Makeanhimo. Epätoivoista. Turhaa nurinaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sagwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sagwa

Jäsen
31.05.2007
974
0
16
Saan serkultani aina joululahjaksi reilun kaupan luomusuklaata. Ajatus on hieno ja hän noudattaa periaatteitaan halutessaan antaa lahjan. Mutta kun tuo suklaan irvikuva maistuu aivan järkyttävän pahalle |O ! Tähän aikaan vuodesta sitä alkaa olla jo niin epätoivoinen suklaanhimossaan sunnuntai-iltana, että pitää kokeilla tuota tuotetta. Ja aina se vaan maistuu yhtä perhanan pahalle |O !

Ja tätä kirjoittaessa harmittaa (jos mahdollista) vielä enemmän: kaapissa on kaksi fazerin konvehtirasiaa!!! Ne on jemmattu "väärään" kaappiin, etten ahmisi niitä mutta nyt... Nyt ottaa kupoliin! Makeanhimo tuhrattu kamalan makuisella tökötillä kun kelvollistakin olisi ollut tarjolla...

Hyi hiisi... Ei varmaan serkkuskaan sitä pysty syömään. Kerran lapsuudessani saatiin venäläistä suklaata ja se oli kans ihan hirveetä. Meillä Tuplalla kasvaneilla lapsilla kävi silloin sääli venäläisiä lapsia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minä pääsin onneksi makeanhimosta yli. :whistle:

Mulla on käynyt aika lailla samoin, ainakin päivä menee tosi hyvin, ettei tee yhtään edes mieli, vaikka aikaisemmin mussutin solkenaan makeaa. Nykyään iltaisin tekee joskus mieli. Mutta ei paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
kromilla pääsee makeanhimosta erittäin hyvin.
eli heti huomenna apteekkiin tai terveyskauppaan hakeen kromitabletteja,

Mäkin olen käyttänyt noita laihdutusvalmisteita,joissa on kromia. Eli se lienee auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:

Kerro mullekin...

Ensi alkuun me ukon kanssa päätettiin pitää kerran viikossa karkkipäivä - herkkuja ei siis osteltu, kuin perjantaisin. Sitten, kun tätä linjaa repsahduksineen oltiin jatkettu jonkin aikaa, huomattiin, ettei enää muistettu perjantaiksikaan niitä herkkuja ostella. :)

Minä olen nyt laihtunut sellaiset 18 kiloa, mies pari kiloa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla on käynyt aika lailla samoin, ainakin päivä menee tosi hyvin, ettei tee yhtään edes mieli, vaikka aikaisemmin mussutin solkenaan makeaa. Nykyään iltaisin tekee joskus mieli. Mutta ei paljon.

Montako päivää kestää olla ilman? Mä just ja just pärjään yhden päivän ja sit toisena päivänä on pakko herkutella, kun ei kestä enää. Pitäis varmaan olla itsekuria enemmän ja tsempata hulluna vaikka viikko ettei syö makeaa.

Btw se Reilun kaupan suklaa on kyllä todella pahaa.

Kerro mullekin...

Ensi alkuun me ukon kanssa päätettiin pitää kerran viikossa karkkipäivä - herkkuja ei siis osteltu, kuin perjantaisin. Sitten, kun tätä linjaa repsahduksineen oltiin jatkettu jonkin aikaa, huomattiin, ettei enää muistettu perjantaiksikaan niitä herkkuja ostella. :)

Wautsi! Onneksi olkoon, hieno suoritus molemmilta. Täytyy varmaan käydä sitä kromia ostamassa ja kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Montako päivää kestää olla ilman? Mä just ja just pärjään yhden päivän ja sit toisena päivänä on pakko herkutella, kun ei kestä enää. Pitäis varmaan olla itsekuria enemmän ja tsempata hulluna vaikka viikko ettei syö makeaa.

Btw se Reilun kaupan suklaa on kyllä todella pahaa.

Kyllä siinä varmaan useampi päivä menee, että himo helpottaa, jos elimistö on tottunut jatkuvaan sokerin saantiin, mutta kun se menee ohi, niin se menee ohi sitten kokonaan. Kunhan syö muuten tasaisesti, ettei päästä verensokeria laskemaan ihan holtittomasti. Voisithan sä testata tuohon ylimenokauteen noita kromivalmisteita.

Kerro mullekin...

Wautsi! Onneksi olkoon, hieno suoritus molemmilta. Täytyy varmaan käydä sitä kromia ostamassa ja kokeilla.

Meillä ei ole ollut käytössä mitään valmisteita, mutta kaipa jotkut valmisteet ihan oikeastikin auttavat. :)

Yhteistyössä