Mäkin avaudun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ralliperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nebraska:
Mä koitin sanoo miehelle että jos pidetään pikku breikki.otetaan joku 2 viikkoo sillai että asutaan yhdessä mutta muuten ollaan ns kun halutaan.Ei panna ketään muuta tai mitään mutta tutustutaan uusiin ihmisiin ja sit katotaan halutaanko jatkaa ja koitetaanko vielä kerran selvittää ongelmat.Ehkä myös mentäisiin perheterapiaan.Hänen vastaus:ehdoton EI

melko lyhyt aika tuollainen kaksi viikkoa ja ehkä olisi parempi ihan asuakin erossa. Tietääkö miehesi mitä oikeasti haluaa ja mitä isän ja aviomiehe rooliin ja vastuisiin kuuluu?

Tietää että haluaa minut ja lapsen,ei,ei tiedä mitä isän ja aviomiehen rooliin kuuluu.Selvästikään.

MIEHENI NÄKÖKULMASTA:

Mitä lapsensa kanssa kuuluu tehdä?
-leikkiä (ei syöttää,vaihtaa vaippaa,kylvettää,lenkkeillä,käydä paikoissa..)

Mitä vaimona kanssa kuuluu tehdä?
-p.anna
-halailla ainakin kerran viikossa,mutta ei viettää yhdessä aikaa kuten lenkkeillä,katsoa leffaa,tehdä ruokaa yhdessä,auttaa kotihommissa..

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi kysymys:
Onko miehesi ainut lapsi?

ei,niitä on 5 lisää. :o [/quote

Muuta lapsen kanssa omillesi jonkin aikaa, ja jos hän ei sillä aikaa ymmärrä mikä on homman nimi niin eroa. Ennen kuin sinulla on viisi lasta kanssaan ja jatkat tuollaisten geenien eteenpäinviemisen.

Vai meinaatko jaksaa rakastaa kunnes kuolema teidät erottaa, vaikka hän ei muutu?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nebraska: Miehesi EI OLE hyvä isä, jos esim. itkettää lasta nälkäisenä 1/2h ennenkö antaa sille ruokaa tai ei halua olla lapsen kanssa kuin pakon edessä!

Haluaa olla lapsensa kanssa,sen kyllä myönnän.MUTTA hänellä tuntuu olevan se mielipide että se on lapsen lellimistä jos syöttää sen heti kun se huutaa nälkää tai ottaa heti syliin jos se itkee väsymystä.Sen ymmärtäisin jos antas muksun parkua jos muksu itkee vaan sulasta känkkäränkästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi kysymys:
Onko miehesi ainut lapsi?

ei,niitä on 5 lisää. :o [/quote

Muuta lapsen kanssa omillesi jonkin aikaa, ja jos hän ei sillä aikaa ymmärrä mikä on homman nimi niin eroa. Ennen kuin sinulla on viisi lasta kanssaan ja jatkat tuollaisten geenien eteenpäinviemisen.

Vai meinaatko jaksaa rakastaa kunnes kuolema teidät erottaa, vaikka hän ei muutu?

Meinaan ainakin vielä yrittää JOS hän nyt helevetti ymmärtää missä ongelma.Rakkaushan on suurin syy miksi olemme naimisissa mutta ei se ainut syy saa olla! |O
Oliskohan sille tullut nyt se ns menokausi kun täytys mennä,p.anna ja rellestää niin paljon kun sielu sietää? :o
Kun nuori hänkin vielä on..Mutta ei oo kyllä myöntäny että mitään menokautta olis päällä vaikka kysyin

Tietää että haluaa minut ja lapsen,ei,ei tiedä mitä isän ja aviomiehen rooliin kuuluu.Selvästikään.

MIEHENI NÄKÖKULMASTA:

-p.anna
-halailla ainakin kerran viikossa,mutta ei viettää yhdessä aikaa kuten lenkkeillä,katsoa leffaa,tehdä ruokaa yhdessä,auttaa kotihommissa..

tämä on nyt myöhäistä, mutta keskustelittoko miten paljon siitä mitä lapsen saaminen tarkoittaa ennenkuin lapsen saitte?

Pystyttekö näistä asioista nytkään puhumaan riitelemättä?

Voisitko yrittää miehellesi esittää asian lapsen näkökulmasta...lapsi tarvitsee muutakin kuin leikkimistä myös isältään. Miettisitte mitä lapsi isältään tarvitsee...

tai olisiko mahdollista hakea ulkopuolista apua? Melko huolestuttavalta kuulostaa tuo, että juttelet baarissa vieraalle miehelle asioista ja saat häneltä sellaista mitä et omalta mieheltäsi saa...ensimmäinen askel kohti pettämistä.

Nebraska: Miehesi EI OLE hyvä isä, jos esim. itkettää lasta nälkäisenä 1/2h ennenkö antaa sille ruokaa tai ei halua olla lapsen kanssa kuin pakon edessä!

Haluaa olla lapsensa kanssa,sen kyllä myönnän.MUTTA hänellä tuntuu olevan se mielipide että se on lapsen lellimistä jos syöttää sen heti kun se huutaa nälkää tai ottaa heti syliin jos se itkee väsymystä.Sen ymmärtäisin jos antas muksun parkua jos muksu itkee vaan sulasta känkkäränkästä.

eli sä suurentelit asioita avausviestissäsi, niinkö ? kun siitä saa kyllä sen mielikuvan, että mies ei halua olla lapsensa kanssa kaksistaan, ei haluu käydä hänen kanssaan missään, ja haluaa "hoitamisesta" jonkin palkkionkin aina..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

MIEHENI NÄKÖKULMASTA:

-p.anna

tämä on nyt myöhäistä, mutta keskustelittoko miten paljon siitä mitä lapsen saaminen tarkoittaa ennenkuin lapsen saitte?

Pystyttekö näistä asioista nytkään puhumaan riitelemättä?

Voisitko yrittää miehellesi esittää asian lapsen näkökulmasta...lapsi tarvitsee muutakin kuin leikkimistä myös isältään. Miettisitte mitä lapsi isältään tarvitsee...

tai olisiko mahdollista hakea ulkopuolista apua? Melko huolestuttavalta kuulostaa tuo, että juttelet baarissa vieraalle miehelle asioista ja saat häneltä sellaista mitä et omalta mieheltäsi saa...ensimmäinen askel kohti pettämistä.

Ensimmäinen askel kohti pettämistä..tämän myönnän,ja se ahdistaa.En sänkykumppania koskaan etsisi mutta sitä joka kuuntelee,ymmärtää,auttaa ja neuvoo. :(

Juteltiin ennen raskautta jo ja mies sanoi että kyllä lapsen kanssa pärjätään ja kun hän auttaa niin paljon kun pystyy ja tukee.No,niinhän se tekikin se 3 viikkoa mitä isyysloma oli.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

eli sä suurentelit asioita avausviestissäsi, niinkö ? kun siitä saa kyllä sen mielikuvan, että mies ei halua olla lapsensa kanssa kaksistaan, ei haluu käydä hänen kanssaan missään, ja haluaa "hoitamisesta" jonkin palkkionkin aina..

Haluu siis olla mutta ei tykkää tehdä mitään "ei niin kivoja juttuja" kuten vaipanvaihto kun taas mä tykkään vaihtaa vaippaa koska tytölle tulee mukavampi olo sen jälkeen.

:)

Hän rakastaa kyllä tytärtään.

Äh,nyt meen kattoon diiliä sohvalle.Tyttö lähti nyt miehen mukana miehen reissuun kun mies sano että hän ottaa sen helvetti sitten mukaan jos sä rupeet taas vanhoja kaivelemaan,ei halunnu jättää tyttöö kotiin jos vaikka raivoon sillekin.Koskaan en tytölle ole raivonnut.. :/ :/

Poikkeen täällä taas jos ehdin.

Rakkaus on tekoja, ei sanoja. Kuulostaa siltä, että miehesi ei ole vielä kasvanut aikuiseksi ja isän rooliin.

Jos puhe ei auta, olen myös sitä mieltä, että teille (varsinkin miehelle) väliaikainen ero tekisi hyvää. Molemmat saisivat rauhassa miettiä mitä elämältään tahtovat ja mitä sen eteen on valmis tekemään. 2 viikkoa ei riitä mihinkään, puhutaan kuukausista, puolesta vuodesta ja ehkä pitemmästäkin ajasta. Sanoit että miehesi tyrmää ajatuksen. Minä olen sitä mieltä, että sinä voit sen silti tehdä, jos asioita ei muuten pystytä muuttamaan.

mä en hukkais aikaa enää päivääkään tuommoseen. :o
mutta ethän sinä sitä vielä tajua kun muka oot niin rakastunut. toivon ja uskon vielä jonakin päivänä huomaat ettei tuo mies ole rakkautesi arvoinen.
paljon voimia ja kestämistä arjessa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä en hukkais aikaa enää päivääkään tuommoseen. :o
mutta ethän sinä sitä vielä tajua kun muka oot niin rakastunut. toivon ja uskon vielä jonakin päivänä huomaat ettei tuo mies ole rakkautesi arvoinen.
paljon voimia ja kestämistä arjessa :hug:

Kiitti. :)
Kyl mä nyt koitan viä yrittää jankuttaa että asioiden pitää muuttua ja sit katon mitä tehdään,erotaanko vai mitä.Vaikeeta se tulee olemaan kun molemmat rakastetaan kuitenkin toisiamme.

Osaako se mies nyt pitää huolen siitä lapsesta, jos ei ikinä hoida (vaihda vaippaa tai syötä )

Ja tuo, että mies itse syö ensin ja sitten vasta nälkäinen lapsi saa ruokansa..eikö se osaa samaan aikaan syöttää välillä itteään ja välillä lasta? Tai ensin lapsen, jos ei osaa yhtä aikaa.

Jos oma mies olis tommoinen, niin sanoisin sille, että se pieni on kans ihminen, ja vielä paljon tärkeämpi kun kumpikaan meistä vanhemmista. Niin avuton ja vanhemmista riippuvainen.

Kuulostaapa pahasti eksältäni. Otan osaa.

Apua oli ihan turha pyytää, sitä ei saanut kuin narinan kanssa jos silloinkaan. Eron tullessa (kylläkin miehen syy) yritti vähän, rupesi enemmän isäksi. Lupasin harkita jäämistä-> paluu entiseen alle kuukaudessa!!

Ei tuosta mitään tule.... sun lapsesi isä on kasvatettu kieroon. Näin kävi meilläkin, Ja sama jatkumo : pojastaan kasvattaa samanlaista, enkä pysty tekemään asialle mitään, asennevammainen mies mulla. Meillä mies osallistuu ja tekee, mutta kohtelee vaimoa kuin paskaläjää.

Ja sanoisin näin, ellei mies suostu pariterapiaan, ei hän ole oikeasti sitoutunut sinuun ja lapseen.

Sulla on rankka elämä edessä jos päätätte jatkaa yhdessä; joko koulutat puolisostasi MIEHEN (nyt sulla on vain pikku poika siellä pelleilemässä ja kotia leikkimässä) tai annat sen pysyä pikku poikana ja kärsit ja kärsit kärsit. Koko elämäsi tuollaisen kanssa, huh sanon minä....

Kotityöt jaetaan, piste. Ja ihan sama mitä se isipappa teki tai jätti tekemättä, te olette nyt perhe ja teillä täytyy olla omat, yhdessä sovitut pelisäännöt. Muuten ei tule homma onnistumaan. Faktum.

Rakkaus ON sokea.

sano miehellesi että sinä kaipaat niitä yhteisä kävelyhetkiä ja juttelutuokioita. se että näkee miehen arjessa välittävän, jakavan kotihommia ja osoittavan arvostusta saa naisen syttymään. Ei sellasen miehen kanssa joka osottaa huomiota vain silloin kun haluaa vaimon sänkyyn kukaan halua rakastella ku pakon edessä. Minä sanoin miehelleni.=)

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
sano miehellesi että sinä kaipaat niitä yhteisä kävelyhetkiä ja juttelutuokioita. se että näkee miehen arjessa välittävän, jakavan kotihommia ja osoittavan arvostusta saa naisen syttymään. Ei sellasen miehen kanssa joka osottaa huomiota vain silloin kun haluaa vaimon sänkyyn kukaan halua rakastella ku pakon edessä. Minä sanoin miehelleni.=)

Oon sanonu ton tuhansia kertoja.Ei auta.Äsken keskusteltiin vähän ennen kun pistin likan nukkumaan..Molemmat kerto omat ongelmansa ja pikkuhiljaa niitä toivon mukaan ruvetaan ratkomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juups:

Oon sanonu ton tuhansia kertoja.Ei auta.Äsken keskusteltiin vähän ennen kun pistin likan nukkumaan..Molemmat kerto omat ongelmansa ja pikkuhiljaa niitä toivon mukaan ruvetaan ratkomaan.

mites tää tilanne etenee?

Yhteistyössä