Makaroonilaatikon ohjetta kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Yksi ruoka on maailmassa, mihin en meinaa koskaan saada tarpeeksi makua ja se on just makaroonilaatikko!!!
Nyt pinotkaa mulle hyviä ohjeita, joilla saa maukkaan laatikon ilman jauhelihamaustetta jne. Meillä ei käytetä tommosia.

Kiitos paljon jo etukäteen jos saan jonku ohjeen tänään testattavaksi :D

Mä laitan jauhelihaan ihan lihaliemikuution, valkosipuli+sipuli ja mausteeksi vielä paprikaa ja currya ym mistä tykkää..
Ja munamaitoon pippuriseosta hieman!
Suolaa meillä ei käytetä sellaisenaan, toi lihaliemikuutio ajaa sen asian oikein hyvin :)

en tarkkaa makaronin määrää muista, mutta munamaitoa tulee 7dl+3munaa, jauhelihaa paistaessa lisää sinne sipulia, valkosipulia, currya, paprikajauhetta ja valkopippuria.

jos haluat tulisen (maistuu lapsillemme eli ei liian tulista) korvaa 1dl maitoa 1dl:lla makeaa chilikastiketta. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä maustan mustapippurirouheella myllystä, maustepippurijauheella, suolalla ja ripauksella parikajauhetta. paljon sipulia ja maidoksi vähintään kevytmaito

Noilla mä oon maustanu ja aina se on ihan mautonta :o
JA mä käytän mielestäni paljon mausteita mut jotenkin tää laatikko syö ne kaikki.

Paljon muuten laitatte munamaitoon munia et tulee sopiva satsi?

mun on pakko ihmetellä tota liemikuutioitten älytöntä käyttöä joka ruokaan :snotty: se tekee kaikesta saman makuista ja yleensä sisältääkin vaikka mitä mitä en halua lapsilleni syöttää. joo anteeks vaan ketjun sorkkiminen...

Mä maustan mustapippurilla, suolalla, paprikajauheella ja joskus grilllimausteella. Sipulia ku laittais (tavallista ja valko) ni olis taivaallista mut ei lasten mahat kestä :( . Sit on hyvää kun laittaa esim porkkanaraastetta tai jotai pakastejuuressuikaleita sekaan. NAMI.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
mä maustan mustapippurirouheella myllystä, maustepippurijauheella, suolalla ja ripauksella parikajauhetta. paljon sipulia ja maidoksi vähintään kevytmaito

Noilla mä oon maustanu ja aina se on ihan mautonta :o
JA mä käytän mielestäni paljon mausteita mut jotenkin tää laatikko syö ne kaikki.

Paljon muuten laitatte munamaitoon munia et tulee sopiva satsi?

mä ns. ylimaustan jauhelihan ja maito pitää olla rasvaisempaa. rasvattomasta maidosta tehty laatikko on ihan kamalaa ja mautonta vaikka kuinka maustaisi. maitoa 8dl ja kananmunia 4kpl

mun on pakko ihmetellä tota liemikuutioitten älytöntä käyttöä joka ruokaan :snotty: se tekee kaikesta saman makuista ja yleensä sisältääkin vaikka mitä mitä en halua lapsilleni syöttää. joo anteeks vaan ketjun sorkkiminen...

Joo kun meilläkään ei käyteä liemikuutioita, aromisuolaa, grillimaustetta tai jauhelihaa.. kaikki kyllä maistuu samalta jos noilla maustaa.
Arvatkaa tuntuiko et mikään ei maistu miltään silloin kun lopetettiin noitten käyttäminen. On saanu opetella maustamisasiat uudelleen :)
Ja kaiken muun osaan ja saan maistuu hyvältä, mut toi laatikko :headwall:

Makarooni keitetään "ylikypsäksi", jauhelihaan sipulia ja porkkanaraastetta, maustetaan chilijauheella, paprikajauheella, mustapippurilla ja puolikkaalla lihaliemikuutiolla. Munamaito. joskus juustoa päälle tai koko systeemiin sotketaan tomaattipyrettä.

Meillä on saatu makaronilaatikkoon makua valion kolmen juuston kermalla ja kasvissuikaleilla. Joo, ei ole enää tavallinen makaronilaatikko kun noi laittaa mut joskus kokeilin noilla ja mies ei enää halua tavallista makaronilaatikkoa kun sanoo et kasvissuikaleet antaa niin hyvin makua et tykkää siitä enemmän. =)

Joo kun meilläkään ei käyteä liemikuutioita, aromisuolaa, grillimaustetta tai jauhelihaa.. kaikki kyllä maistuu samalta jos noilla maustaa.
Arvatkaa tuntuiko et mikään ei maistu miltään silloin kun lopetettiin noitten käyttäminen. On saanu opetella maustamisasiat uudelleen :)

mä käytän paljon mausteita ja yrttejäkin olen opetellut käyttämään...kuivattuna ja tuoreena. valkosipuli ja sipuli on huippua maustetta. lipstikka ja persilja keittoihin. ei tosiaan tarvi kuutioita. maistuu raaka-aineet eikä joku teollinen makuliemi

mä käytän paljon mausteita ja yrttejäkin olen opetellut käyttämään...kuivattuna ja tuoreena. valkosipuli ja sipuli on huippua maustetta. lipstikka ja persilja keittoihin. ei tosiaan tarvi kuutioita. maistuu raaka-aineet eikä joku teollinen makuliemi

Mä kans paljon yrttejä käytän ja varsinkin lipstikkaa :) Ja sipuleita.
Pippureita ja chilejä ja tietty tavallista suolaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Banda:
Makarooni keitetään "ylikypsäksi", jauhelihaan sipulia ja porkkanaraastetta, maustetaan chilijauheella, paprikajauheella, mustapippurilla ja puolikkaalla lihaliemikuutiolla. Munamaito. joskus juustoa päälle tai koko systeemiin sotketaan tomaattipyrettä.

Mahtaa olla puuroa teidän laatikko kun makaronit on jo valmiiks ylikypsiä. JAIKS.

Yhteistyössä