maitolakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1-v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1-v.

Vieras
Ollaan epätoivoisesti yritetty opetella juomaan maitoa suoraan mukin reunalta tai nokkamukista, mutta ei onnistu millään... Ikää on siis pian yksi vuosi, ja sen ikäisenhän pitäisi juoda jo sujuvasti vaikka suoraan mukista. Ainoa mikä kelpaa on tuttipullo jonkun toisen antamana.

Mukin kaveri tyrkkää määrätietoisesti pois niin että maito läikkyy pitkin lattiaa. Nokkamukille ei suu yksinkertaisesti aukea. Tuttipullo kyllä kelpaa ja maitoa uppoaa vaikka desikaupalla. Ei tuo kyllä näytä kärsivän siitä, ettei saa maitoa. Olen tiukasti jättänyt antamatta maitoa, jos ei ole nokkamuki tai tavallinen muki kelvannut. Nyt lakkoa on kuitenkin kestänyt jo viikon verran. Illalla olen tosin antanut nukkumaan mennessä pullosta iltamaidon.

Mitä tehdä? Ei kai maitoa voi kokonaan poiskaan jättää? Miten kauan lakkoilu voi kestää ja vauva suostuu opettelemaan jonkin muunkin kuin tuttipullon?

ja sillä ei ole mitään merkitystä, onko pullossa/mukissa rasvatonta maitoa vai tuttelia. Pullosta menee rasvatonkin maito kuin tyhjää, mutta mukista ei mene edes puhdas tutteli...

Meillä on ollut aivan sama tilanne ja on edelleen. Meillä neiti on jo sentään melkein 3v. Mehua ja vettä juo mukista ihan tosta vaan mutta maito menee ainoastaan tuttipullosta. Aikani asiasta tappelin mutta ei niin ei. Nokkamuki ei meillä ole kelvannut koskaan. Ei minkään värinen eikä mallinen. Uskon että ennen kouluun menoa luopuu tuttipullosta. Okei, hampaat voi sitten olla kierossa yms. mutta nyt en jaksa mokomaa stressata. Mielestäni on isompia asioita joista minä päätän ja joihin laitetaan rajat vanhempien taholta. Tämän asian saa meillä tyttö päättää itse. Kärsivällisyyttä sinulle, kyllä se yx päivä oppii! ;)

Yhteistyössä