Maksoin sakkoina valtiolle viime vuonna 2786 euroa.

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Tupakanhimoissani yritin saada muuta ajateltavaa ja aloin käymään läpi viime vuodelta jääneitä firman sekalaisia papereita.
On tämä yrittäminen Suomessa halpaa.
Näillä vuotuisilla kilometrimäärillä, dieselin hinnalla ja verotuksella ei yrittäjälle paljon käteen jää. Höystettynä tietysti ylinopeussakoilla.
Mapista Ö (eli sekalaiset selvittämättömät paperit) löytyy seuraavanlaiset sakot v.2010-2011:
Ylinopeus: ajettu 138 km/h, nopeusalue 100: 920 e, 10/2010
Ylinopeus: ajettu 104 km/h, nopeusalue 80: 745 e, 2/2011
Vaarallinen ohitus, 861 e, 7/2011
Parkkisakkoja 6 kpl, 40-50 e/kpl, yht. 260 e
Nämä yhteenlaskettuna summaksi tulee vaivaiset 2786 e.
Ja alkuvuodesta sain 1050 e ylinopeussakkoa, 82 km/h vetäisin 60 alueella, mutta tätä ei ole tuohon loppusummaan laskettuna.
Pakko alkaa tehdä vähemmän töitä, kun on tiukka aikataulu, täytyy ajaa ripeämmin...
Saa kritisoida, ketuttaa itseäkin.
On iso summa, kun laskee kaikki yhteen.

No kyllähän se omasta kaasujalasta on kiinni tuleeko sakkoja vai ei. Ja toisekseen sitten organisointikyvystä. Jos joutuu tallapohjassa ajamaan paikasta toiseen niin on liikaa paikkoja ja voisi ryhtyä miettimään hommien vähentämistä.

Liikenteessä hurjastellessa et aseta vaaraan vain itseäsi vaan myös kanssakulkijasi; muut autoilijat, jalankilkijat jne. Mieti sitä pientä lasta joka voi autos alle jäädä, tai vanhusta, raskaana olevaa naista, ketä tahansa. Mieti seuraavan kerran kun kaasujalka alkaa painaa liikaa.
Itsensähän saa tappaa keinolla millä tahansa jos ei henkikulta ole kovin kallis, mutta ajattele edes muita ihmisiä jotka voit siinä kaahatessasi tappaa.

Ja jatkan vielä että sinulta pitäisi ottaa kortti pois sillä et selvästikään ole oppinut sitä mitä autokoulussa opetetaan tiellä liikkumisesta. Kaikenpäälle sakkosummasi on turhan pieni. Muutamia tuhansia tai kymmeniä tuhansia kun laitettaisiin maksamaan niin luulisi hieman mieli muuttuvan.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
No kyllähän se omasta kaasujalasta on kiinni tuleeko sakkoja vai ei. Ja toisekseen sitten organisointikyvystä. Jos joutuu tallapohjassa ajamaan paikasta toiseen niin on liikaa paikkoja ja voisi ryhtyä miettimään hommien vähentämistä.

Liikenteessä hurjastellessa et aseta vaaraan vain itseäsi vaan myös kanssakulkijasi; muut autoilijat, jalankilkijat jne. Mieti sitä pientä lasta joka voi autos alle jäädä, tai vanhusta, raskaana olevaa naista, ketä tahansa. Mieti seuraavan kerran kun kaasujalka alkaa painaa liikaa.
Itsensähän saa tappaa keinolla millä tahansa jos ei henkikulta ole kovin kallis, mutta ajattele edes muita ihmisiä jotka voit siinä kaahatessasi tappaa.

Töitä se on pakko alkaa vähentää, koska oli kuinka hyvä organsointikyky tahansa, jos kahden kokouksen välissä on kaksi tuntia ja 300 km, ei ole mahdollista ehtiä ajoissa paikalle, jos ajaa täysin nopeusrajoituksen mukaan.
Nämä aikarajat ja kilometrimäärät olivat nyt ääriesimerkki, mutta periaatteessa.
Ja tiedän nuo faktat, täytyy siis alkaa karsimaan töitä, ettei tarvitse ajella kaasu pohjassa.

Mä oon maksanu koko lähes 33-vuotisen elämäni aikana sakkoja 0 euroa. :D

Mä en tajua tuollaasia muiden hengellä leikkiviä kusipäitä. Tappakaa ittenne, mutta älkää vaarantako muita.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta on väärin sanoa että on liikenteen vaarantamista jos ajaa ylinopeutta. Se on täysin turvallista jos kuski on tarpeeksi hyvä ajamaan.

Pätee ehkä, jos tämä täydellinen kuski on liikkeellä yksin. Se vaan taitaa harvemmin olla kyseessä, että maailman paras kuski ajaa maailman parhaimmissa sääolosuhteissa yksin parhaalla tiellä parhaalla autolla? Ellei sitten oo kyse jostain aika-ajoista autourheilussa. Muuttujia on ihan liikaa, eikä kukaan voi varautua kaikkeen mitä voi tapahtua. Riskit voi silti minimoida.

Eniten mua kyllä hirvittää tuolla listallasi vaarallinen ohitus ja yli 8-kymppiä 60 alueella.

Ylinopeutesi eivät ole mitään pieniä vaan vaarallisen suuria, olisi syytä kyllä pudottaa nopeuksia reilusti. Itse ajan yleensä aina vähän ylinopeutta, mutta max 10 prosenttia rajoituksesta, pienlla nopeusrajoitusalueilla (30, 40, 50, 60) pyrin ajamaan rajoitusten mukaan.

Töitä se on pakko alkaa vähentää, koska oli kuinka hyvä organsointikyky tahansa, jos kahden kokouksen välissä on kaksi tuntia ja 300 km, ei ole mahdollista ehtiä ajoissa paikalle, jos ajaa täysin nopeusrajoituksen mukaan.
Nämä aikarajat ja kilometrimäärät olivat nyt ääriesimerkki, mutta periaatteessa.
Ja tiedän nuo faktat, täytyy siis alkaa karsimaan töitä, ettei tarvitse ajella kaasu pohjassa.

Puhelinkokous on nykyään aika yleistä.

Niin on, mutta esim. suuremmissa tilauksissa, varsinkin jos se tapahtuu ulkomaille, haluavat asiakkaat yleensä tavata face to face.

Kyllä se on organisoinnista kiinni. Kun voi aivan hyvin sanoa aikoja sopiessaan että olen siellä 300km:n päässä ja 2 tuntia aikaa ajamiseen ei riitä. Että olisiko mahdollista tavata hieman myöhemmin tai peräti seuraavana päivänä.

Kyllähän pitkälti pystyy sopimaan palavereita ja tapaamisia niin että on riittävästi aikaa siirtyä paikasta toiseen.

Eikö sulla oo rahoillesi parempaa käyttöä, kun maksaa ne valtiolle, kunhan olet ensin vaarantanut oman ja muiden terveyden liikenteessä? Vaikka olen maailman paras kuski, niin muita, että siellä liikkuu jalan pikkuisia ja autolla juuri kortin saaneita, kuten minun tyttäreni.

Kyllä se on organisoinnista kiinni. Kun voi aivan hyvin sanoa aikoja sopiessaan että olen siellä 300km:n päässä ja 2 tuntia aikaa ajamiseen ei riitä. Että olisiko mahdollista tavata hieman myöhemmin tai peräti seuraavana päivänä.

Kyllähän pitkälti pystyy sopimaan palavereita ja tapaamisia niin että on riittävästi aikaa siirtyä paikasta toiseen.

Monesti aika haastavaa järjestää palaverit noin, koska minä poukkoilen töissäni ihan minne sattuu ja milloin sattuu, monesti iltaisin ja viikonloppuisinkin.
Ja varsinkin, kun asun keskellä ei mitään, niin monesti joka paikkaan (siis lähimpiin "metropoleihin" on pitkä matka, järjesti aikataulut miten tahansa.
Saatan olla yhtenä päivänä Lapissa ja toisena Espoossa, että aikataulujen järjestäminen on välillä hyvin haastavaa.
Totta kai voisi organisoida vielä enemmän ja paremmin, mutta taitaa olla kuitenkin, että pakko vähän vähentää omaa työosuuttaan perheyrityksessämme.

Tosiaan, sulla lähtee kortti joksikin aikaa noiden ylinopeussakkojen takia. Kutsua voi joutua odottelemaan puolikin vuotta, mutta kun 3 sakkoa vuoden sisään on tullut täyteen, niin siinä ei sitten auta mutinat. Alapas selvittää onko tuttavapiirissä ketään, ketä vois kuskata sua, jos kerran työn takia on välttämätöntä kulkea autolla.

[QUOTE="vieras";26039604]Tosiaan, sulla lähtee kortti joksikin aikaa noiden ylinopeussakkojen takia. Kutsua voi joutua odottelemaan puolikin vuotta, mutta kun 3 sakkoa vuoden sisään on tullut täyteen, niin siinä ei sitten auta mutinat. Alapas selvittää onko tuttavapiirissä ketään, ketä vois kuskata sua, jos kerran työn takia on välttämätöntä kulkea autolla.[/QUOTE]

Saatat joutua myös uusimaan inssin, enne kuin saat korttisi takaisin. Ja jos itse järjestelette perheyrityksessä aikatauluja, et voi syyttää kiireestäsi ketään muuta. Ota jo järki käteen.

[QUOTE="vieras";26039604]Tosiaan, sulla lähtee kortti joksikin aikaa noiden ylinopeussakkojen takia. Kutsua voi joutua odottelemaan puolikin vuotta, mutta kun 3 sakkoa vuoden sisään on tullut täyteen, niin siinä ei sitten auta mutinat. Alapas selvittää onko tuttavapiirissä ketään, ketä vois kuskata sua, jos kerran työn takia on välttämätöntä kulkea autolla.[/QUOTE]

7 kuukautta mennyt jo siitä, kun on mennyt pöydälle. Itseäni ärsyttää aina odotella kutsua kun se tulee kuitenkin. En ne perkele unohda. Pahimmillaan odottanut itsekin puolivuotta. Jos on loma tulossa niin kannattaa mennä tarjoamaan korttia siksi aikaa jo etukäteen. Sieltä puhuttelusta ei nimittäin nykyisin kortin kanssa takaisin tulla ja silloin ei ole enää neuvotteluvaraa

Olen tietoinen tuosta, mutta toistaiseksi odotan vielä sitä kutsua.
On multa kortti lähtenyt ennenkin, niin kuin joku sanoi, että on mennyt 7 kk, eikä ole tullut vielä papereita.
Viimeksi taisi mennä 10 kk mulla, ennen kuin tuli mitään lappusia. Mutta ihme kyllä, ettei ole vielä tässä vaiheessa mitään tullut!

Yhteistyössä