Mäkin kysyn pyöräilystä ja jarruttamisen opettamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Toi mun poika on tommonen vauhkopää. Ikää 2,5v ja polkee pyörällään jo tosi lujaa ja todella jyrkät ylämäetkin. Apupyörät on nostettu ylös ja näyttäisi siltä, että saattaisi äkkiseltään jo oppia ilman niitäkin. MUTTA...

Poika ei jarruta! Pihalla ajaa täysillä päin seiniä ja nauraa vaan... Alamäissä pakotan aina pois koko pyörän päältä, kun eihän siitä mitään tulisi... Millä ihmeellä mä saan ton oppimaan jarruttamisen? :(

Alkuperäinen kirjoittaja pörrö:
Minä muistan että kun en osannut jarruttaa jarruttajana toimi autotallin seinä.Taitoa kun tulee niin jarrutuskin alkaa sujumaan.

Juu autotallin seinää päin se meilläkin ajaa :D Ja aina täysillä :D

No kaipa se siitä joskus oppii :)

juu kuule meil vilpertti 3 vee ja ihan sama ongelma meillä...ei meinaa millään oppia jalkajarrua(hassua opetellessa ajamaan viimekesänä painoi jarrua koko ajan ja nyt kun osaa ajaa apupyörillä ei osaa jarruttaa) ruuvattiin sille jopa käsijarrukin,sitä nyt osaa vähän käyttää mut eihän se oo niin hyvä kuin se jalkajarrutus polkimilla.ollaan yritetty pihassa opetella ja kävelytiellä ja alamäessä...ei vaan oo vielä oppinna.no ehkä se oppii sen ihan itekseen....

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
juu kuule meil vilpertti 3 vee ja ihan sama ongelma meillä...ei meinaa millään oppia jalkajarrua(hassua opetellessa ajamaan viimekesänä painoi jarrua koko ajan ja nyt kun osaa ajaa apupyörillä ei osaa jarruttaa) ruuvattiin sille jopa käsijarrukin,sitä nyt osaa vähän käyttää mut eihän se oo niin hyvä kuin se jalkajarrutus polkimilla.ollaan yritetty pihassa opetella ja kävelytiellä ja alamäessä...ei vaan oo vielä oppinna.no ehkä se oppii sen ihan itekseen....

On vaan tosi ikävä juttu. Meilläkin menis kiva ja turvallinen pyörätie leikkikentälle, mutta lähes koko matka on sinnepäin alamäkeä... :(

Yhteistyössä