Maitohampaan juuret, onko jàànyt palaa hampaan làhdettyà?

[QUOTE="Noo";25080310]Lähti hyvin, olisi varmaan voinut napata pois kotonakin vaikka pinseteillä.[/QUOTE]

No hyvà! Meillà on tànà iltana hammaslààkàri ja ajattelin ettà mitenkòhàn iso ja kallis juttu siità tuleekaan

Ei nyt ihan sama, mutta mulla jäi kerran viisaudenhampaan poistossa pala juurta sinne syvälle. Hammaslääkäri yritti sitä kaivaa ulos, mutta ei vaan saanut, joten jätti sinne. Pikkuhiljaa (en muista kuinka kauan siihen meni) niin se juuri puski itsensä ulos. Eli jossain vaiheessa ikenestä alkoi vaan tulla pieni juuri ulos, jonka sai sitten ihan kivuttomasti itse napsaistua pois sormilla. Oli se aika kummallista.

Ei nyt ihan sama, mutta mulla jäi kerran viisaudenhampaan poistossa pala juurta sinne syvälle. Hammaslääkäri yritti sitä kaivaa ulos, mutta ei vaan saanut, joten jätti sinne. Pikkuhiljaa (en muista kuinka kauan siihen meni) niin se juuri puski itsensä ulos. Eli jossain vaiheessa ikenestä alkoi vaan tulla pieni juuri ulos, jonka sai sitten ihan kivuttomasti itse napsaistua pois sormilla. Oli se aika kummallista.

tuota minàkin mietin ettà olisiko kannattanut vaan odottaa ettà itsestààn tipahtaa. tààllàkun ei ole ilmaista hammashoitoa

Hei, meidän pojalta jäi semmonen pieni hampaan palanen - oli tapaturmassa saanut siipeensä - ja se tuli omasta ajastaan pois. Ei siis vaatinut mitään hampilakäyntiä :).

[QUOTE="Vilukissa";25080630]Hei, meidän pojalta jäi semmonen pieni hampaan palanen - oli tapaturmassa saanut siipeensä - ja se tuli omasta ajastaan pois. Ei siis vaatinut mitään hampilakäyntiä :).[/QUOTE]

kuinka nopeasti se làhti pois?

Kyllä siinä jokusen viikkoa meni...en jaksa valitettavasti sen tarkemmin muistaa enää, kun sen hampaan poislähdöstä on jo aikaa kulunut...Sen vain muistan, että sitä ikenen pintaan ilmestynyttä hampaan luunsirua ensalkuun hämmästelin kovasti ennen kuin hoksattiin mieheni kanssa, että nyt sitten ilmaantui se maitohampaasta puuttuva osa :).

Yhteistyössä