Mäkin avaudun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ralliperuna

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
1 552
0
36
Terve!
Olen nebraska.Viimeisen puolen vuoden aikana on ruvennut v*tuttamaan aivan mielettömästi.Miksi?Antakaas kun kerron..Erinäiset asiat näiden 3½v avioliiton jälkeen,jotka mies on syystä tai toisesta jättänyt noteeraamatta tai on aatellut että koska hän ei halua jotain tehdä niin miksi tehdä?Eihän minuakaan ole pakotettu tulemaan hänen kanssaan paikkoihin joihin hän menee esimerkiksi koko viikonlopuksi tai illaksi..Tottakai olisin mieluummin hänen kanssaan kuin yksin tyttären kanssa kotona.Jos menen miehen mukaan,joudun hoitamaan tytölle hoitopaikan tai ottamaan hänetkin mukaan ja suorittamaan syöttämiset ja vaipanvaihdot YKSIN.

Tässä esimerkkejä:

-emme käyneet häämatkalla,edes kylpylässä,koska mieheni ei halunnut
-emme ostaneet rintamamiestaloa vaikka samalla hinnalla olisimme saaneet kuin meidän yksikerroksisen,sillä mieheni ei pidä kaksikerroksisista,koska niissä täytyy kiivetä rappuja yläkertaan
-käyn yksin rattailemassa tyttären kanssa koska mies ei näe ulkoilussa mitään hyötyä,pelkkää ympyrän kävelemistä (menen tosin mukavia maisemareittejä)
-mieheni ei suostu siivoamaan sillä hänen mielestään sille ei ole tarvetta.Lakanat hänen mielestään kuuluu vaihtaa 2 krt vuodessa
-hän ei halua leikata nurmikkoa,ei ole siis koskaan suostunut leikkaamaan,koska ei sitä kuitenkaan kukaan näe millainen nurmikko meillä on.Minä leikkaan nurmikon kesällä 2krt/kk.
-puut hän suostuu pilkkomaan pienissä erissä,mutta minä pinoan ne koska hän mieluummin katsoo tytärtämme sen aikaa
-kauppaan,kirjastoon,apteekkiin,kavereille tms lähtiessään ei ota tyttöä mukaan koska se hankaloittaa kulkemista.Jos minä lähden,hän "pakottaa" minut ottamaan tytön mukaan koska haluan lähteä
-jos käyn baarissa 1krt/6kk,hän ei haluaisi olla sen aikaa tytön kanssa koska olen niin usein omilla reissuillani,minun pitää pyytää tytölle yökyläpaikka ja selittää miksi vien hänet hoitoon
-jos tytön on nälkä ja hän itkee nälkäänsä,mies syö ensin ihan rauhassa itse ja sitten ½ tunnin päästä saattaa tehdä tytölle jotain purtavaa.Minä taas syön tytön kanssa samaan aikaan tai sitten syötän eka tytön ja sitten syön itse
-mieheni ei suostu kyläilemään sukulaisillaan tai minun sukulaisillani,jos hän tulee mukaan,olen hänelle jotain velkaa.Esimerkiksi sen että katson tyttöä sen aikaa kun hän on netissä 3h.
-minulla on paha migreeni ja kuukautiskivut,kärsin niistä jatkuvasti,menen tutkimuksiin endometrioosista.Kun olen näistä puhunut miehelle,toteaa vaan että aina sulla jotain on,eikä suostu yhtään sen enempää katsomaan tytön perään että voisin sairastaa rauhassa

Onko kellään mitään tämänsuuntaista ongelmaa ja miten se ongelma pitäis ratkaista? :|
Vai onko tämä äitinä ja vaimona olemisen arkea joka on auennut minulle vasta viime aikoina? :ashamed:

lapsen isä on tuollainen idiootti kanssa, siks mä tajusin jättää sen jo raskauden alussa. ihminen ei niin helposti muutu. ja jos on monta asiaa pielessä niin millä voimalla niitä lähtee edes selvitelemään kunnolla, mulla ei ainkaan riittänyt voimat, piti miettiä lasta. ja edelleen (nyt yli kaks vuotta eronneena) tajuan et tein todellakin oikeen ratkasun, on edelleen täys idiootti. ei oo käytös muuttunu mihinkään vaikka on meille kuun luvannu taivaalta.

No eihän tuo ole normaalia. Itse vaatisin muutosta ja jos sitä ei tapahdu niin lähtisin menemään. Rehellisyyden nimissä luulisin, etten olisi moiseen mieheen alunperin sekaantunutkaan, tai ainakaan katsellut niin kauaa että olisi yhteinen lapsi.

Varmaan et sinäkään ole täydellinen, mutta kyllä tuossa nyt on ihan perustavanlaatuista itsekkyyttä ja laiskuutta mieheltä, että ei se puolison virheillä selity.

Sulla on itsekäs mies. Meillä asiat ihan toisin. Mies oikein hyvin ymmärtää että minäkin tarvitsen omaa aikaa ja mielellään hoitaa sillä aikaa tenavaa. Olipa kyse harrastuksista, kauppa ym asioista tai vaikka baari illasta. Paljon vietetään ns perhe aikaa.
Koeta saada mies ymmärtämään ettet sinä mikään piika ole, vaan laps ja kotityöt yhteisiä ja molempien vastuulla.. Minä en ainakaan tuollaista kuvailemaasi miestä tarvitsisi, mieluummin yksin lapsen kanssa...

Samansuuntaista mullakin valitettavasti. Joskus harvoin mies kyllä yllättääkin positiivisesti. Toki lääkärikäynnit yms. lapsia hoitaa ihan vinkumatta ja joskus muutenkin jotain niitten kans touhuaa, mutta ihan liian vähän. :(

Siis edelleen rakastan miestäni mutta kun se on niin helevetin jääräpää,samoin kuin isänsä! |O
Oikean miehen kanssa tein lapsen,hän on hyvä isä,mutta ei pidä työntekona pesän sytyttämistä,siivoamista,pyykkäämistä,tiskaamista,ruoanlaittoa.Omia hommiaan pitää. :ashamed:
Annoin varotuksen tossa 1kk sitten,asiat muuttui 2 päiväksi,mutta nyt taas.. :kieh:
Tiedän,olen välillä hankala kun nalkutan tekemättömistä töistä tai siitä ettei mies vaihda kakkavaippaa mutta kun hän ei näe itsessään mitään syytä.Sanoo vaan että syy minussa,miksi en itse muutu? :headwall:
Pitäisi kuulemma ottaa rennommin,antaa tytön huutaa jos sitä huudatuttaa,olla siivoamatta ja olla käymättä lenkillä.Se ei siis ymmärrä pointtia ollenkaan! :ashamed:
Ollaan nuoria,joo,ollaan varmasti lapsellisia mutta en jaksa tätä kaltoinkohtelua.Itseasiassa juuri tästä syystä mieheni äiti jätti mieheni isän. :/
Baarissa olin viime kuulla ja tapasin ihanan miehen,en tietystikään tehnyt mitään,juttelimme vaan,kerroin olevani naimisissa 1v tytön äiti.Mutta mieleeni tuli että oih kun oma mies juttelisi noin kivasti ja olisi symppis,kiinnostunut minusta ja tulisi kanssani paikkoihin.SITTEN tulin baarista kotiin ja kotona odotti mies kiukkusena kun tulin niin myöhään ja laitoin rahaa juomiin ja haisen kamalalle yms yms yms.
Sitten porasin loppuyön. :headwall:

Kaikenlaisten ääliöiden kanssa sitä joutuu elämänsä jakamaan.

Voisitko ajatella jotain väliaikaista asumiseroa, ja jos miehesi siitä viisastuneena olisi valmis jaksamaan fiksusti ja sitoutuneesti yhteiselämää, palaisit lapsen kanssa kotio?

Sillä tuossahan ei ole järjen hiventäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Tuo mies kuulostaa aika ääliöltä. Ootteko puhuneet asioista?`Vai tajuaako hän edes tekevänsä nuo asiat päin honkia?

Ollaan puhuttu.Mies ei ymmärrä,hänen mielestään meillä menee hyvin.Sanoin jopa että onko huomannut että on jäänyt petipuuhatkin vähille.Sen hän oli huomannut,muuta ei.Minä kuulemma odotan täydellistä suhdetta,elän fantasiamaailmassa.Joo.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja nebraska:
Siis edelleen rakastan miestäni mutta kun se on niin helevetin jääräpää,samoin kuin isänsä! |O
Oikean miehen kanssa tein lapsen,hän on hyvä isä,mutta ei pidä työntekona pesän sytyttämistä,siivoamista,pyykkäämistä,tiskaamista,ruoanlaittoa.Omia hommiaan pitää. :ashamed:
Annoin varotuksen tossa 1kk sitten,asiat muuttui 2 päiväksi,mutta nyt taas.. :kieh:
Tiedän,olen välillä hankala kun nalkutan tekemättömistä töistä tai siitä ettei mies vaihda kakkavaippaa mutta kun hän ei näe itsessään mitään syytä.Sanoo vaan että syy minussa,miksi en itse muutu? :headwall:
Pitäisi kuulemma ottaa rennommin,antaa tytön huutaa jos sitä huudatuttaa,olla siivoamatta ja olla käymättä lenkillä.Se ei siis ymmärrä pointtia ollenkaan! :ashamed:
Ollaan nuoria,joo,ollaan varmasti lapsellisia mutta en jaksa tätä kaltoinkohtelua.Itseasiassa juuri tästä syystä mieheni äiti jätti mieheni isän. :/
Baarissa olin viime kuulla ja tapasin ihanan miehen,en tietystikään tehnyt mitään,juttelimme vaan,kerroin olevani naimisissa 1v tytön äiti.Mutta mieleeni tuli että oih kun oma mies juttelisi noin kivasti ja olisi symppis,kiinnostunut minusta ja tulisi kanssani paikkoihin.SITTEN tulin baarista kotiin ja kotona odotti mies kiukkusena kun tulin niin myöhään ja laitoin rahaa juomiin ja haisen kamalalle yms yms yms.

time outin paikka?

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Tuo mies kuulostaa aika ääliöltä. Ootteko puhuneet asioista?`Vai tajuaako hän edes tekevänsä nuo asiat päin honkia?

Ollaan puhuttu.Mies ei ymmärrä,hänen mielestään meillä menee hyvin.Sanoin jopa että onko huomannut että on jäänyt petipuuhatkin vähille.Sen hän oli huomannut,muuta ei.Minä kuulemma odotan täydellistä suhdetta,elän fantasiamaailmassa.Joo.. :'(

mä tuollaiselle ääliö miehelle mitään antaisikaan. Älä anna sinäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

time outin paikka?

Mä koitin sanoo miehelle että jos pidetään pikku breikki.otetaan joku 2 viikkoo sillai että asutaan yhdessä mutta muuten ollaan ns kun halutaan.Ei panna ketään muuta tai mitään mutta tutustutaan uusiin ihmisiin ja sit katotaan halutaanko jatkaa ja koitetaanko vielä kerran selvittää ongelmat.Ehkä myös mentäisiin perheterapiaan.Hänen vastaus:ehdoton EI

kuinkas nuori olet ?
mietin vain.
baarissa monet miehet toki on "Ihania" ja "Ymmärtää", mutta mielessä heillä on kyllä useimmiten jokin ihan muu kuin ihana ja pitkä seurustelusuhde uuden naisbaarituttavuuden kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Voisitko ajatella jotain väliaikaista asumiseroa, ja jos miehesi siitä viisastuneena olisi valmis jaksamaan fiksusti ja sitoutuneesti yhteiselämää, palaisit lapsen kanssa kotio?

Ehdottanut olen tuotakin.Hän kai häpeäisi sukulaisillensa sitä niin paljon että se olis sit joko ero tai oltaisiin yhdessä.tuota väliratkaisua ei kuulemma sulata.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Ehdottanut olen tuotakin.Hän kai häpeäisi sukulaisillensa sitä niin paljon että se olis sit joko ero tai oltaisiin yhdessä.tuota väliratkaisua ei kuulemma sulata.

Se on sitten kertalaakista jätettävä tuollainen luuseri joka sukuaan pelkää ja
arastaa ja arvostaa enemmän kuin parisuhdettaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

kuinkas nuori olet ?
mietin vain.
baarissa monet miehet toki on "Ihania" ja "Ymmärtää", mutta mielessä heillä on kyllä useimmiten jokin ihan muu kuin ihana ja pitkä seurustelusuhde uuden naisbaarituttavuuden kanssa...
Juu tiedän,p**luhiiriähän siellä suurin osa valitettavasti on.
|O
Välillä tuntuu että sekään ei tekisi pahaa jos tuommoisen mukaan lähtis,tyhjentäs pään.Sit taas muistaa et ai niin,rakastan miestäni.Toisinaan se on vaan niin m.ulkku.
22 tulee juuri täyteen,tiedän,nuori olen.

Mä koitin sanoo miehelle että jos pidetään pikku breikki.otetaan joku 2 viikkoo sillai että asutaan yhdessä mutta muuten ollaan ns kun halutaan.Ei panna ketään muuta tai mitään mutta tutustutaan uusiin ihmisiin ja sit katotaan halutaanko jatkaa ja koitetaanko vielä kerran selvittää ongelmat.Ehkä myös mentäisiin perheterapiaan.Hänen vastaus:ehdoton EI

melko lyhyt aika tuollainen kaksi viikkoa ja ehkä olisi parempi ihan asuakin erossa. Tietääkö miehesi mitä oikeasti haluaa ja mitä isän ja aviomiehe rooliin ja vastuisiin kuuluu?

Yhteistyössä