Maitoallergisten äidit! Paljonko maitoa yksivuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja venla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

venla

Vieras
Meillä vuoden vanha tyttö ja nyt Nutri-Soijalla. Ruokavalio on jo laajentunut ja tyttö syö tosi hyvin. Kalkkilisää saa päivittäin. Tuntuu, että kun vastike on niin tuhtia ja ohjeen mukaan sitä pitää antaa 6dl vuorokaudessa, tyttö paisuu kuin pullataikina. Nutri-soijassa on paljon rasvaa ja proteiineja. Pärjäisikö jo vähemmällä maidolla? Ruoka on kasvispainotteista ja ei lapsi nyt lihava ole, mutta silti tuntuu tuo maito liian tuhdilta.

paisuu kuin pullataikina meidänkin tyttö. Syö kuin hevonen ja siihen oheen pitäisi sitten juottaa vielä 5-6 dl/vrk sitä maitoa (Almiron meillä). Eipä auta, kun ei ole sitä Almironia korvaa tuotetta. Näin sanoi ainakin meidän allergialääkäri, että sitä Almironia ei voi korvata millään kaura- tai soijapohjaisilla tuotteilla vaan on annettava itse maitona. Puuron ohessa ja päiväunien jälkeen sitten annan tai illalla viimeisenä ennen nukkumaan menoa, pitää antaa siis puuro hyvissä ajoin. Joskus saan tytön syömään puuron joukossa Almironin (siis jauheena puuroon), mutta ei aina.

Meillä on Neocate ja olen antanut juoda niin paljon kun juo. Tyttö on kohta 2 vuotta ja nyt on ihan sopusuhtainen. Just tossa alle vuodenikäisenä oli vähän pullukka, mutta kun lähti liikkumaan enempi, niin eipä ole enää. Juoksee ja kiipee leikkipuistossa kummasti, joten kyllä energiaa kuluu. Hyvähän se vaan on, että allerginen lapsi on vähän tukevammassa kunnossa. Monella ongelmia toiseen suuntaan, jos imeytymisessä jotain häikkää jo.

Joo, ei minua haittaa yhtään että lapsi on pullukka, päinvastoin! Tuntuu vain, että muita se häiritsee, kuulee niin usein "on tainnu olla ruoka-aikaan kotona" jne. Ei tosin pitäisi välittää.. Ja ihana kun syö niin paljon!!!

Yhteistyössä