Maksaisitko lapsesi matkan ulkomaille töihin ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpäniin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinpäniin

Vieras
Jos sinun vanhempasi kustansivat sinut esim. kielikurssille, vaihto-oppilaaksi tai töihin ulkomaille, tekisitkö saman omille lapsillesi?

Kysyn tätä vaikka saatankin kuulostaa katkeralta :( Oma äitini pääsi ulkomaille vanhempiensa kustantamana kolme kertaa. Kun itse olin lukiossa ja sen jälkeen ammattikorkeassa, ei opiskelupaikkakunnallani riittänyt töitä kaikille ja jouduin kituuttamaan pienillä tuilla koko opiskeluajan. Ja koko tämän ajan äitini hoki, miksen lähtisi ulkomaille, miksen tekisi sitä ja tätä ja tota. Sanoin, ettei ole varaa. Äitini hymähti vain ja vaihtoi puheenaihetta. Kerran kysyin, miksei hän kustantaisi minua jonnekin niin kuin hänenkin vanhempansa tekivät. Ei onnistunut, minun piti tulla toimeen omillani ja haaveilla vain.

Tämä tuli mieleeni tänään, kun äitini alkoi viikonloppuna puhua, että miksen minä lähtenyt maailmalle silloin kun oli mahdollisuus. !!! Nyt minulla on lapsia ja tilaisuus on mennyt ajat sitten. Reilua muistuttaa siitä haaveesta mikä ei toteutunut nyt kun sitä ei enää edes voi toteuttaa...

Kyllä jos minulla vain siihen on varaa, totta kai! Itse olin työharjoittelussa ulkomailla opiskeluaikana (täysi-ikäisenä) ja mun vanhemmat kyllä tuki mun vuotta tosi paljon taloudellisesti! B)

Toivottavasti meillä on varaa siihen kun lapset ovat vähän isompia. Olen itse päässyt vanhempieni kustantamana kielikursseille yms., ja toivon voivani tarjota saman omille lapsillenikin.

Kyllä maksaisin, pienellä vastikkeella tosin :)
Nyt esikoinen on 8v ja joutui jo viime vuonna tekemään samoin tänä vuonna hieman töitä sen eteen, että pääsi haluamalleen ratsastusleirille + todistuksen pitää olla kunnossa.
Vaikka mahdollisuuksia olisikin tukea, niin yritän kuitenkin opettaa sen, että jonkun asian saamiseksi on tehtävä töitä.

Jos varaa olisi, niin totta kai. Itse olin alkuvuodesta Espanjassa työharjoittelussa ja kyllä isä mua avusti, kun en millään olisi pärjännyt pelkällä apurahalla.

Kielimatkan kyllä, opiskeluun liittyvän harjoituspaikan matkakulut + vähän extraa kyllä ja ulkomailla sijaitsevan kesätyöpaikan matkakulut kyllä.
Lomamatkaa en maksaisi paitsi tietenkin jos koko perhe reissaa yhdessä niin sitten kyllä.

Yhteistyössä