maito ei maistu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuelämäksi tissitakiainen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana asenne sulla :) Ja muuten, mun sisko ei kertakaikkiaan ole maitoa juonut ikinä tissin jälkeen, edes kaakaossa ja tuskin meidän mutsi on mitään tabuja sille syöttäny ja siitä tuli ihan hirmu sissi jolla ei oo hampaissa reikiä eikä luita rikkoutunu ikinä! Juustoo se tosin on aina vetäny kaksin käsin,mutta silti, ei kai meitäkään oo niin justiinsa nykyisten suositusten mukaan tarkkailtu ja hyvää on tullu ;)

Koska maito sisältää kaikki lapsen elimistölle tarvittavat ravintoaineet juuri oikeassa määrässä, niin lapsen on aivoan välttämötöntä juoda maitoa, vaikka sitä pitäisi väkisin juottaa hänelle. Siinä kun juuri oikeassa määrässä ravintoa seka lapsen sisäelimille, lihaksistolle, luustolle, verelle, iholle jne. kun taas muut ruoat (liha, perunat, leipä, hedelmät yms) siltävät ravintoa vain osalle lapsen elistöstä. 1-vuotiaan lapsen on saatava vähintään 1 litra maitoa+muuta maitoruokaa (maitoon keitettyä puuroa, maitoa korppujen kanssa, maitovelliä jne).

Alkuperäinen kirjoittaja Lastenlääkäri;25904675:
Koska maito sisältää kaikki lapsen elimistölle tarvittavat ravintoaineet juuri oikeassa määrässä, niin lapsen on aivoan välttämötöntä juoda maitoa, vaikka sitä pitäisi väkisin juottaa hänelle. Siinä kun juuri oikeassa määrässä ravintoa seka lapsen sisäelimille, lihaksistolle, luustolle, verelle, iholle jne. kun taas muut ruoat (liha, perunat, leipä, hedelmät yms) siltävät ravintoa vain osalle lapsen elistöstä. 1-vuotiaan lapsen on saatava vähintään 1 litra maitoa+muuta maitoruokaa (maitoon keitettyä puuroa, maitoa korppujen kanssa, maitovelliä jne).

lol:D Mitäs jos on allerginen?
Väkisin juottamista tuskin kukaan suosittaa

onneksi suodatin sentään toimii.. "litra maitoa.." :D

Juustoja en olekaan kokeillut kuin vasta ihan muutamaa, pitää ottaa niitä listalle lisää! Suolan kanssa olen ollut varovainen, mutta tytsy on jo pian 1v, joten saa vähän höllätä :) Tosta juustosta en tiennytkään, ett äse on noin "tujua"!!

Meidän neuvola on ihan ok, joskin täti on vanhan kansan hoitsu, joten saattaa sanoa jotain yhtä fiksua kuin "lastenlääkäri" tossa ylempänä xD mutta katsotaan, jos sieltä sais apuja..

kiitos hirveästi kaikille tsempeistä! Kyllä tää tästä ja kovasti jo mieltä helpotti, kun sai täältä vähän apuja ja purkaa huolia! Tätä on palstailu parhaimmillaan <3

mun tyttö alkoi syömään ( ja juomaan ) paremmin,kun lopetin imetyksen tytön ollessa 1 v 7 kk..lopetin kerrasta,kun muutenkin toimin loppuvaiheessa huvituttina enimmäkseen..tuttipullosta ei maito kelvannut ikinä.

Onkohan teillä tiskikone käytössä?
Mä itse huomaan, miten pahalle maito maistuu kupista, mikä on pesty tiskarissa, joten huuhdon kupit aina ennen kun laitan maitoa niihin ja hyvin maistuu mullekin.

olipa hyvä pointti! Toi on muuten ihan totta. Itsekin huomaan välillä sen eron. Tosin tytsy juo omasta nokkamukistaan useimmiten ja sitä en juuri koskaan käytä pesukoneessa.. pitää vissiin pestä sitä useammin ;)

Yhteistyössä