maksaisitko 5e/pvässä siitä, että lapsesi haetaan kotoa pk:n/kouluun ja tuodaan sovitusti kotiovelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:
Olen perustamassa yritystä, ihan siis leikkimielellä ja kartoitan sitä, että olisiko kiinnostusta tällaiselle palvelulle?

Onko 5e päivässä liikaa siitä, että luotettava, vakuutettu henkilö hakee taksinomaisesti lapsesi kotiovelta ja vie päiväkotiin? Sinulle säästyisi aikaa aamutoimiin. Sinun työmatkasi lyhenisi, samoin iltapäivällä. Säästyneen ajan voisit käyttää iltapäivällä vaikkapa ruuan esivalmisteluun jolloin ruoka on lähes valmis kun lapsesi tuodaan kotiin tarhasta.

Miltä kuulostaa?

Jos näillä ehdoilla ei ole hyvä, niin kuulisin mielelläni parannusehdotuksia ja uusia hintaehdotuksia.

koululaiselle ottaisin kyseisen palvelun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut käytössä pitäisi sitten olla joku bussi et homma kannattaisi vai? Kannattaa laskeskella tarkkaan ennen kuin aloittaa. Minä en maksaisi.

No minä en lastani laittaisi kiertämään ympäri kylää, että en laittaisi kyytiin ellei kyyti olisi suht suora. Täällä eskarilaiset haetaan pikkutakseilla ja meno on melko suoraa määränpäähän.

Mä olisin iloinen sellaisesta palvelusta, joka veisi lapseni eka/tokaluokalla aamuisin kouluun kävellen. Meillä on suhteellisen lyhyt koulumatka, mutta aikuinen seura ei olisi pahitteeksi.

En olisi ensinäkään kiinnostunut. Päiväkoti-ikäiselle pitää olla vanhempi viemässä ja hakemassa (meillä ei päiväkoti edes suostuisi muuhun jatkuvasti) koska jo ihan lapsen itsensäkin vuoksi ja siksi että hoitajat haluavat ja minä haluan keskustella päivän kulusta. Koululainen taas saisi mieluusti kävellä ja jos matka on liian pitkä tai vaarallinen, niin silloinhan kunta maksaa. Koen siis palvelun täysin turhaksi. Lisäksi tuo hinta on kyllä aika kova. 5 euroa päivässä viitenä päivänä viikossa tekee 105 euroa kuussa. Tuohon hintaan kyllä koukkaa päiväkodin kautta itsekin.

En usko että maksaisin. Koulukyytiä tosin mietin että maksaisinko mutta sittenhän lapsi ei opi kulkemaan itsenäisesti.. Päiväkotikyyti ei kuulosta hyvältä, jos kuvittelen että joku "tuttu" vie 3v poikaani päiväkotiin ja takaisin. Itse haluan kuulla miten on päivä mennyt ja kokea sen lapsen riemun kun haen poikaa päiväkodista :).

mut käytössä pitäisi sitten olla joku bussi et homma kannattaisi vai? Kannattaa laskeskella tarkkaan ennen kuin aloittaa. Minä en maksaisi.

No minä en lastani laittaisi kiertämään ympäri kylää, että en laittaisi kyytiin ellei kyyti olisi suht suora. Täällä eskarilaiset haetaan pikkutakseilla ja meno on melko suoraa määränpäähän.

Tämä varmasti ois kimurantein asia koko palvelussa.. eli siksi olen rajannut tuon alueen 5km säteelle, jolloin lapset menisivät suurin piirtein samoihin pk:n ja kouluihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä varmasti ois kimurantein asia koko palvelussa.. eli siksi olen rajannut tuon alueen 5km säteelle, jolloin lapset menisivät suurin piirtein samoihin pk:n ja kouluihin.

Liikaa kiertoa mulle ainakin olisi jo siinä että lapsi sitten sattuisi olemaan se viimeinen joka tuotaisiin kotiin eli monta turhaa kilometria istuisi jossain taksissa. Tosiaan pikkutaksiin mahtuu korkeintaan 4 kyytiin joten kierros nyt ei aivan mahdoton ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Eikös Eskaan saa lapsonen mennäkkään yksin, jos osaa&haluaa???? :o..meillä matkaa n. 500m..

Tottakai saa mennä, täällä ainakin ja ellei ole sellasta tietä että uskaltaa mennä niin sitten on kunnan järjestämä kuljetus.

En, sillä maksan nyt 75?/lapsi/lukuvuosi ja se on riittävä summa. Eskarilaisen, eka- ja tokaluokkalaisen kunta kuljettaa ilmaiseksi, kolmos- ja nelosluokkalaisille otimme omaehtoiset kuljetukset em. hintaan. Ja ennen kuin kukaan ehtii ihmettelemään miksi, niin ihan siksi, että koulumatka on mielestämme aivan liian vaarallinen ala-asteikäisten kuljettavaksi yksin, lyhyehkö kylläkin 4½kilsaa, mutta käytössä kävelijöillä ja pyöräilijöillä on pelkkä tienpiennar, monta kuorma-autoa ja rekkaa kulkee päivittäin, ei yhtäkään katuvaloa ja hiton monta risteystä...

Eikös Eskaan saa lapsonen mennäkkään yksin, jos osaa&haluaa???? :o..meillä matkaa n. 500m..

Tottakai saa mennä, täällä ainakin ja ellei ole sellasta tietä että uskaltaa mennä niin sitten on kunnan järjestämä kuljetus.

Ei täällä kyllä saa, kuin erikoissopimuksesta. Olin eskariryhmäss töissä ja vain yksi lapsista sai luvan kulkea kävelleen yksin kotiin, kun asui alle 500 metrin päässä ja äiti olli kotona vauvan kanssa. Ja tämäkin toimi sillä ehdolla, että lapsi ei kulje yksin joka päivä, vaan vähintään kerran viikossa äiti tuli hakemaan jotta vanhemman kanssa saatiin vaihdettua kuulumiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Esikouluvuonna voisin maksaa vaikka enemmänkin. Hirvittää jo, miten siitä selviää. :(

Asutaan 500 metrin päässä esikoulusta, mutta olen pph, ja kun esikoulupäivä loppuu, hoitolapset ovat nukkumassa päiväunia. En minä voi silloin lasta olla hakemassa. Ja jos systeemi on sama ensi vuonna kuin tänä vuonnakin, päivät alkavat jo kello 8. Miten ihmeessä saan lapsen siihen aikaan saateltua esikouluun? Kesken aamupala-ajan? Ennen alkoi yhdeksältä ja siihen ehtisimme aivan hyvin puistomatkalla.

Kaiken lisäksi lapsi osaisi tuon matkan kulkea ihan yksinkin jo nyt, mutta esikouluun ei saa mennä itse. Räyh ja mur!

Huoh, mie jo ajattelin =) ..meillä poikanen kyllä viedään eskaan ensi syksynä eka viikot, mutta matka niin lyhyt&turvallinen suoraan päikkärin portille( jalankulkutietä, ei tien ylityksiä ), että alun saattojen jälkeen hän varmaan alkaapi(jos haluaa) kulkemaan matkan yksin-ainakin sen menomatkan =)

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Esikouluvuonna voisin maksaa vaikka enemmänkin. Hirvittää jo, miten siitä selviää. :(

Asutaan 500 metrin päässä esikoulusta, mutta olen pph, ja kun esikoulupäivä loppuu, hoitolapset ovat nukkumassa päiväunia. En minä voi silloin lasta olla hakemassa. Ja jos systeemi on sama ensi vuonna kuin tänä vuonnakin, päivät alkavat jo kello 8. Miten ihmeessä saan lapsen siihen aikaan saateltua esikouluun? Kesken aamupala-ajan? Ennen alkoi yhdeksältä ja siihen ehtisimme aivan hyvin puistomatkalla.

Kaiken lisäksi lapsi osaisi tuon matkan kulkea ihan yksinkin jo nyt, mutta esikouluun ei saa mennä itse. Räyh ja mur!

Ei aavistustakaan. Tuo on edessä vasta ensi vuonna. Odotan ja toivon, että taivaasta tipahtaisi jokin ratkaisu suoraan eteeni. Jos vaikka naapuriin muuttaisi joku kotiäiti, jonka lapsi olisi samassa ryhmässä...

Kyllä eskarilainen saa kulkea yksin jos on pelkästään esiopetuksessa.Silloin kuuluu koulutoimen alaisuuteen.Mutta jos on myös hoidossa tuon esiopetus ajan ulkopuolella niin silloin pitää olla hakija.

Ja kyllä minä voisin joinakin aamuina maksaa siitä että eskarilainen pääsee kyydillä.En aina jaksa iloisin mielin kävellä kolmen lapsen kanssa 2km matkaa.Ekaluokkalainen kävelee kyllä itse,mutta tässä tulee nyt 2 vuotta tahkottua tuota koulun ja kodin väliä...ei aina jaksais.

vivi..juuri tuo saattaapi olla meidän tilanne-jos hyvin käy, ensi syksynä: vaavi ja eskarilainen..vaan ei vielä tiedä..:) ..silläpä ajattelinkin näin edeltä, että jos poitsu haluaa&kykenee kulkemaan aamuisin päiväkotiin( eskaan ) kun matka noin lyhykäinen. Haku onnistuu mainiosti sitten iltapäivisin kyllä-äippä hakee =)

Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
En olisi ensinäkään kiinnostunut. Päiväkoti-ikäiselle pitää olla vanhempi viemässä ja hakemassa (meillä ei päiväkoti edes suostuisi muuhun jatkuvasti) koska jo ihan lapsen itsensäkin vuoksi ja siksi että hoitajat haluavat ja minä haluan keskustella päivän kulusta. Koululainen taas saisi mieluusti kävellä ja jos matka on liian pitkä tai vaarallinen, niin silloinhan kunta maksaa. Koen siis palvelun täysin turhaksi. Lisäksi tuo hinta on kyllä aika kova. 5 euroa päivässä viitenä päivänä viikossa tekee 105 euroa kuussa. Tuohon hintaan kyllä koukkaa päiväkodin kautta itsekin.

Tuota, ainakin minun tuloillani 105 euroa päivässä ei ole liian iso summa, ekaluokkalaiseni koululle on matka, joka on pituudeltaan alle koulukyytimatkan, mutta omasta mielestäni turvaton käveltäväksi, koulukyytiä ei siis saa, joten lapsi pitää aamuisin viedä, ja iltapäiväkerhosta hakea. Lisäksi vien aamuisin kutosluokkalaisen, jottei tämän tarvitse nousta mahdottoman aikaisin, ja päiväkoti-ikäisen. Vaikka matkat ovat muutaman kilometrin säteellä kodista ja työpaikastani, joka aamuiseen rundiini menee tunti. Mieluusti maksaisen sen vitosen päivässä ekaluokkalaisesta, jonkun summan esikoisen aamukuljetuksesta, ja veisin tuon päiväkoti-ikäisen itse.

Minä säästäisin ainakin puoli tuntia päivässä, ja se lyhentäisi työpäivän pituutta iltapäivästä. Ja helpottaisi varsinkin silloin, jos tämän konsultin pitäisikin suunnata oman toimiston sijaan asiakaskäynnille.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Ei aavistustakaan. Tuo on edessä vasta ensi vuonna. Odotan ja toivon, että taivaasta tipahtaisi jokin ratkaisu suoraan eteeni. Jos vaikka naapuriin muuttaisi joku kotiäiti, jonka lapsi olisi samassa ryhmässä...

Tsemppiä sulle, on tää perheellisen elämä toisinaan äärimmäisen kinkkistä.

Eikös Eskaan saa lapsonen mennäkkään yksin, jos osaa&haluaa???? :o..meillä matkaa n. 500-600m..

Ei saa mennä täällä on koko kunnan kattava ohjeistus että eskari pitää viedä ja hakea 18v täyttäneen aikusien toimesta. Me asumme n. 100 metrin päässä mäki vaan alas ja lapsi on eskarissa ja silti pitää viedä ja hakea, ei tien ylityksiä eikä mitään :/ aika tyhmää juu.

Yhteistyössä