käyn melkein pari kertaa kuussa kouvolassa ja voin vaikka lähettää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 11:56 Mae kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 09:47 äiti 40plusplus kirjoitti:
\

Tämä myyjä on kuulemma Kouvolasta, meripäiviltä ostin. Rasiassa lukee ihan vaan Vaniliinikreemi -jauhe (maidoton, gluteeniton). Ainakin se mitä siltä myyjältä maistoin, oli ihan koossa pysyvää. Oikeastaan parempaakin kun kerma (siis tää on mun mielipide).
www.sokerikoriste.com on sivun osoite. Ja jos tarviit puh.numeroa tms. niin voin antaa yv:nä. En viitsi niitä täällä julkisesti levitellä.
Ja jos et asu lähellä kouvolaa ja tuota tarvitset (en tiedä lähettäisikö myyjä?!?), niin minä käyn melkein pari kertaa kuussa kouvolassa ja voin vaikka lähettää.

eli kestääkö kakun päällä siinä missä tavallinenkin kermavaahto? Kun sitä kakkua ei kuitenkaan heti kaikkea tule syötyä vaan n vrk pitäisi kestää. Mutta meillä oikeasti seuraavan synttärikakun tarve vasta talvella.
pitääpä katella jos jollakin messuilla tms sattuisi näkemään.

Luulisinpa että tuo kestää paremminkin kuin kerma.... Mutta jos tarvetta niin pistä yv:tä, niin voin auttaa toimittamisessa (siis jos myyjä ei suoraan postita tai et messuilta löydä)

Kopioin tämän tuolta toisesta ketjusta.... Kannattaa kokeilla

pursotettavan vaniljakreemin ohje
1,5dl vettä, mehua tai riisimaitoa (tms.)
1rkl perunajauhoja
2rkl sokeria
1tl vaniljasokeria
100g maidotonta margariinia

1) mittaa kattilaan kylmä neste, perunajauho ja sokeri. Kuumenna koko ajan sekoittaen ja kiehauta, lisää vaniljasokeri
2) vaahdota margariini ja lisää jäähtynyttä kiisseliä pieninä erinä samalla vatkaten.

Mä laitoin nesteeksi 0,5dl appelsiinimehua ja 1dl vettä, tuli todella raikas. Sitten laitoin sinistä karamelliväriä niin näytti kivemmalta. Mutta tästä pitivät myös ei-maidottomat.

Go green vanilla, Sitä kun vatkaa tulee löysä vaahto mutta voi laittaa kakun päälle ihan lusikalla ja on vielä hyvän makuista. Minulla on 4 maito allergista lasta. Kaikkien kokeilujen jälkeen tämä on parhaan makuinen.

On muuten hyvää omena piirakan ym.vastaavien kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 12:46 Mae kirjoitti:

1rkl perunajauhoja
2rkl sokeria
1tl vaniljasokeria

1) mittaa kattilaan kylmä neste, perunajauho ja sokeri. Kuumenna koko ajan sekoittaen ja kiehauta, lisää vaniljasokeri
2) vaahdota margariini ja lisää jäähtynyttä kiisseliä pieninä erinä samalla vatkaten.

Mä laitoin nesteeksi 0,5dl appelsiinimehua ja 1dl vettä, tuli todella raikas. Sitten laitoin sinistä karamelliväriä niin näytti kivemmalta. Mutta tästä pitivät myös ei-maidottomat.

Vaahdotetaanko se margariini ihan sähkövatkaimella ja sitten vaan lisätään kiisseliä edelleen vatkaten? Vai riittääkö käsin vispaaminen?
Entä mitä ootte laittanu maidottoman kakun VÄLIIN? Pelkät hillot ja marjat tuntuu niin tylsältä... Mun mielestä se Gogreenin vaniljasoosikin on jotenkin oudon makuista :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 11:02 uusavuton kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2006 klo 12:46 Mae kirjoitti:

1rkl perunajauhoja
2rkl sokeria
1tl vaniljasokeria

Vaahdotetaanko se margariini ihan sähkövatkaimella ja sitten vaan lisätään kiisseliä edelleen vatkaten? Vai riittääkö käsin vispaaminen?
Entä mitä ootte laittanu maidottoman kakun VÄLIIN? Pelkät hillot ja marjat tuntuu niin tylsältä... Mun mielestä se Gogreenin vaniljasoosikin on jotenkin oudon makuista :/
Oho, onpa pitkä aika kun olen viimeksi täällä käynyt... :ashamed:
Se margariini vatkataan ihan sähkövatkaimella ja sitten lisätään kiisseliä. Olen laittanut tätä myös kakun väliin ja lisäksi sitten hedelmiä, marjoja ym. Päälle maidottomia ranskanpastilleja (täällä on vielä sellainen ihana pieni karkkikauppa, josta noita saa) ja pihlajanmarja karkkeja tms.

Yhteistyössä